Bab 36

38 3 0
                                    

Aku termenung memandang lantai.Keliru dengan perasaan sendiri.Aku masih sayangkan Naufal ke?Tapi,aku benci dia.Aku marah dengan dia.

"Kalau Fie rasa,Fie boleh terima Fal.Terima je lah Fal."aku tersentak.Aku menoleh ke belakang,Abang Qhad.

"Tapi...."

"Fie fikirkanlah....Dah jom..."Abang Qhad menarik tanganku Kelihatan Naufal sedang menunggu di tepi kolam.

"Jom..."kata Naufal.Kami berempat masuk ke dalam kereta.

😽😽

Aku menepis tangannya.Pegangan tangannya di bahuku terlerai.Aku menjauhinya.

"Sayang....."kata Amri sambil memegang tangan ku.

"Let me go!!!!Fal!!"aku menjerit nama Naufal.Aku harap dia datang menolong aku.Aku mengesat air mata.Aku cuba melepaskan diri.

"Shhhh.....sini...teman abang..."Amri tetap tak berputus asa.Tudung yang aku pakai di tarik.Aku terdorong ke belakang.

"A...apa...k..kau nak..b..buat ni??!"aku menjerit tatkala Amri mendektakan mukanya ke arah muka ku.

"Saje...nak tengok muka girlfriend aku..."Amri mengusap pipiku.Dalam hati Amri gembira.Akhirnya,dia dapat jugak Fie.Perempuan yang dia idamkan.

"No!!!Aku bukan gf kau!!!"aku menjerit.Aku menolak muka Amri yang menghampiri muka ku.Naufal,mana kau??I need you!!!

"Am,apa kau buat?!"jerit Naufal.Perbuatan Am terhenti.Dia menolak aku ke semak.Aku jatuh teebaring.Kepala aku terhentak batang kayu.

"Ni bukan hal kau!!!"jerit Amri.Dia menumbuk muka Naufal.Naufal terdorong ke belakang.Bibir Naufal berdarah.

"Fal...."panggilku sayu.Kepala ku berpinar.Ada cecair pekat yang mengalir di belakang kepala ku.Aku mencuba untuk bertahan.

"Kau memang setan!!!"Naufal menumbuk muka Amri.Beberapa orang pelajar yang lalu di belakang blok ini terkejut.Salah satu pelajar itu Sumayyah.

"Fie!!!"jerit Sumayyah.Dia meriba kepalaku.Aku menahan sakit.Naufal menumbuk dan memukul Amri.Lunyai Amri.

"Sayang?!!"jerit Naufal.Aku bertahan.Tetapi,kepalaku berpinar.Dan....

*****______

Naufal mundar-mandir di hadapan wad kecemasan.Wajahnya tampak risau.Kenapa dugaan sebesar ini ditanggung oleh insan yang sekecil ini.

"Fal,Fie macam mana?!"tanya Puan Ida.Dia diberitahu kejadian ini selepas solat asar tadi.

"Still in there.."jawab Naufal.Dia sangat risau.Beberapa minit kemuadia semua keluarga Fie dan Naufal berada di hadapan wad.Orang yang paling risau ialah Naufal.

Seketika kemudiaj,seorang doktor wanita keluar daripada wad.Mereka semua nenyerbu doktor itu.

"Dia okay...."kata Doktor Mawar.Mereka semua melepaskan keluhan lega.

"Boleh masuklah...jenguk dia...tapi jangan buat dia stress ok.." pesan Dr.Mawar.

"Fal..tengom dulu..."izin Puan Ida.Naufal mengangguk.

Naufal membuka pintu.Kelihatan Fie sedang terbaring di atas katil dengan kepala berbalut.

"Fie??"

"Hmm...thanks..."kataku.Aku membangun badan dan menyandar di kepala katil.

"Dah jadi tanggungjawab Abang lindung Fie.Jaga Fie."kata Naufal.Bibirnya yang pecah aku sentuh.

"Sakit ke?"tanyaku.Aduh,soalan apakah yang kau tanya ni Fie???Dah nampak bibir dia pecah.P.E.C.A.H.

"Taklah....Fie...dah lama tak practice karate eah?"tanya Naufal.Haahlah!!Aku ada karate.Asal aku tak belasah jer mamat tu.

"Er...Fie takut sangat kot.."kataku.Naufal memandangku.

"Bukan abang tak perasan.Dah banyak kali abang dengar Fie bahasakan Fie dengan Abang pakai nama."kata Naufal.Dia tersengih nakal.

"Er...mana ada???Nakal!!!"kataku sambil menumbuk bahu Naufal.Mengerang dia kesakitan.

"Sorry..."kataku.Naufal tergelak.Ish,mamat ni.Aku sepak kang melayang.Dia dan sifat menggatal dia memang tak boleh dipisahkan.

____----_____

Aku mengikat sanggul rambutku yang panjang.Dah banyak kali aku suruh Abang Rash potong.Dia bagi alasan takut dia terpotong telinga aku.Kalau dah tak nak cakap lah tak nak.

"Morning..."sapaku mesra.Kelihatan Ayah dan Ibu sedang menyuap nasi goreng ke dalam mulut.Aku terlihat Abang Rash dan Kak Elda sedang berborak.Alya dan Iq sedang berselera makan.Aku terlihat...Naufal?!Oh my!!!

"Warggghhhhhh!!!!!!"jeritku.Seisi keluarga aku terkejut.Dah lah aku just pakai seluar parat lutut dan t.shirt berlengan pendek.

Naufal tersengih.Cantik rupanya bakal isteri dia ni.Tapi,Naufal pantas beristighfar.Dia kembali meyuapkan nasi goreng ke dalam mulut.

"Perangai....takkanlah dia lupa yang Naufal nak ambik nak bawak pergi shopping,nak beli barang buat kenduri rumah Naufal nanti.."bebel Puan Ida.Encik Reza hanya menggelengkan kepala.

"Ya!!!Pergi cakap kat akak.Suruh dia siap.Abang Naufal nak ajak dia beli barang ni."kata Encik Reza.Alya mengangguk faham.Dia menekan butang lif.Anak akak Elda yang didukung turut dibawa masuk ke dalam lif.

"Akak..."Alya mengetuk pintu.Maira yang berada di dukungannya turut mengetuk pintu.

"Akak..."kata Alya lagi.

"Apa nyer?!"jeritku.Aku mengenakan tudung sarung bewarna hitam.

"Akak ada lupa something tak?"tanya Alya.Aku mengambil Maira daripada dukungan Alya.Aku mencerna kembali ayat dia tadi.

"Oh...My...Allah!!!!"jeritku buat kali ke berapa entah.Aku segera mencapai purse aku.Telefon aku seluk ke dalam poket.

Aku melangkah keluar daripada bilik sambil mendukung Maira.Alya mengekori aku daripada belakang.Kami masuk ke dalam lif.

"Hah?!Fal jom!!!"aku menjerit.Maira aku letak di atas sofa.Aku segera merentap tangan Naufal.Ibu dan Ayah menggelengkan kepala.

"Eh...jap...Fie ngan Fal nak gi mana ni?"tanya Haikal.Oh my!!!Aku lupa aku ada date ngan dia.Aku segera melepaskan pegangan tangan Naufal.

"Er...kedai...Ada benda nak buat..kan,Fal."Naufal mengangguk.Haikal memandang pelik.Oh lupa,aku ngan Naufal tunang senyap-senyap tanpa pengetahuan Haikal

"Ok...ikut.."kata Haikal.Dia memegang tangan aku.Naufal ditinggalkan seorang diri.Dia agak terpinga.

"Al...ada something nak bagitahu Fie ni..."kata Haikal.Aku memandang ke arahnya.

"Apa?"

"I'm gonna marry....with Nadurah Rafeena,my cousin..."aku tersentak.Kahwin??Apakah?!Aku mimpi kan?

"K..k..kenapa tak bagi tahu Fie..."tanyaku.Haikal mengeluh.Bukan dia tak nak bagi tahu.Dia busy sangat.

"Sorry....Ok...Kita clash...Fie dengan hal Fie.Al dengan hal Al...Bye..I have to go...pasal ikut tadi tu...tak yah."kata Haikal.Aku terpempan.Kelihatan Haikal merangkul pinggang Nadurah Rafeena.

Aku terduduk.Air mata mengalir.Adakah aku dilahirkan bukan untuk bahagia?

"Am I not deserve a man like him.."kataku rintih.Naufal memegang bahuku.

"Sabar..ok..sekarang kedai or shopping.."tanya Naufal.Sempat lagi tu kenyit mata.Ok,melting lah jugak..

"Kedai jer..."kataku ringkas.Kami tergelak.Aku mengekori Naufal ke kereta Audi nya.Kereta Audi Naufal laju membelah jalan raya.

Hi....kalau rasa bosan...fhm2 jelah..idea dah kering bagaikan semangkuk air diletak di tengah panas.Hiperbola.....Sis nak tulis yang baek punya tapi,idea sis kena sejat pulak.okk..harap berbahagia lah..selamat berpuasa..😘😘😘💛💛💛

AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔Where stories live. Discover now