İmparator Zhinu çok kızgındı. İmparatoriçe ' Majesteleri ben suçsuzum deye bağırmaya başladı.
İmparator Zhinu ise hala şaşkındı,
hemen saray hekimlerine çağırdı ve Hizmetçi Liu'nun ölü bedeninin incelenmesini istedive İmparatoriçe'nin tahtına oturdu. Meiniang ta onun yanındaydı. İmparatoriçenin Meiniang önünde diz çökmesi olağan bir şey değildi. Bu yüzden Meiniang kusursuz planıyla gurur duyuyordu.
İmparatoriçe Wang Yuyan : Majesteleri ben suçsuzum bu bana uygulanan komplo .Açıklayabilirim herşeyi .
İmparator : Her şeyi gözlerimle gördüm. Neyini açıklayacaksın.
Bu sırada saray hekimleri geldi.
Hekimler Hizmetçi Liu'nun bedenini itinayla incelediler. Zehirlendiğini tespit ettiler. Zehir bardakta bulunan zehirle eşleşti.
İmparatoriçe : Majesteleri, Hizmetçi Liu 'nun neden üstüme yürüdüğnü ve neden o şekilde bağırdığını bile bilmiyorum.
İmparator : Yeter artık Wang Yuyan sesini bile duymak istemiyorum.
Bu sırada bir harem ağası içeri girdi.
Harem Ağası : Majesteleri Zhangsun Wuji mahkemeye teşrif etmek istiyorlar.
Nereden çıkmıştı bu Zhangsun Wuji. Meiniang 'ın planlarını altüst edebilirdi.
İmpartor : Tabi ki gelsin, gelsin de bana uygun gördükleri erdemli İmparatoriçe 'nin yaptıklarını görsün.
Zhangsun Wuji İmparatoru selamladı.
Zhangsun Wuji :Majesteleri sabah toplantısı için buradan geçerken amansız bir olayın gerçekleştiğini duydum.
İmparatoriçe bu sırada Zhangsun Wuji'nin paçalarına sarıldı.
İmparatoriçe : Lütfen beni bu durumdan kurtar amca sen kurnazsın beni çıkar. Ben suçsuzum, bir şey yahmadım.
İmparator : Sus Wang Yuyan yeter artık
Zhangsun Wuji : Majesteleri, İmparatoriçe bu durumda neden hemen suçlu ilan edildi. Bu İmparatoriçe'ye komplo olamaz mı. Hizmetçi Liu'nun hasta olduğunu duymuştum. Nasılsa ölecekti ve intikam almak için böyle bir plan yaptı.
Zhaoyi Meiniang : Ama ben Hizmetçi Liu'nun İmparatoriçe 'ye karşı bu kadar kinli olduğunu duymadım.
Zhansun Wuji : Zhaoyi Meiniang, İmparatoriçe onun çocuğunu alacağı için ona kinlenmiş olabilir. Bu yüzden böyle bir yola başvurdu.
Zhaoyi Meiniang : Peki sizce zehir nasıl geldi.
Zhansun Wuji : Zhaoyi Meinang ,zehir herhangi bir şeyde de bulunabilir.
Neden Zhonger' e sormuyoruz . O daha çok yardımcı olur.
Bunun üzerine İmparator Zhonger'ü çağırdı.
Zhonger büyük bir merakla içeri girdi. İçeride annesinin kanlar içerisindeki bedenini görünce ağlamaya başladı.
İmparator Zhinu onu hemen yanına çağırdı ve onu sakinleştirdi.
İmparatoriçe : Zhonger, lütfen benim anneni zehirlemediğimi söyle.Lütfen ben masumum.
Zhonger sorulan sorulara karşılık verdi. Annesinin hasta olduğunu ve İmparatoriçeye asla kin duymadığını anlattı.
Meiniang bundan sonra İmparatoriçe'nin tahtan indirileceğini düşündü. Bu büyük bir zaferdi. Zaferine bir adım kalmıştı ki Prens Zhonger geri döndü.
Prens Zhonger : Majesteleri, annem buradan ayrılmadan önce elime yüzük verdi.(Lys dolayısıyla yazamadım okunma iyi giderse her gün bir bölüm yayınlarım bekleyin bu akşam devamı gelecek)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tang Efsanesi
Historical FictionGoryo krallığından Tang İmparatorluğuna kaçan prensesin yaşama tutunma hikayesi (Olay MS 650 yılında gerçekleşmektedir ve karakterler kurgudan ibarettir)