Bab 40

37 3 3
                                    

Aku kerling jam di sebelah.Dah dua bulan Ewal pergi.Maknanya,dah dua bulan aku tak pergi U.Nasib Lecturer tu faham.Kalau tak,mahu aku kena gantung u.

"Fie...kita gi jumpa Putra ngan Fiesyah nak tak?"tanya Naufal.Aku sekadar mengangguk.Lupa nak cerita.Fiesyah ngan Putra dah kahwin.Tak jemput pun kan?Memang!!Ni sebab Putra nak rahsiakan.Poyo jer mamatvl tagune tu.

"Jom..."kataku.Tiba-tiba happy.Nak tau sebab apa?Baca jerlah.Just wait and see...

Aku memakai heel yang tak berapa nak heel.Aku berjalan menuju ke arah kereta Audi Naufal.Aku masuk ke dalam kereta Audi Naufal.

"Okay..before that tak nak beli present for dia orang ke?"tanya Naufal.Tak payah present kat pengantin lapuk tu.Sakitnya tuh disini...

"Dah ada pun special punya.."kataku.Aku membuat senyuman yang sumpah menjengkelkan.Naufal menaikkan sebelah keningnya bagaikan Ziana Zain.Tak cukup Ziana Zain sangat.

"Ok...bismillah..."kata Naufal.Kereta meluncur laju meninggalkan rumah agam aku.Sepanjang perjalanan Naufal tak bercakap pun.Dia tahu aku still tak terima kematian Ewal.

"Fie redha..."kataku perlahan.Aku tahu Naufal fikir pasal benda ni.Biarlah yang pergi tu pergi.Aku yang hidup ni kena selalu teruskan hidup.

"Alhamdulillah...sayang.."kata Naufal.Dia ni mesti nak selitkan Sayang.Ketuk ngan tudung periuk Umi baru tau.Not Umi Sya but Umi Naufal.Terima Naufal seadanya.Aku tahu Naufal ni tak cukup akal.So dia ni OKU...Jangan bagitahu Fal aku kutuk dia.

Perlahan-lahan kereta masuk ke dalam rumah banglo bewarna biru,hijau dan purple.Mana lah Si Fiesyah ni nak lekang dengan warna kegemaran dia ngan si Putra ni.Kalau boleh,jalan pun nak kaler tu.Trio kaler kata Fiesyah.

"Assalamualaikum..."Naufal memberi salam.Aku menjinjing beberapa buah plastik.Naufal yang beli buah ni.Aku dah cakap special gift tadi.Dia tetap nak beli gak.

"Waalaikumusallam..."jawab suara seorang pembaca berita.Ok,sis gurau.Seorang lelaki dengan baju t.shirt purple keluar daripada pintu itu dan peluk sunbae dia.Siapa lagi kalau bukan Naufal.

"Kau kahwin tak bagitahu kita orang pun.."kata Naufal.Putra Hakim Irsyad bin Tengku Khuzairi hanya tersengih seperti kerang tak wangi.

"Memang!!!"kataku.Aku menendang kaki Putra.

"Sakitlah!!"jerit Putra.Aku mengabaikannya.

"Special gift from me.Oh,happy sebab dapat tendang mamat muka acah innocent ni."kataku.Ni lah sebab aku happy.Balas dendam.

"Hai..."kataku.Aku memeluk isteri Putra.Siapa lagi kalau bukan Nafiesyah Amirah binti Amar.Kawan baik aku.

"Hai..."Fiesyah membalas pelukan aku.Air mata mengalir.Rindu doh...

"Drama!"jerit Putra.Sekali aku sepak mamat ni tak pasal-pasal janda si Fiesyah ni.

"Duduklah...aku buat air dulu...Bie,suruh dorang duduk.Ayang nak buat air sat."kata Fiesyah.Dia berlalu ke dapur.Auch,sweetnya panggilan.Sayang and hubby.Uuu...bahan untuk buat lawak ni.

"Hmmm....ok sayang....Eh,duduk lah..."Putra mempersilakan kami berdua duduk.Aku ambil tempat di sebelah Naufal.Aku memandang sekeliling rumah ni.Lawa.Ala Belanda gitu.Cantik.Kemas.Ni mesti kerja Fiesyah.Yelah,kalau Putra yang hias.Confirm,jadi tongkang pecah.Buruksss.

"Fal,Wife kau kutuk aku lah tu.."kata Putra.Mind hacker kot mamat ni.

"Hmm..sayang..behave..baby.." kata Naufal.Dia meletakkan tangan di tempat duduk belakang aku.Macam nampak peluk bahu aku.Padahal tak.

"Gatal!!!"kataku.Aku berlalu ke dapur.Aku jadi halimunan jap.

Satu...
Dua...
Tiga..

"Bahhhhh!!!!!!"jeritku.Hampir tercampak dulang kat tangan Fiesyah.

"Aku luku kau nanti Fie.."protes Fiesyah.Aku gelak.Tak takut ok.

"Fie...bila nak langsung?"tanya Fiesyah.Tangan dia mengacau air di dalam jag.

"Apa langsung,langsung?!"kataku. Paling stress bila dorang citer pasal perkahwinan aku ngan Naufal.Biarlah rahsia..Ececeh...

"Ntahlah...Terserah kepada Fal..tapi dengar citer...nak kahwin lepas habis study kot..."kataku.I know sejak akhir-akhir ni Fal selalu bagi pickupline.Dia jugak sweet talker paling sweet abad ni.

"Doakan yang terbaik kat kau..."kata Fiesyah.Aku mengangguk.Aku mengambil cawan untuk disusun di atas dulang.

"Bila nak ada baby?"tanyaku sambil mengukir senyuman yang sangat susah ditafsir.Like Mona Lisa.

"Insyaallah...lambat lagi...aku nak fokus on study.."kata Fiesyah.Siapa suruh dia kahwin waktu study?

"Ok...tak sabo nak jadi makcik.Bolehlah anak kau panggil aku Aunty Aniez.."kataku.

"Asal Aniez?"tanya Fiesyah.

"Sajer..."kataku.Aku keluar ke ruang tamu menatang dulang air.Aku duduk di sebelah Naufal.Dia memandang aku dengan penuh aura menyeramkan.Can I sepak your favourite hero?Can ah?

I can be your hero....I can be your hero...
I..can be..your..hero..I can..be your..man...

Tetiba sahaja telefon aku berbunyi lagu Hero Monsta X.Aku mencapai.Alya?Tak yah layan.Bukan betul pun budak ni.

"Kau ni....Putra...bilanya lah kau nak bawak Fiesyah jenjalan??Cian dia bosan."kataku.Ni semua pasal Naufal punya mata.Aku terkedu.

"Sibok jer!!!Kau duh lah Naufal ajak kau jenjalan...maklumlah...Tengku..."perli Putra.Dia tu bukan anak Tengku ke?Oh,dia anak tungku kaki tiga yang dalam lab tu..

hi....chap yang bosan..right????Hahahahahhahahaha....crush sis lalu sebelah sis...sis ada challenge oleh kengkawan tagune sis yang suh sis langgar crush sis...dah ada peluang Shie ooi....tapi sis kennot...sebab jantung sis rasa dah nak tercabut...Aduhai...kalau tak selesai challenge sis...

Sape ada kawan cenggitu....sila pergi ke wall sis...sakit hati kan...dh..lah...bye.. Anyways...cool huh..katak hijau..

AWAK SAYANG SAYA TAK?(C.A.P.A RE-NEW)✔Where stories live. Discover now