Bab 28

51 4 6
                                    

Dua tahun kemudian,

Aku menolong ibu memotong bawang.Banyak gila bawang yang aku potong.Aku mengerling ke arah Dayang Maisara atau senang di panggil Sara.Dia buat drama pulak dah.Menangis.

"Huarrggghh!!!Kalau aku tau tadi aku tolong Umi masak rendang."rungut Sara.Aku menggelengkan kepala.

"Tadi gebang sangat.Konon nak bagi peluang kat gadis gadis yang tak pandai masak.Sekarang,padan muka..."aku menjelirkan lidah.Padan muka.Dia memuncungkan mulutnya.

"Hai....buat apa???"tanya Abang Shad yang dah serupa sotong kurita.

"Buat kerja sekolah..."aku menyindirnya.

"Alaa.....Fie...abang laparlah.Boleh tak abang nak makan rendang tu dulu.Nyam..nyam.."aku mengerling ke arah rendang daging yang dimasak oleh Umi Sya.

"Amik pinggan..Nasi atas meja tu..Ketupat lak dekat sebelah periuk nasi tu..."Abang Shad mengangguk lalu mengambil pinggan dan disuakan kepadaku.Aku mencedokkan rendang ke dalam pinggannya sedikit.

"Lebih sikit lah Fie..."rengek Abang Shad.Dia ni manusia ke jin?Kira banyaklah aku bagi ni.

"Asal lak?Abang ngan Abang Shad jer kan yang nak makan..."tanyaku.

"Mana ada.Abang,Qhad,Rash,Naz,Naufi ngan Naufal...nak makan"abang Shad tersenyum sambil menunjukkan susunan giginya yang putih.

"chop!!Siapa Naz,Naufi and...Naufal?!Abang jangan cakap yang..."ayat aku tergantung.Maybe muka sama kot...

"Yer...keluarga Tengku Arsyad semua ada sebab Ibu kan jemput Tengku Aizat Syakir...and Family...so...Tengku Arsyad kan famili dia."terang Abang Shad.Aku menelan air liur yang kelat.Dah dua tahun aku tak tengok muka Naufal.Jumpa dia pun tak.Aku terus hilangkan diri.Aku ngan dia pun dah lost contact sebab aku tukar nombor telefon baru.

  Aku mencedokkan rendang lebih ke dalam pinggan.Fikiran aku tak lepas dari memikirkan Naufal.

"Umi!!!!!Ara nak encing!!!"aku tersentak Ara??Aku menoleh ke belakang Aku terlihat seorang budak perempuan yang berbaju ungu gelap dan dihiasi tudung sarung bewarna ungu terang.

"Ara??"tanyaku apabila budak itu berdiri di sebelahku.

"Akak Fie?!"dia teruja dan memelukku.Aku tersentak.Sejak bila budak ni rapat dengan aku?

"Abang...Ara nak encing..."Ara merayu ke arah Abangnya yang aku pun harap bukan Naufal.

"Suruhlah Abang Fal...Abang nak pergi cari Umi lah..."aik?Itu bukan suara Naufal.Bila aku toleh.Jeng jeng jeng...Adik Naufal ke?.

"Akak...boleh tolong teman adik saya buang air.Saya sibuk ni..."aku mengangguk.Muka budak tu hampir seiras dengan muka Naufal cuma lesung pipitnya ada di kedua-dua belah pipinya.

"Ara ikut akak ni tau..."Ara mengangguk.Sopan gila kau budak ni.

"Ara nampak abang Afi tak?"aku yang membelakangi suara itu tersentak.Naufal?!Serta merta darahku mengalir tak normal.Harap vena kava bertahan.

"Ara...jom..akak teman.."aku cepat-cepat bangun dan menarik tangan Ara untuk ke tandas.

Naufal tersentak bila terdengar suara gadis berbaju kurung hijau di hadapannya.Dia serta merta teringatkan orang yang pernah duduk di dalam hatinya,Fie.Naufal memandang ke arah susuk tubuh yang jalan membelakanginya.

  Aku memegang dada.Aigoo....Naufal?Aku tak sedia nak pandang dia.Aku berdiri di sebelah tab mandi.Ara yang di sebalik langsir aku jenguk sedikit.Malu budak tu..

Telefonku berdering lagu One Direction Drag me down.Aku melihat nama pemanggil.Al?Asal lak boypren aku ni call aku.

"Hello,awak...kenapa call?"aku memulakan bicara selepas memberi salam.

"Hello,awak saya dah dekat depan rumah awak ni.Ramai oranglah.Malunya nak masuk...Awak amik eah.."ngada-ngada betul boypren aku ni.

"Boleh,nanti saya bentang karpet merah siap tabur bunga pastu jemput sultan."nak masuk rumah pun malu.Bukaanya rumah aku ni semuanya perempuan.Malu ke nak jumpa bakal Mak ngan bapak mertua.

"Ok..cepat tau...Saya tunggu ni..."Al pantas menamatkan panggilan.Aku tersenyum seorang diri.Padan muka Naufal.Kasi Naufal jeles.

"Kakak,kenapa kakak sengih sorang-sorang?Kakak sakit eah?"aku terkesima.Aku menggaru kepala yang tak gatal.

"Tak lah akak happy sebab akak dapat anak sedara comel.Kan hari ni majlis potong jambul anak sedara akak."jelasku.Harap budak ni faham.

"Akak tak de anak eah?Akak kahwin lah ngan abang Fal kita?Akan kan cayag dia.."aku tersentak.Ara still ingat lagi waktu aku dengan Naufal kapel.

"Tak pe lah...Hmm...Ara nak gula gula tak..Jom,kita amik."aku memimpin Ara keluar daripada toilet.

Aku tersentak.Apa mamat ni buat kat depan toilet.Meninjau lah tu.Aku menjelingnya.Malas nak layan.

"Fie...."Naufal memegang tanganku.Aku mengeluh.

"Who are you??Please let me go!!"kataku keras.Tapi tak lah kuat sangat.

"Ara nak ikut Abang..."aku melepaskan tangan Ara dan Naufal.Aku berjalan ke arah depan rumah.Terlihat Haikal yang sibuk menilik muka di cermin keretanya.

"Sorry lambat..."sapaku.Al membuat muka merajuk.Ee,ingat aku nak pujuk?No way.I hate pujuk memujuk ni.

"Lapar tak?Masuklah makan...Betulke esok tak dapat datang majlis hari jadi adik Fie??"tanyaku.Al mengangguk.Aku tahu dia busy sebab dah jadi student kat Tiara College.

"Ala...tak pe kan...Kan saya dah ada ni.Saya kalau sehari tak nampak awak boleh gila."aku  mencebik.Pandailah tu...

"Masuklah..makan..."kataku.Aku menjeling ke arah Naufal yang sibuk bermain buaian dengan Ara.Lebih tepat lagi melihat aku berasmara dengan Al.

"Assalamualaikum...Naufal right?"Al menyapa Naufal.Apa pasal lak mesra alam sangat si Al ni.

"Waalaikumusallam,haah..Apa hubungan kau dengan Fie?"sibuk jer si Naufal ni.Aku memeluk tubuh.

"Couple...Hai...nama siapa?"tanya Al sambil mengusap kepala Ara.

"Ara...Tengku Naurah Hifa..."Ara mencomelkan(?)mukanya.

"Couple?Oh..ok...Ara jom jumpa Umi..."Naufal melarikan diri.Tercabar ke cik abang ooi..

Aku dan Al berjalan di belakang Ara dan Naufal.Sesekali aku mencebik bila Naufal memandang ke arah belakang.Sibuk jer!!

Hai guys....sis harap korang tak meraung eah...Ala benda simple.Adatlah kalau break pastu kapel dengan orang lain...

Sis bukan apa...saja nak balas dendam dengan Naufal.Anyways,sis nak cerita sikit lah pasal Nadurah Rafeena...

Feena ni...dia seorang perempuan yang akn dijodohkan dengan Danish Haikal.Dia ni pilihan parents Al.So,tak lama lah hubungan FieAl ni.Yang kekal FieFal.Ok...sis harap enjoy...Oklah...sis ada klas road to sucess lah....sangat kan??Kengkawan sis teruja sebab dapat tengok muka crush dorang jer...Sis?Harap maklum...dah move on...Hahahahahha....😂😂😂..ok Lah....SiS harAp korang puasa tAU...jgn ponteng...TaK bAiK....

Bye...Xoxo...apple23cupcake 🍏 🍰 ...annyong....Jigeum..Annyong...Mmuah!!!My Monsta X.beautiful.

TetibA...Masuk monsta x.

AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔Where stories live. Discover now