Bab 16

39 6 1
                                    

  Aku mencabut rumput di padang.Bukan jadi pekebun.Aku bosan tulah sebab kat mana aku duduk kat padang tu aku akan cabut rumput kat situ.

"Hoi...kau ni kan..Kalau setahun kau duduk kat padang ni..confirm padang ni botak."bebel Ashraff
Eh,mamat ni.Suka hati I lah.Ee,Fie..bila kau tergedik jadi Hana ni.

"Kau pun sama je Ashraff"kataku.Phone aku keluarkan daripada poket hajat di hati nak main game tapi..

"Sayang..kat sekolah tak leh bawak phone lah"kata Naufal sambil merampas phone daripada tangan aku.

"Sekali kena ngan buah hati terchenta."aku menumbuk bahu Ashraff.Ashraff sudah terkekeh-kekeh ketawa.Dia bergerak ke arah Riqqa dan yang lain.

"Bagilah Fal..."rayuku.Kalau nak suh aku nangis kat sini sorry.Aku bukan Ratu Air Mata.

"Sayang..."

"Ish...orang lain boleh bawak..Asal Fie takleh lak.Tak Fair!!Ambiklah telefon si Khai tu..Baru Fair and square."menyirap darahku.Sepak karang.

"Aip!!Tak mau macam ni...Ok..Fie bagi Abang reason sebab nak phone ni balik"

"First,phone ni mahal.Second,tak adil.Third,Fie sayang phone ni.Keempat,err...banyak rahsia"ayat yang hujung tu aku slowkan.Banyak secret.Gambar Naufal pun ada kat situ.Hehehhe...candid tau.

"Ok."kata Naufal.Yeay!!What?!!Dia masukkan dalam poket.Mengongnya pakwe.

"Layan abang.."reasonnya.Babun

"Bukan waiter.."kataku sambil berjalan ke gerai aiskrim.Tahun ni sukan tahunan meriah dengan ada nya acara special.Lagipu,tak rasa walaupun sekuman..sebab setiap tahun Bendahara yang akan menang.Nombor dua mesti rumah sukan Laksamana.Rumah sukan aku.Haihlah...Yelah..Naufal kan olahragawan sekolah.Yerk!!Muntah!!

"Merajuk ke?"tanya Naufal.Eh taklah suka.

"Hmm..Nah"hulur Naufal Iphone 7 plus.Wau!!Phone baru kot..Ni phone Naufal..Aku bukak jer.Gamba aku candid tengah makan lolipop.Aisehman...hahaha..malu aku..

"Sayang...abang tak?"eh mamat ni.Soalan apakah ini.Soalan ni lagi susah daripada soalan exam tau.

"Err..entahlah"usikku.Satu Alexander Highschool ni heboh pasal berita tak sensasi pasal aku ngan Jejaka Idaman diorang,siapa lagi kalau bukan Tengku Naufal Hakimi.Haihlah...Aku jugak yang kena jeling.Aku doakan yang jeling aku tu jadi juling.Baghu tau.

"Sampainya hati..."puih!!Merajuk.Dah tua bongkok pun merajuk...Ee..yerkk!!

"Tak sedar diri dah tua pun merajuk...blueek"aku mengusik Naufal.Hehehe...siapa tak sayang boyfrien weih.Nak kapel ngan dia macam menunggu batu jadi berlian tau.

"Dahlah...nanti ada acara..Nak sokong ke tak ke takpe"eh..merajuk betul je dia ni?Adoih...saya tak pandai pujuk lah Inchik Abang...

"Alaa..Fie tak sengaja lah"

"Jangan ngajuk...Fie tak pandai pujuklah.."kataku..Apa ni?

"Tak nak..nak ngajuk gak!!"Naufal membuat muka sambil memeluk tubuh.Ingat comel agaknya..

"Ish..."aku mengeluh.Kalau Iq merajuk senang amik gula-gula.Bagi terus senyap.Dia?

"Ok..tak ngajuk...Tapi...kiss pipi dululah"erk!!Merenyam lah mamat ni.Akhirnya,amik kau penumbuk kasih sayang daripada aku.

"Gatal!!"kataku.Naufal tersenyum sumbing.Bengonglah.

  Naufal still sama tetap gak nak kiss..Siap tadah pipi jer.Tembak baghu tau.

"Fine!!"aku mengalah..Tapi bukan aku yang kiss.Kebetulan ada kucing lalu.Apalagi hamik kau.Kucing yang kiss..

"Apa ni,Fie!!"Naufal jerit.Semua dah terpandang-pandang.Amboilah,abang pengawas yang cold dah jadi si tak betul.Bengong.

"Hoi!!Berasmara pulak dorang ni..Geli mak!!"kacau Putra sambil buat gaya takde tulang belakang.Melentolk liuk.Geli..

"Dah tak yang buat gaya sotong kurita boleh tak?"marahku.Naufal?Dah hilang.Ada acara katanya.Aisehmen...aku pun sama gak.Baik aku chaw dulu.Nanti tak pasal-pasal tadah telinga dengar bebelan Sir Hans.

"Chaw.Aku ada acara."kataku sambil melambai tangan ke arah lapan orang langsuir.Lapan-lapan tu takde acara.Pomalas.Lapan kanak-kanak ribena berkumpul buat satu bulatan kat tepi khemah.Malas duduk dalam khemah katanya.

Dumm!!

Bunyi pistol dilepaskan Semua budak perempuan terjerit.Mana taknya yang lari tu kekasih hati.Excuse me,he is mine ok.Aku hanya melihat disebalik khemah peserta.Aku membuat senaman ringan.Giliran Naufal berlari di selekoh yang menempatkan khemah peserta.Dia tersenyum sambil kenyit mata.Eh,dia ni menyempat pulak tu.

Semua bersorak bila yang di'aim' tu yang menang.Aku pun tumpang tepuk tangan untuk boyfriend.

Giliran aku pulak yang lari.Hehehe...seramnyer.Hati rasa tak sedap.

Dumm!!

Aku berlari sekuat hati.Aku tidak memandang sekeliling lagi.Kawan-kawan aku siap buat banner sambil terjerit macam kena sawan.Aku tersengih tatkala terpandang Naufal yang terduduk penat.

Tiba-tiba aku tersadung benda.Bila aku toleh.Kaki?!Kaki siapa yang bak model tu?Terjulur tengah padang.Eh,kaki Hana ke?.Aku tersungkur.Muka aku tersembam ke rumput.Buku lali yang berdenyut aku tahan.

Semua guru menghurungiku.Kawan-kawan jugak hurung aku.

"Fie?Awak ok?"tanya IyanEh,Iyan?Ok lupa nak cakap.Iyan dah berubah lepas kena gantung sekolah seminggu.Alhamdulillah,Naufal pun boleh berbual ngan Iyan.

"Sakit..."aku merintih perlahan kaki yang sakit aku pegang.Dengan serta merta acara dihentikan.Aku mengaduh kesakitan tatkala si dia memegang kakiku.

"Aduh!!"aku menjerit.Sakit lah sayang ooi.

"Panggil St.John Ambulance."arah Naufal semua cikgu terkejut.Aku dah didudukkan di atas rumput.

"Sakit tak kalau Abang pegang?"tanya Naufal.Aku mengangguk.Air mata jatuh.Ceh!!Sikit jer pun.Dulu macam hapa jer siap patah kaki lagi.

Aku dipapah Lee,seorang Ahli St.John Ambulance yang handsome.Ambik kesempatan lak aku ni.Sekali sekala.

Kaki aku terseliuh.Itu apa yang Naufal cakaplah.Hukhukhuk...

"Nanti balik ngan Abang.Abang bawak kereta.Ok,kan?"aku mengangguk.Baru berangan nak dapat pingat emas.Tapi keadaan tak mengizinkan.

"Tak mati lagi tu..."eh?!Dayana?!

"Lupa gak..setakat kaki adik aku tu tak lut kan?Eh,perempuan.Aku akan pastikan Naufal aku punya balik faham tak"bisik Dayana di telinga aku

"Ambiklah..aku.tak kisah"marahku sambil memanggil Naufal.Dayana segera berlalu pergi.

"Sayang nak air?Lapar?Nak tidur?"banyak soalanlah Naufal ni.

"Tak de arh..Nak.mintak teman jer"kataku selamba.Naufal tersengih.Dia duduk disebelah ke sambil mengusap kepalaku.Sewel lah...Mata-mata Ibu dahlah tak jauh
Abang Qhad ngan Abang shad aku tengoj.Dok pandang,pastu sengih.Poyoss..

HAI...READERS KESAYANGANKU...SIS NELANJA LAGI CHAP...BOSANLAH...EH JAP...ESOK DAH EXAM..MID YEAR KOT...TAK STUDY PUN...SIBUK NGN WATTPAD JER.SIS BOSAN LAH...ASYIK MENGAHADAP BUKU JER 24/7 TAU TAK??NAK MUNTAH RASANYA.OK..LAH..SIS NAK MINTAK..SESIAPA YANG BACA DENDAM CINTA BY FIFA 1101..DAH BACA TOLONG VOTE..CIAN DIA JATUH RANKING.YANG TAK BACE SILA BACE THEN VOTE..JANGAN TAK VOTE LAK YER NOVEL SIS NI...SEDIH SIS...
SLOW UPDATE LAH NOVEL NI...MAYBE MINGGU NI SIS TAK UPDATE KOT...BUSY EXAM...KALAU FREE SIS UPDATE...JANGAN BUANG TAU CRUSH AKU PEMBENCI AKU DALAM LIBRARY...SIS TENGAH OTW WAT NOVEL BARU..TAPU TAK PUBLISH LAGI..TUNGGU NOVEL NI HABIS TAU...TQ...FOR MY DEAR READERS,VOTERS AND SO ON..OK...SIS CHAW DULU..BYE..

Sis nak ucapkan happy birthday to fifa 1101...awal beb..




AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔Where stories live. Discover now