İmparator Zhinu çok geçmeden İmparatoriçe Meiniang'ı Taiji Salonu'nda siyasi işlerde İmparator'a yerdim etmesi için görevlendirdi.
Artık ikisi Göklerin İmparatoru ve İmparatoriçesi olarak anılıyordu.
Bu devrim niteliğindeyidi. İlk defa bir kadın siyasete müdahalede bulunuyordu.Zhangsun Wuji ve yandaşları başta bunu onaylamadılar. Fakat İmparator Zhinu çok sık hastalanıyordu. Meiniang'ta bu görevi yapmak istemiyordu.Meiniang : Zhinu, umarım iyileşirsin ve ben Taiji Salonu ile uğraşmak zorunda kalmam. Tek isteğim senin iyi olman.
Zhinu : Meiniang bu karar ikimiz için de iyi olacak. Li Yifu ve yandaşları Zhangsun Wuji ile uğraşacak güçte değil. Eğer arkamda bir güç olursa ben onlarla uğraşabilirim. Bu iş için de en keskin bıçağım sensin. Sen ve ben birlikte bu ülkeyi çok güzel idare edeceğiz.Bu kutlanmaya değerdi. İmparator Zhinu büyük bir şölen düzenledi. Aristokratlar ve saraylılar büyük Ganglu Salonu'na davet edildi. Bütün Prensler de ziyafete katıldı.
Büyük ziyafetten önce Meniniang'ın Harem ağası Ruian acı bir gerçeği öğrendi. Bunu hemen Meiniang'a iletmeliydi. Ruian'ın öğrendiği bilgiye göre Prens Zhonger ziyafet sırasında İmparator'u zehirleyecekti. Ama ne ile zehirleyecekti bilmiyordu. Meiniang bu bilgiyi öğrenince deliye döndü. Gözlerini açmalıydı.Ziyafet sırasında çok tuhaf bir olay oldu. Salona büyük çirkin kara bir kedi girdi. Bu uğursuzluk demekti. Bütün Saray'da; ölen eş Consort Xiao'nun Meiniang'tan intikam almak için saraya kara bir kedi içinde geleceği ve Meiniang'ı öldüreceği konuşuluyordu. Kara kedi görününce bütün Ganglu Salonu'nu buz kesti.
Meiniang ellerini hafifçe çırptı.
Meiniang : Liwu buraya gel.
Kedi sevinçle zıplaya zıplaya Meiniang'ın kucağına oturdu. Ganglu Salonu hala sessizlik içindeydi. Meiniang açıklama yapma gereği duydu.
Meiniang : Sarayda evcil kedi besliyorum. Liwu benim evcil hayvanım.
Saraylılar bu açıklamadan sonra suskunluklarını bozdular.Prens Zhonger : Majesteleri size batıdan çok özel bir içki getirttim. Lütfen birlikte içelim.
İmparator Zhinu : Tabiki
İmparator çok mutulydu. Zhonger'an bu hareketini çok sevmişti.
Meiniang'ın beyninde şimşekler çakmaya başladı. Kesin bu içki zehirli.İçkiyi önce Wang Gong Gong tattı. Adamın yüzünde küçük bir mutluluk oluştu.
Wang Gong Gong : Tadı gayet iyi Majestelerinin içmesinde hiçbir sakınca yok.
İçkiyi güzel bir hizmetçi kız İmparator'a sundu. Aynı anda aynı içki Prens Zhonger'e de sunuldu.
Meiniang hizmetçi kıza dikkatlice bakıyordu. Bir anda kız yalpaladı. İçki İmparator'un üstüne dökülür gibi oldu. Fakat İmparator oralı olmadı. O karışıklıkta kızın elinden bir şeyler içki bardağına girdi. Meiniang bunu görmüştü. Kızın hareketi oldukça profesyoneldi. Hizmetçi olmadığı belliydi. Meiniang onu süzüyordu.Önce içkiyi Prens Zhonger içti. Şimdi sıra İmparator'daydı. İmparator içkiyi ağzına doğru götürüyordu. Meiniang hemen ayağa kalktı.
Meiniang : Majesteleri siz çok hastasınız. İçki içmeniz yasak. Lütfen onu içmeyin bana verin. Sizin yerinize bu içkiyi içme şerefine Prens Zhonger'e verin. İmparator'un kadehinden içmek kadar şerefli bir şey yok Prens Zhonger.
Meiniang kadehi hemen Zhinu'nun elinden aldı. Zhinu ise olayın farkında değildi.
İmparator Zhinu: Peki Meiniang. Senin dediklerine uyacağım. Prens Zhonger içsin bu içkiyi.Meiniang tahttan aşağı indi. Zehirli kadehi kendi kadehiyle el çabukluğuyla değiştirdi. İki kadehte aynıydı. Bu değişimi Prens Zhonger görmedi. Prens Zhonger yalpalamaya başladı. Meiniang'a korkuyla bakıyordu.
Şimdi İmparatoriçe karşısındaydı. Elinde zehirli kadeh ile birlikte. Zhonger korkuyla bakıyordu ona.
İmparatoriçe Meiniang: İç dedim sana şunu, dedi sertçe .
Prens Zhonger ölüm korkusuyla bakıyordu Meiniang'a
prens Zhonger pislik kadın hem annemi öldürdü şimdi amacı da beni öldürmek diye düşündü.
İçkiye eli titreyerek uzandı. Bir dikişte dikti kafaya.Bir şey olmadı. Ölmemişti. İmparatoriçe kendiyle oynamıştı belli ki.
Şölenden sonra İmparator acil bir ferman yayınladı. Prens Zhonger, Changan'dan ölümüne sürüldü. Bir daha Changan'a ayak basamayacaktı.
Hiç kimse bu bildirimi sesini çıkaramadı. Çünkü zehiri atan hizmetçi kız her şeyi itiraf etmişti. Zhangsun Wuji ve taraftarları bu olaya karışmak istemediler. Çünkü bu davaya karışan zararlı çıkardı.prens Zhonger'ün sürülmesine Meiniang üzülmüştü. İmparator Zhinu ise onu teselli ediyordu.
Meiniang : Onun annesine söz vermiştim Zhinu. Zhonger'ü koruyacaktım. Onu kendi evladım gibi yetiştireciktim.
Zhinu: Boşver Meiniang. Kötü olan Zhonger oldu. Bunun seninle bir alakası yok. Üstelik ona maaş bağlattım. Changan'da olmasa bile iyi bir hayat yaşayacak buna emin olabilirsin.
Meiniang başını Zhinu'ya yasladı. Bu hayattaki tek dayanağıydı. Ona sıkıca sarıldı. Sanki Zhinu elinden kaçacaktı. Ona öylesine sarılıyordu. Daha sonra Zhinu onu yavaşça öptü.
Zhinu : Seni asla bırakmayacağım Meiniang.Minyue saraydaydı artık. Üvey halası Meiniang'ın yanına gelmişti. 3.Prens Eun savaşla birlikte Goryo'dan ailesini bırakıp kaçmıştı. Meiniang onun ailesine acımıştı. Karısına ve kızına sahip çıktı ve onlara maaş bağlattı .Kendisiyle sürekli dalga geçen hatta onu aşağılayan bir Prenste olsa onun ailesine acımıştı. Prens Eun'un nedense hiç çocuğu olmamıştı. Sadece bir tek kızı vardı. Kızın adı Minyue'ydi. Minyue'nin annesi ölünce İmparatoriçe Meiniang onu saraya yanına istedi. Minyue ise bu teklifi memnuniyetle kabul etmişti.
Minyue şimdi çok mutluydu. Çok büyük bir saraya gidiyordu. Saraya girdiğinde harem ağaları onu tuttu ve üstünü değiştirdiler. Vücut ölçülerini aldılar. Artık Minyue bu sarayda kalacaktı. Hemen ona özel oda açıldı. Minyue, saraydaki cariyelerin arasından büyük bir hışımla geçti. Bazı cariyeler onu kıskanmıştı. Hemen aralarından biri; haspa kendini İmparatoriçe mi sanıyor. Bu havası kime böyle.
Hizmetçiler onu hazırladı. Onu yıkadılar. Üzerine yeni giysiler giydirdiler. Sonra Ganglu Salonu'na doğru yürümeye başladılar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tang Efsanesi
Historical FictionGoryo krallığından Tang İmparatorluğuna kaçan prensesin yaşama tutunma hikayesi (Olay MS 650 yılında gerçekleşmektedir ve karakterler kurgudan ibarettir)