İhanet

242 11 0
                                    

Meiniang hala o kara günü aklından çıkaramıyordu. Her aklına gelişte yeniden kahroluyordu. Prens Beiji'nin ölümünün yası sadece iki hafta tutuldu. Sonra saray unuttu onu. Fakat Meiniang unutmamıştı.Sonuçta oğlu kendi kolları arasında can vermişti. Meiniang, Ganglu Salonu'na her gittiğinde aklına Beiji'nin kanlar içindeki hali geliyordu. Gözünde o anlar yeniden canlanıyordu.
Hekim Ying ve Komutan Di Riengji Prens Beiji'nin ölümünü araştırıyordu. İmparatoriçe Meiniang ve Hekim Ying aralarında bir şifre belirlediler. Hekim Ying'in takma adı Sun Wusheng ismini kullanacaktı. Bu sayede Prens Beiji'nin ölümünü saray araştırmamış gibi gözükecekti. Meiniang araştırmayı gizli yürütmek istiyordu. Bunu Zhinu'dan bile gizledi. Meiniang katili siyanür ile boğacağına yemin etmişti.

İmparator Zhinu kendini çok zor toparladı. İmparator Zhinu hasta yatağından kalkar kalkmaz Saraylılar ile yeni Velihat Prensi adlandırmayı görüştü. Artık İmparator'un iki Prensi kalmıştı. Prens Xian ve Prens Zhong. Velihat Prenslik en iyi aday Prens Xian'dı. Prens Zhong henüz 15 yaşındaydı ve bunun için çok küçüktü. İmparator Velihat Prens olarak Prens Xian'ı uygun gördü. Prens Xian sonunda hayaline kavuşmuştu. O artık Velihat Prensti.
Xian hemen Doğu Konutu'na yerleşti.
Prens Xian'ın bir sonraki hedefi İmparator'u devirmekti. Bir tür isyan başlatmayı planlıyordu. Bu yüzden Doğu Konutu'na silah depolamaya başladı.

İmparatoriçe Meiniang, Zhinu'nun yarım bıraktığı işleri tamamlıyordu. Ruian nefes nefese kalmış bir şekilde Meiniang'ın konutuna daldı.
Ruian : İmparatoriçemizi selamlarım. Majesteleri Hekim Ying'in Batı Gölü yakasında ölüsü bulundu.
Meiniang bıçak kesildi. Bir an öylece kaldı.
Meiniang : Ruian şundan eminim ki Hekim Ying katili bulmuştu. Beiji'nin katili onu da katletti.
Cenaze töreni ve ailesini yatıştırmakla ben ilgileneceğim. Cenazesi için bütün hazırlıklarımızı yapalım.
Ruian : Peki Majesteleri.

İmparator Zhinu ve İmparatoriçe Meiniang'ın arası Beiji'nin ölümüden sonra iyice açıldı. Birbirlerini görmez oldular. Zhinu ,Meiniang' ziyaret etmemeye başladı.
İmparator Zhinu ,Prens Xian'ı vekil olarak atadı. Bundan sonra İmparatoriçe'nin devlet işlerinden elini çekmesi kararı alındı. Meiniang ,Zhinu'nun yarım bıraktığı işlere dahi elini süremeyecekti. Araları bu olayla iyice açıldı.

İmparator Zhinu hareme yeni bir cariye aldı. Cariyenin adı Weifengti.
İmparator Cariye Weifeng 'i Consortluğa yükseltti. Consort Weifeng'in büyüleyici saf bir güzelliği vardı.
İmpator Zhinu her gece onun odasına gidiyordu. Her gece onunla sohbet ediyordu.
Consort Weifeng'in amacı Meiniang'ı devirmekti. İmparator Zhinu'nun aklına girmeye çalışıyordu.
İmparatoriçe Meiniang olan bitenin farkındaydı fakat sessiz kalıyordu.
İmparatoriçe Meiniang bir gün onu İmparatoriçelik Konutu'na çağırdı. Fakat Consort Weifeng bu çağırıyı umursamadı. Çünkü Meiniang'tan korkuyordu. Meiniang onun konutu olan Wei Konağı'na gitti.
Consort Weifeng, karşısında İmparatoriçe Meiniang'ı görür görmez yere kapandı. Meiniang onun bu kapanışı karşısında onu kaldıracaktı elini uzattı bir anda bu fikrinden vaz geçti. Uzattığı elini saçlarına götürdü.
Consort Weifeng : Majesteleri Wei konutuna gelerek şeref verdiniz.
İmparatoriçe Meiniang : Sarayda yeni bir cariyenin Consortluğa yükseldiğini duydum ve seni merak ettim. Seni konutuma nezaketen çağırdım fakat sen bunu umursamadın.
Consort Weifeng yeniden yere kapandı. Titriyordu.
Consort Weifeng : Affedin Majesteleri.
İmparatoriçe Meiniang : Bunu öyleyse bende umursamayacağım. Fakat bu bana yapılan bir yanlıştı. Sarayda dedikodudan bol ne var. Benden korktuğunu sanmışlar.
Consort Weifeng : Hayır Majesteleri. Ben size sadece saygı duyuyorum.
İmparatoriçe Meiniang : Öyleyse sana vereceğim bu bileklikleri kabul et.
Ruian altın kakma bir kutudan mor bilezikleri çıkardı.
İmparatoriçe Meiniang : Bu bileziklerin bende manası çok büyük, bu bilezikler bana Goryo Prensesi kardeşimden kalma. Bende bu bilezikleri sana vermeyi uygun buldum.
Consort Weifeng: Majesteleri bu bilezikleri hiç çıkarmayacağım.
Meiniang başını salladı ve odadan bir hışım çıktı. Bu aptal cariye sinirlerini bozmuştu.


Tang Efsanesi Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin