Aku dan Naufal berhati-hati menapak ke dalam rumah.Aku terlihat kereta Ferrari Blue Black dihadapanku.Ni mesti kereta Daus.
Aku dan Naufal buat isyarat diam antara satu sama lain bila terdengar our birthday boy punya suara.Kek yang Naufal pegang aku nyalakan lilin.Aku memegang tiga bungkus hadiah yang besar.
"Mana kek Iq??!!!Iq nak kek!!!!!"jerit Iq.Menggegarkan rumah.Aku menutup telinga.
1
2
3"Suprise!!!!!!!!Happy birthday to you!!!Happy birthday to you!!!Happy birthday to Prince Iq...Happy birthday to you!!!!"Naufal meniup wisel untuk party.Manakala aku menayangkan topi hari jadi dan crown untuk Iq.
Iq menayangkan susunan giginya yang teratur.Hensem adik aku ni...Memanglah hensem kalau kakak dia pun cantik tahap bunuh diri..Adik opkosh hensem.Kembang jap.
"Fie??Mana pisau potong kek nya??"Naufal menyentak lamunanku.Aku mencebik.Baru nak daydream dia kacau.Tembak baghu tau!!!
"Nah!!!"aku memberi pisau pemotong kek dengan gaya yang konfirm buat readers nak bagi kaki.
"Kak Jihah....Jom selfie...Ajak Ara sekali..Ya ngan kak Elda kita pompuan jer..."rayuku dengan muka Puss in Boots.Kak Jihah ataupun Tengku Najihah Hifa.Kakak kepada mamat mereng tahap namatey tu.
"Jom!!!"jawab kak Jihah sporting.Kami bersedia nak ambil gambar.Tapi....
"Naufi!!!!!!Naufal!!!!"jerit kami serentak.Naufal dan Naufi yang dah pun menepung kami dengan tepung tersengih.Aku mengejar Naufal hingga keluar rumah.Hajat di hati nak bagi kaki mamat tu patah ke retak ke takpun kudung.
"Aarghhh!!!"jeritku saat kaki ku terpelecok di tangga taman bunga Ibu.Naufal segera menarikku ke dakapannya.Aku terdiam seribu bahasa sebab aku tak tahu bahasa apa yang patut aku cakapkan.Aku rasa hembusan nafasnya di telingaku.Oh my!!!Aku segera maju ke hadapan sedikit.Naufal melepaskan aku.Naufal menggosok belakang tengkuknya.
"Masuk jom!!"kata Naufal.Aku sekadar mengangguk.Hearbeat jangan cakaplah dah macam baru lari marathon.Fie,bukan kau benci dia ke?Kenapa jantung kau berdetak yang kau masih sayang kan dia?Fie,kau tak akan suka dia..
Aku masuk ke dalam rumah.Kelihatan mereka sedang makan kek.Aku berura-ura untuk mengambil sepotong kek tapi,Ewal terlebih dahulu mengambilkan untukku.Baik kan dia??Aucch!!!Sweet!!!Aku rasa happy dapat luangkan masa ngan Naufal.
Aku duduk di atas sofa.Mataku tak lekang daripada memandang si dia yang aayik menyuapkan kek ke dalam mulut.Macam tak tahu.Tu kan feberet dia.
"Puas lepaskan rindu kat abang...Tenunglah abang lagi...Abang suka"kata Naufal.
Papp!!
Bantal kecil bewarna oren singgah di muka hensem mamat mangkuk tu.Padan muka!!!
Naufal tergelak tak hingat dunia.Bagaikan dunia dia yang punya.Dey,cukuplah gelak.Berair mata aku nengok.
"Apa yang dibincangkan tu?Sampai tergelak macam tu"tegur Umi Naufal.Aku menggeleng.Naufal dengan ketawanya yang masih bersisa mengambil minuman dan diteguknya rakus.
"Uhuk!Uhuk!"Naufal tersedak?Aku mengambil tisu.Aku duduk sebelah dia dan menghulurkan tisu itu.Aduh,reaksi apakah ini??Aku terkedu sendiri.Apakah yang terjadi dengan tubuh badan ku yang bertindak melulu.
"Thanks,sayang...."Naufal memperlahankan perkataan sayang.Oh no!!Pipiku kaler merah.Malunya.
"Welcome..."kataku ringkas lalu berlalu ke arah dapur untuk mengambil air.Lebih tepat,lari daripada keadaan sebegitu.
"Pakwe ke??"tanya Ewal.Aku memandangnya atas bawah.
"Tak arh!!!!"kataku.Air yang ku pegang Naufal rampas.Mintak kaki betul mamat ni..
"Cousin eah???"tanya Naufal.Aku mengeluh.
"Hmm...."kataku ringkas.Aku pergi ke arah ruang tamu namun tanganku dipegang rapi oleh Naufal.
"Nak itut!!!"eeee....sejak bila lak mamat tak de perasaan ni pelat?
"Jomlah!!!!"kataku.Naufal terjerit yahoo.Nasib slow kalau tak fridge terbang kat muka dia.Tanganku masih dipegang Naufal.Aku be like tak pelah..
Aku duduk di atas sofa.Sesekali menguap.Naufal menyuakan aku seketul ayam goreng.Aku menolak.
"Sayang,still marah abang ke???"tanya Naufal.Dia terlalu berhati-hati bertanyakan soalan tu.
"Buat apa pulak aku nak marah...Memang aku yang salah.Pompuan tak de maruah lah katakan.Anyways bilanya kau dengan Dayana nak kahwin.Yelah korang kan pasangan sejati...Bak kata orang merpati dua sejoli?Hah,betullah tu...Aku buat kau terasa ke?Naufal please lah...Aku sebenarnya dah malas tengok muka kau lagi.Dalam masa dua tahun kau tak de effort pun nak pujuk aku.Aku tahu kau dah tahu cerita sebenar,tapi aku still tak boleh terima kau.Just Friend ok.Anyways,aku dah ada Al.I don't need you..."kataku.Aku berlalu keluar.Tempat yang aku tujui ialah taman bunga Ibu.Air mataku mengalir.'Aku sayang kau,Fal...'
Aku mengesat air mata menggunakan hujung tudung.Jelas kelihatan tompokan air mata di tudung ku.
"Fie,I don't want to look you like this.Fie that I know is the crazy,happy go lucky and always smile.If you wanna share with me,just share.."Ian menepuk belakang badanku.Aku menangis lagi.Ian kau banyak tolong aku..
"But I don't want to burden you,Ian.You know what?I really need someone like you.Someone that always at my side."aku memandang ke arah muka Ian.He knows everything about Naufal.
"Don't cry,little baby..."Ian mengesat air mata yang jatuh ke pipiku.Aku dah anggap dia abang aku.Daripada aku kat Paris lagi memang Ian yang selalu bagi semangat kat aku bila aku kena buli ngan Daus.
"I'm not a baby..."marahku.Aku memukul manja bahu Ian.Dia tersengih.
"You're beautiful when you smile..."puji Ian.Aku tersenyum.Sisa tangisan tadi masih kedengaran.Lawaklah Ian ni.
"Come!!!"aku menarik lengan Ian.Aku membawa dia masuk ke dalam rumah.Aku menunjukkan baby Kak Elda.Ian memang suka budak-budak.Ada ke patut waktu sekarang ni dia panggil aku baby.Pipi aku selalu jadi mangsa sepit ketam dia.
"So cute!!!!"jerit Ian.Aku menutup telinga.Bingit.Daus memandang sahaja gelagat sahabat dia tu.Tak malu betul.Aku tersengih tatkala Ian mengacah untuk memelukku.
"Fie,kenapa ditinggalkan Naufal sensorang kat situ.Fie,boleh lagi berborak ngan Ian.Yang Ian pun satu terjerit tadi tu kenapa?"bebel Ibu.
"Naufal need time..."bisikku.Ibu memandangku dengan penuh bingung.Aku menghilangkan diri di dalam lif.Aku menekan button untuk ke rooftop.My feberet place....Wakakaka...ingat lagi waktu Aku ngan Abang Rash gaduh sebab nak mainan yang sama.Ayah kunci kita orang kat ats.Tak bagi makan lak tu.Kenangan....
Hi guys....sorry gila dah lama tak update...ada ke orang tunggu novel sis ni...kalau ada thanks sesangat.Sis tak boleh bayangkan muka Ian yang hensem tahap namatey tu.Golek2 iman Fie.Padan muka Naufal!!!!.😝😝
Sis memang jahat...sis tak de perasaan ke??-Naufal
Ah!!Sis kisah apa?Janji hidup sis aman tengok kau sengasara..sis memang dendam dengan kau!!-Author
Sis tau tak?Saya sayang Fie!!!Sis ni kan...saya letak jawatan...nanti cerita sis habislah...-Naufal
Ok Fal baik,hensem namatey,comel,pandai,smart...like someone...-Author
Sis ada someone eah??Tak pelah sis...bye-Naufal
Bila aku mengarut.Kekekeke...Huhuhuh...Sis rindu gila kat readers sume...tinggalkan lah jejak anda dekat komen...nak chat ngan sis,sis pertimbangkan...hahahaha...k..bbababai...mmuah😘😘😘😘
YOU ARE READING
AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔
Teen FictionKisah si comel Fie..Yang kejar cinta crush dia.. Disebalik kebahagiaan yang memekar..Muncul racun perosak yang melayukan kebahagiaan tersebut... Bolehke seketul Fie ni..Menggapai cinta Naufal dan terus bahagia?Tanpa ada derita? Nak tau?Bacalah...