Xiu Hui artık Consort olmuştu. Onunla Ruyi'nin arası açıldı. Çünkü onunla haremde aynı seviyede değillerdi . Ama Ruyi ona hala güveniyordu. O da Ruyi ilgileniyordu.
Haremde 2. dereceden Consort Yang , Xiu 'ya bir yelpaze göndermişti. Bu yelpaze çok asildi. Ruyi de yelpazeyi çok beğenmişti. Xiu yelpazeyi özenle saklıyordu. Birgün Xiu ateşlendi. Yataklara düştü. İmparator Shimin çok endişelendi. Hekimler Xiu 'nun zehirlendiğini söylediler. Ruyi hekimlere Xiu 'nun Consort Yang 'ın verdiği yelpazeyi elinden düşürmediğin söyledi. Hekimler yelpazeyi incelemeye aldı ve yelpazede zehir tespit edildi. İmparator bunu öğrendi. .Consort Yang Yeting 'e sürüldü. Bu Consort Yang 'ın ilk suçu değildi. ruyi bunu öğrendi ve hemen Xiu 'nun konutuna doğru koştu. Xiu 'ya durumu söyledi. Xiu Hui : Ruyi çok teşekkür ederim Ruyi . Sen olmasaydın o kadın ölümüme sebep olabilirdi.
Xiu 'ya bir şey olsaydı o kadını kimse Ruyi'nin elinden alamazdı. Harem gerçekten de tehlikeli bir yerdi. Her an herkes ayağını kaydırmaya çalışıyordu.İmparatorluk cariyelerinden Jieyu Xiao nun hamile olduğu öğrenildi. Jieyu Xiao sevinçten havalara uçtu. Zaten sarayda itibarı vardı. Babası 7.dereceden saray memuruydu. Consort Wei ise halasıydı. Consort Wei ise bu haberi alınca hemen ona hediyelerini sundu. Ruyi de ona hediyelerini sunmak istedi. Gebe kadınların yemeği seveceği güzel yemekler hazırlattı. Xui Hui'nin hazırlattığı yemekler ile birlikte onları götürdü.
Ruyi konutuna gittiğinde Consort Wei de oradaydı. İkisi birlikte yüksek tahta oturuyorlardı.
Jieyu Xiao: Getirdiğin yemekler için teşekkür ederim.
Consort wei :"bu konutun bazı kuralları var cariye Ruyi bu konuta dışarıdan yemek getirmek yasak, sen bunu bilmiyorsun tabi
Consort Wei ve jieyu Xiao kocaman bir kahkaha attılar. Ruyi ise bir şey diyemedi.
Jieyu Xiao, gizlice yemek kutusunun içinden kokulu bir anahtarlık aldı. Anahtarlığı hemen elbisesinin arasına sakladı. Ruyi bunu görmüştü. Fakat bir mana veremedi.
Consort Wei yemeklerin atılmasını emretti ve bir harem ağasına verdi.
Ruyi selamını verip dışarı çıktı.Consort Wei (1.dereceden Consort Haremin yöneticisi)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tang Efsanesi
Historical FictionGoryo krallığından Tang İmparatorluğuna kaçan prensesin yaşama tutunma hikayesi (Olay MS 650 yılında gerçekleşmektedir ve karakterler kurgudan ibarettir)