Bab 30

38 2 0
                                    

Aku mula mencarut tatkala Ibu menyuruh Naufal and family tidur kat rumah ni supaya senang untuk birthday party Iq esok.

"Damn!!!!Why you must here?!Why?!"disebabkan terlalu marah habis bersepai aku punyab English.Aku menendang bucu katil.

"Ouch!!!So ju lei gei!!!"aku memegang kaki yang sakit.Aku mencapai Ip6s.Aku mendail nombor Irene di talian.

"Ni hao??Sheomowo???"apa pulak yang direpekkan(?) oleh Irene ni.Tetiba jer cakap Chinese.

"Sheomowo??Ok reason aku call kau ni ialah....aku nak ajak kau keluar.Shopping weih...Sumpah aku stress!!"kataku.Rambut yang terletak elok aku kusutkan.

"Wo pu yao!!!!"eee...minah ni...aku lesing jap lagi..

"Kau tau tak aku stress sebab apa?"tanyaku.Aku tahu memang minah ni tak tahu pun.

"Wo pu ssi???"Irene dengan bahasa Cina pekatnya bertanya semula.

"He is come back...Naufal is here.."jawabku dengan suara yang tenggelam timbul.

"Whatt?????!!!!!"berdesing telinga aku bila Irene jerit.

"Hmmm...Tao yen ni!!!!Bye!!!"kataku dingin.Aku menghempas fon di atas katil.Nasib katil.Dah lah berhadapan balkoni dengan dia.Malapetaka betul.

Flashback
Aku memandang ke arah langit yang dihiasi cahaya bulan dan bintang.Bestnya kalau hidup aku meriah macam tu.Tapi nak wat macam mana.Aku dah lupakan dia.Aku dah tak nak nampak muka dia.Cakap ngan dia pun tak nak.Menyampah!!!Macam lah aku tak tau kan yang gf dia dah masuk hospital bahagia.

Dayana dimasukkan wad hospital bahagia sebab tekanan yang dia alami selepas ingin membunuh anak yang baru dia lahirkan.Kesian jugak lah....Sekarang ni dengar cerita..baby Dayana Iyan yang jaga bukan anak sesiapa pun anak Iyan jugak.Aku tahu Iyan sayangkan Dayana.

"Fie....kenapa asyik termenung ni?Pikir aku ke?"sampuk Daus kawan sepermainan aku dari kecik lagi.

"Tak lah....buang masa nak fikir pasal kau..."aku memegang beranda rumah TokMa.Lepas kejadian tu aku terus balik kampung.Dah genap seminggu aku bercuti kat rumah TokMa kat Paris.Yer..ini lah tempat aku dilahirkan..aku dibesarkan.Aku tidak ada keturunan Perancis tapi TokMa memang penduduk tetap sini selepas TokAyah meninggal.

Aku memandang kota Paris pada waktu malam.Cantik sangat.Kelihatan balam-balam cahaya Eifell Tower pada waktu malam.

"TokMa!!Fie,Daus ngan Adrian nak pergi hang out jap..."kataku.TokMa yang berada di dapur terkejut.

"Yelah..jangan balik malam sangat tau..Sini sejuk tak macam kat Malaysia sana..."TokMa dah start bebel.Aku menarik tangan ZulFidhaus dan Frankellien Adrian.

Daus adalah mix Perancis Malay.Mak nya orang Perancis manakla Ayahnya orang Malaysia.Rupa Daus sangat kacak dan memiliku tubuh badan yang fit tapi dia tak de sorang pun gf.

Frankellin Adrian atau senang dipanggil Adrian adalah seorang budak daripada London.Dia menetap di sini kerana parents dia bekerja di sini.Adrian petah bercakap bahasa Perancis.Kadang-kadang aku dengan Daus terpinga-pinga bila dia start cakap France.

"Ian,what do you think we gonna do???"tanyaku.Adrian menggeleng.Aku mengeluh kecil.Pandangan aku alihkan kepada Daus.

"I think better we go to the chocolate café.I heard that Chocky Dé Café is the best chocolate café in this country..."jelas Daus.Aku hanya mengangguk.Asal Paris jer coklat.Tak coklat mesti perfume.

"I think better we go to the Italian Restaurant here.Because I really craving to eat their Algolio Olia Pasta.Yummy!!!"kami tergelak melihat reaksi Ian.

"Why are you laughing??"tanya Ian.Kami serentak menggeleng.Kami mengikuti Ian yang jauh di hadapan.Dia ni manusia ke robot.Cepat betul dia jalan.

"Order..."kata seorang pelayan lelaki sambil meletakkan buku menu di atas meja.

"Please give me Lemon Tea Ice and Algolio Olio Pasta...thanks.."kata Ian.Dia mentup buku menu dan menolaknya ke arah kami berdua.

"Please gjve us two Bolgnese Pasta and Apple Juice two.."kata Daus.Pelayan tersebut mengangguk lalu beredar.Aku memerhatikan sekeliling restoran ni.Cantik.Ala-ala clasic Italy gitu.

Kami menjamah makanan yang baru sampai.Sedap.Seketika di Paris buat aku lupakan dia.

End Flashback.

Aku tersedar tatkala nama ku dipanggil oleh Ibu.Aku membuka pintu.Kelihatan wajah ibu nampak ceria.

"Kenapa bu?"tanyaku.

"Fie,nanti habis SPM,ibu nak Fie belajar kat sini ngan Naufal tau.."

"Tapi,bu.Fie nak study kat Paris.Fie nak duduk ngan TokMa."aku membantah.

"Sayang,Ibu tak nak Fie duduk jauh sangat.Ibu takut..kalau kat sini Fal boleh jaga Fie"ibu cuba melembutkan hati anaknya yang keras.

"Kat sana ada TokMa,ada Daus,Ian lagi..Dia orang boleh jaga Fie"aku tetap membantah.

"Fie Ibu harap Fie terima lah yer..."kata Ibu lalu keluar daripada bilik ku.

Hi...sis nak cakap ni....sis rasa nak pitam asyik menulis.Ni jelah chap yang sis dapat buat.Sikit jer ni....annyong...sis nak rest jap...dengar lagu jap..ok bye..babe.....😘😘💑💑👍👍

AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔Where stories live. Discover now