Bab 4

66 5 0
                                    

   Aku menguap kecil.Tangan ku meraba meja kecil di sebelah.Aku menutup jam loceng yang asyik berbunyi.NAK KENA KAKI NGAN AKU DOWH..JAM NI..

   Aku mencapai tuala yang disidai di tempat penggantung tuala.Aku menuju ke arah bilik air dengan kadar perlahan.KANG SIA-SIA TERGOLEK.

   Selepas solat Subuh,aku menyarungkan tudung sekolah di kepala.I am ready to fight!!(bukan gaduh tapi fight untuk exam).Aku menuju ke arah lif.Malas nak guna tangga.Orang kata kan jangan membazir...KAU NAK MEMBAZIR..KAWAN NGAN SETAN..AKU TAKNAK..

"Ibu,hari ni Fie naik bas jer tau sebab Fie nak pergi sekolah awal sikit.Lagipun kalau naik Ayah nak kena tunggu Alya,Iq,Abang Qhad ngan Abang Shad lagi.Lambat"aku membuat suara kucing betina nak mati..Eh..tak..tak...Abaikan..

"Yer...tapi makan dulu...Then,makan ubat pulak."kata Ibu sambil mengusap kepalaku.Ibu memang pantau pemakanan aku.Ibu selalu suruh aku makan ubat.On time.

"Ibu,Ayah...Fie nak gi sekolah ni."aku mencium tangan Ibu dan Ayah.Orang kata kalau kita mintak restu mak ayah.Apa yang kita buat Insyaallah berkat.

  YINI FIE K..USTAZAH KEBANGGAN NIH..OKAY..STOP..TAK MIH RIA' NANTI DAPAT DOSA..

*****

   Penuhnya bas.Sampai takde tempat duduk tu.Berdiri jelah sampai kaki tercabut.Semaklah,tangan budak-budak lelaki yang kat belakang aku ni.Aku sepak kang baru tau.Ish,tangan tu tak leh duduk diam ke??BAGI KAKI KANG..CAKAP AKU CAM JANTAN..BENGONG.

   Aku berganjak ke depan sikit.Mereka pun sama.EH BANGAN..Tiba-tiba tanganku direntap oleh seseorang.

  Naufal!!Dia kan naik moto.Asal bas lak???Dia menarikku duduk di sebelahnya.Ulang suara..Sebelah dia.AGSGHAHAJWJIAQKIAJSHWALJSH

"Aku cakap hati-hati tak faham?"bisiknya.Sekarang ni,jarak aku dengan dia dah sangat rapat.

  Aku berganjak ke tepi sedikit.Dia menarik tanganku penuh selamba.Aku tergamam buat kali keberapa entah.YANG PENTING AIU TERGAMAM K..TAKDE ISTILAH TERKENTUT KAT SINI..

"Tak faham istilah hati-hati ke?"sindirnya.Suka hatilah.Tak pasal-pasal aku kenalah duduk sebelah dia sampai bas ni sampai kat sekolah.Jantung jangan cakaplah.Laju macam baru lepas marathon.

  Beberapa minit kemudian,.....

   Yeay!!...bas dah sampai.Aku segera masuk ke dalam kumpulan yang ingin segera nak keluar daripada bas macam aku.ALMAKLUMLAH..SEKOLAH KAMI BERKAKI..KANG LARI..

   Naufal tarik tangan aku lagi.Again??Tak tau dosa ke mamat encem ni??Nak aku ceramahkan?

"Lepaslah...Saya nak keluarlah,Senior..".Akhirnya Naufal lepaskan tangan aku.

  Yes...Happy gila sampai tak perasan aku dekat dalam dakapan Naufal.Dia tergelak sinis dan melepaskan aku.B TO THE A TO THE BI TO THE BABIYHH..

"Happy kena peluk dengan aku"katanya dengan suara yang menjengkelkan.Aku menjeling tajam.DAFUQ..

"Suka sangat..Rasa happy gitew."balasku dengan nada yang juga menjengkelkan.Dia ingat aku teddy ke.Senget.Tak bermoral.CRUSH SAPE NIH?!

"Next time..be carefull...Fool!!"katanya sambil melanggar bahuku dengan keras.Auch!!Sakitlah.AKU SULA JAKGI..HENGKO TUNGGU.

  Aku ternampak Naufal berjalan dengan Tengku Nurdayana.

Prrangg!!

  Pedihnya hati.Aku menahan rasa pedih di dalam hati.HATI AYEE TERTUSUK SEMBILU..

"Fie,jom pergi library"ajak Irene Danishah selepas melihat adegan gantung diri tadi.Irene kenal perangai kawan baiknya.

  Mana taknya mereka berkawan daripada sekolah rendah lagi.Makan sesame..Happy sesama..Satu lah..nak mati..Mati sendiri.

Aku dan Irene berjalan ke arah library yang jauh di hujung sekolah.PENGETUA KAN BAIK..OPPSS..TERPUJI...SOWY..

★★★★

  "Wei,perempuan tak sedar diri!!"jerit Tengku Nurhana.Err..Your mom tak ajar cara nak bagi salam ke?Biadap betul!!

"Assalamualaikum,Hana.Airina." aku menyindir mereka.Baru padan muka.Dahlah tak pandai bagi salam sesuka hati kau jer nak serang aku.BITCH YOU!

"Kau dengar ni....Jangan sesekali kau nak dekat dengan Naufal,Hana!!"jerit Sharifah Airina pulak.Eh,minah senget ni.Sekali aku bagitahu Abang kau,Syed Aqmar tu pasal perangai kau...Sia-sia jer hidup kau.

  Kembali ke topik asal.Aku dekat dengan Naufal siapa?

"Since when he is yours?"tanyaku.DENGAN BITCH NI TAK YAH BAIK...ACAH SETAN CUKUP.

"Dengar sini.Aku taknak korang kacau dan susahkan hidup aku ngan geng aku.Dulu kau nak rampas Khairul Izuan daripada Nayli.Lepastu,kau nak musnahkan hubungan Putera ngan Fiesyah.Huh!"aku memberikan amaran kepada mereka.Buang masa!!

◆◆◆

Kringg!!

  Loceng menandakan waktu terakhir menjawab soalan sudah pun berbunyi.Itu maknanya balik...WUHUUU!!!

"Fie,teman aku pergi kelas.Buku Math aku tertinggal bawah meja.Elly tak boleh teman.Dia kena balik cepat.Tolong Fie..."pinta Khairul sambil buat muka cute.Pikir cute arh😑..

"Lembablah...Nanti aku tertinggal bas...Cepatlah Khairul!!"marahku.Lambat sangat.Dia ni buat buku ke ambik buku.

"Sorry,buku tu takde bawah meja.Buku tu hilang.Sebab tu lambat sikit"katanya yang sedikt termengah-mengah.AGHSHAJAJAKAIAK..

"Nah ambik ni!!"kataku sambil memberinya air mineral.

"Aku balik dulu...Dah lambat gila ni."kataku sambil mengerling jam di tangan.Serius,aku dah lambat sangat.

   Mama!!Tertinggal bas!!Ni semua salah si Khai tu...Tengok tu dia dah balik dulu.Aku macam mana??Aku ke pondok telefon untuk menelefon Ayah.

"Sayang,tak nak naik kereta abang ke?Kereta abang kosong." ajak Tengku Syazriq Aryan.Aku membuat gaya nak termuntah.Semaklah.MUKA AAM JAMBAN PECAH...EEE..GELI..GELI..MEREMANG BULU IDONG..

  Akhirnya,dia pergi setelah aku palau dia.

  Daripada aku layan mamat senget tu.Baik aku duduk bawah pokok tu.Nyaman sikit udara.Bolehlah aku ulangkaji kat situ.Aku mengeluarkan buku latihan Math,kalkulator dan sebatang pensil.

  "Naufal,tak balik naik bas ke?Pergi naik bas..Balik motor?"aku membuat spekulasi tak bermoral seorang diri.

  Naufal tersenyum ke arah dua orang rakannya,Tengku Zack Ryan dan Hairiy Hafiziy.

  Naufal bergerak ke arahku.Dia tersenyum ke arah ku.Dengan persaan gelabah,aku mengambil buku dan pura-pura membacanya.Dia tersenyum dan pergi melepasiku.

   Aku baru perasan,aku 'baca' buku Math terbalik.Fie apa yang kau fikirkan ni?

  Ayah membunyikan hon kereta.Aku bergerak ke arah kereta Ayah.

"Fie ok?"tanya Ayah.

"Ok...cuma pening sikit jer....Stress pasal exam.."jawabku sambil membetulkan duduk.Aku memakai seatbelt.Aku mengelamun seorang diri.

"Malam nanti kita nak pergi kenduri rumah Abang angkat Ayah.Anak dia nak khawin.Dia ada buat doa selamat sikit.Fie ikut eah"kata Ayah.

"Taknak lah.Fie nak study lah.."kataku.Bosanlah.Nanti aku tak tau nak wat apa.

"Ok..."kata ayah sepatah.Ayah faham..Aku ni jenis yang suka buat Ayah ikut jer apa yang aku cakap.Anak keshayangan ni.Ayah tatuke mayah aku..Ohoho..

Hari pelat sedunia...Sis tercetik tulang itan tadi.Tu yang tetiba lidah sis pendek..huhu..kekambingan🐐🐐🐐

AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔Where stories live. Discover now