Changan gerçekten güzel bir yerdi.
Ruyi burayı çok beğenmişti.Ruyi sarayı uzaktan gördüğünde Goryo 'daki sarayımızdan daha büyük bir saray olduğunu düşündü.Bu saraya Beyaz Saray diyorlardı. Gerçekten büyüktü. Saraya beyaz denmesinin sebebi yerlerin mermer ile döşenmesiydi. Üstelik duvarlarda beyaz mermerlerle kaplıydı. Ruyi at arabasının tülle örtülmüş penceresinden dışarıyı süzüyordu. Daha sonra bir harem ağası kapıyı açtı. Ruyi'yi kolundan tutup dışarı çıkardı. Ruyi bu davranışa oldukça sinir olmuştu. Bağırdı" Bırak kolumu "
Zhinu bunu duymuştu. Hemen yanlarına geldi.
Zhinu: Sen ona dokunamazsın.
Harem ağası ,Zhinu'nun önünde eğildi.
Zhinu : Yanımdan ayrılma Ruyi .İmparator Taozong(Li Shimin) onları karşıladı. İmparatorun karşısında herkes eğildiğini görünce Ruyi de eğildi. İmparator Taozong 'un bir el hareketiyle herkes aynı anda doğruldu. Ruyi de ayağa kalktı.
Ruyi ,İmparatoru uzaktan süzdü. Sert ve katı bir adamdı bu yüzünden okunuyordu. Üzerinde İmparatorluk giysileri vardı. Bu giysiler ile çok asil görünüyordu.
Zhinu :İmparatoruma selamlarımı sunarım
İmparator : Evine hoşgeldin Prensim, dedi.
İmparator Shimin : Goryo 'yu beğendin mi Prensim.
Zhinu : Evet güzel bir ülkeydi .Yemyeşil bir doğası ve güzel manzaraları vardı.
Bir anda İmparatorun gözü Ruyi'ye takıldı. Ruyi o an emindi ki İmparator kendisini süzüyordu. Bir anda İmparatorla göz göze geldi. İmparator Shimin kendisine bakıyordu.Ruyi'nin içine bir titreme geldi.İmparator daha sonra Zhinu ile birlikte yürümeye başladı . Zhinu 'nun peşinden Ruyi de gidiyordu ki bir adam kolundan tutarak ; "sen nereye gidiyorsun ha Goryo cariyesi !"
Bu lafı duyunca Ruyi : " sen kime cariye diyorsun haa.
O adam hemen Ruyi'nin ağzını kapadı. Apar topar onu oradan götürdüler. Ruyi çırpınıyordu. Bağırmak istedi fakat bağıramıyordu.
O adam meğeresem Harem Ağasıymış.
Sana kimse terbiye vermedi mi yoksa dedi . Ruyi'yi muayene ettiler. Vücut ölçülerini aldılar. Daha sonra yıkanması için küvet hazırladılar. Yıkandıktan sonra elbiseleri geldi.
Hemen onları giyindi. Elbiseler içinde tıpkı bir Tanglı gibi görünüyordu. Ruyi'yi diğer cariyelerin olduğu yere götürdüler.
Burada İmparator 'un cariyeleri vardı . Hepsi çok güzeldi. Hatta Ruyi'den daha güzel kızlar vardı.
Ruyi'ye yatması için yatak verdiler.
Yatağını hazırladı. Kıyafetlerini koydu.
Ruyi etrafı süzmeye başladı. Daha sonra yaşadıklarını düşünmeye başladı. Aklına Komutan Hyung 'un mendili geldi. Onu hala kaybetmemişti ve saklıyordu. Acaba Zhinu ne zaman gelecekti. O buradan kurtulmak istiyordu. Keşke gelmesemiydim diye düşünmeye başladı.
Ruyi bunları düşünürken yanına bir cariye geldi. Galiba imparatorun cariyesiydi.
Xiu Hui :"adın ne? "diye sordu.
Ruyi : Ruyi
Xiu Hui : "Benim adımda Xiu,"
Xiu Hui : Cariye Ruyi neyi bu kadar düşünüyorsun.
Ruyi : Geride bıraktıklarımı , dedim.
Xiu Hui : Ruyi artık geride bıraktıklarını unut ve geleceğe bak Çünkü çok üzülürsün . Artık Tang 'dasın ve burası saray dikkatli olmalısın hemen herkes ayağını kaydırmaya çalışabilir. Bu saray tehlikelidir. Diğer yerlere benzemez. Entrika doludur. Geçmişi düşünürsen geleceğine bakamazsın.
Ruyi başıyla onu onayladı.
Ruyi : Verdiğin tavsiyeler için teşekkür ederim.
Xiu Hui : Hadi gel sana haremi gezdireyim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tang Efsanesi
Historical FictionGoryo krallığından Tang İmparatorluğuna kaçan prensesin yaşama tutunma hikayesi (Olay MS 650 yılında gerçekleşmektedir ve karakterler kurgudan ibarettir)