Aku memandang sekolah yang tersergam indah.INDAH AMENDENYE?!SAMPAH SINI SANA..OK..JOKING..
Aku melihat berberapa orang pelajar bajet hot lalu di hadapan aku.MATA AKU!!!SAKIT PANDANG DORANG.
"If aku ni jenis yang bajet hot..Tapi aku still ada maruh!Tak macam perempuan tu!!"sindir seorang perempuan bernama Najla.Itu apa yang aku nampak kat tag nama dia.NAMA..ALLAHU..NAJLA..SEDAP..MULUT??UISHHH..ACAM JAMBAN!
"Apa masalah kau?"tanyaku sedikit kasar.
"Hmm..jijiklah nak cakap ngan perempuan murah macam kau!!"gertak Najla.Aku tersentak.What the...?FISH!!!DIA KATA AKU MURAH?!EH..KAU..KAU..TUNGGU!!
"Watch your mouth!!"aku terkejut.Naufal memarahi Najla.
PEREMPUAN TU TERKEJUT DAN TERKEDU.OHOHO..ADAN UTEEE!!
"Naufal..Kau ni buta ke?!Kau tak nampak kau tengah bercakap dengan girlfriend siapa?!"bentak seorang pelajar lelaki.AIRIEL.SEDAP NAMA...
"Girlfriend siapa yer?"sindir Naufal.Kedua-dua makhluk tu blah.Aku memandang Naufal.
APAK HENSEM JIBEKK!!APAHAL DIA MAKIN HANDSOME NIH!!!!!!TUHAN!!INGAT FIE..KAU DAH ADA JUNG JHORSE..INGAT TU...
"K..k..kenapa dia panggil Fie murah?"tanyaku air mata yang bergenang ditubir mengalir.AKU STILL ADA HATI KAY..
"Abaikanlah..jom..nanti lambat nak gi dewan."ajak Naufal.Dia dengan rela hati membawa buku teks aku yang berat.
JANGAN JELES OIII!!!AKU HEROINNYA...
Aku dan Naufal berjalan bersama-sama.Memang ramai yang pandang tak puas hati.Apa dah jadi dengan Alexander Highschool ni?Asal semua pelajar dia macam ni.Asal jumpa ngan aku..Semua buat muka.PIKIR LAWALAH TUU..
"Fie!!"jerit Irene daripada jauh.Dia memeluk aku erat sambil menangis di bahu ku.Ya Allah kenapa lak ngan Irene Danishah ni?
"Fie..aku tau kau..kau baik..aku ya..yakin yang k..kau tak buat perkara terkutuk tu dengan Iyan kan?"Aku terkedu,tergama,terdiam..Benda terkutuk?Iyan?Aku memang tak faham.
"Fie..ikut aku"ajak Nayli.Naufal pun mengekori kami.Kenapa ni?Pusat Akses?Nak buat apa pepagi kat sini.?
Irene menaip sesuatu di keypad komputer itu.Irene menekan butang enter.
Papp!!
Aku rasa bagai ada kilat yang menyambar dadaku.Allahu...Itu gambar aku?Dengan Iyan?Tanpa ada seurat benang.Aku terkejut seraya menangis.
"Fie..tell me..kau tak pernah buat benda kotor ni kan?"tanya Fiesyah.Aku menggeleng laju.Air mataku merembes laju turun ke pipiku.
"A..aku..t..tak b..buat.."kataku dalam sendu.Astaghfirullahalazim..
"Fiesyah...aku takut kalau mak ayah aku nampak..macam mana?"kataku.Fiesyah sekadar menggeleng.Aku tertunduk.malau di hadapan Naufal.Naufal mengangkat muka ku.Mata kami bertentang.
"I always believe at you"pujuk Naufal.Aku menangis semahu-mahunya di bahu Riqqa.Ya Allah kuatkanlah hamba mu ini Ya Allah.
"Aku tahu siapa?!"celah Khai.Aku terkejut.Ada jugak yang jadi arwah nanti..Terkejut aku.Khai tersengih mengong.
"Ni semua kerja Iyan..Tak payah cakap kita orang dah tahu"kata Ashraff.Memang terang lagi matahari.Ni semua kerja Tengku Syazriq Aryan.Aku.melemparkan pandangan ke luar tingkap.
😟😟
"Ya Allah... Uncle tak tau nak buat camne lagi Naufal.Subhanallah..manalah Uncle nak letak muka mi."kata Tengku Irham sambil meraup mukanya dengan tangannya.Sudah dia nasihatkan anaknya berkali-kali tapi,tak jalan.
"Entahlah uncle..Naufal tak tau..Tapi Naufal nak benda ni settle.By hook or by crook.."kata Naufal sedikit tegas.Kesian Fie menanggung seksa.Selalu kena cemuh.
"Insyaallah...biarlah si Iyan tu kena hukum.Tu pun kalau atok nak hukum dia.Iyan tu cucu kesayangan atok.Uncle pun tak tahu nak buat macam mana."kata Tengku Irham juga pengetua sekolah Alexander Highschool.
Naufal keluar daripada pejabat.Dia terus berlalu ke arah gelanggang sepak takraw yang berhampiran dengan blok Suria.
Bukk!!
Perut Naufal terasa senak.Dia menekan perutnya.Airiel tersenyum sinis.
"Kau pahal?!"gertak Naufal.Senak perutnya beransur hilang.
"Aku dah cakap banyak kali.Jangan kacau Tengku Airiel Irmshah Tengku Daus.."kata Airiel disertai gelak tawa sinisnya.
"Shit!!"jerit Naufal sambil menumbuk muka Airiel.Tak puas dengan itu 'kelemahan' Airiel ditendang kuat.Bergolek Airiel disitu menahan kesakitan.
"Kau tu salah..jangan cari pasal dengan Tengku Naufal Hakimi Tengku Arsyad,faham"kata Naufal sambil memgang luka disikunya akibat terjatuh.Naufal meninggalkan Airiel.
"Just a begin Naufal"kata Airiel sambil berjalan ke arah tandas
Hai....ok harini sis just published,satu chapter only.Sis nak tanya kaorang..
Hina sangat ke mengundi sia..Wah!!Sis buat drama air mAta lak.Ok sis nak gi buat hw...haha banyak tapu still ngn wattpad..alahai whateverSis,ada broken english...harap ngerti ya bukk Bukk semua..Dah selamat menyambut hari-hari sedunia.
YOU ARE READING
AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔
Teen FictionKisah si comel Fie..Yang kejar cinta crush dia.. Disebalik kebahagiaan yang memekar..Muncul racun perosak yang melayukan kebahagiaan tersebut... Bolehke seketul Fie ni..Menggapai cinta Naufal dan terus bahagia?Tanpa ada derita? Nak tau?Bacalah...