Bir kaç gün sonra Ruian Meiniang 'a :
Meiniang Consort Xiu 'nun konutundan birisi ölü bulundu. Hizmetçinin adı Yang Fei. Süs havuzundan ceseti çıkarıldı.
Meiniang : Bu olayla ilgilenmeyeceğim Kardeşim Xiu 'ya zarar gelmesini istemiyorum.
Ruian az sonra birkaç mumlukla geri döndü.
Meiniang : Ruian hala mumluk mu topluyorsun.
Ruian : Evet Meiniang Wennian 'ı birisi öldürdü. Odasında benim işaretlediğim mumluk yoktu. Wennian 'ın başındaki yaranın sebebi buydu. Birisi onun başına mumlukla vurdu.
Meiniang : Ruian sarayda bu şekilde bir çok mumluk var. Senin işin samanlıkta iğne aramak gibi.
Ruian : Olsun yine de arayacağım.Zhinu o akşam yine Meiniang 'ın konutunun önüne geldi. Bakındı içeriye doğru Meiniang ordaydı.Meiniang bir anda cama doğru yöneldi. Zhinu 'yu gördü. Zhinu tam gidecekken camı açtı.
Meiniang : Zhinu orada ne yapıyorsun içeri gelsene
Zhinu : Meiniang, dolaşıyordum. Geçerken yolum buraya düşmüş.
Meiniang : Zhinu hadi içeri gel.
Bunun üzerine Zhinu Meiniang 'ın konutuna girdi. Meiniang Ruian'dan çay getirmesini istedi.
Zhinu : Meiniang seni uzun süre göremeyince merak ettim.
Meiniang : Bir süre yalnız kalmaya ihtiyacım vardı.
Zhinu : Meiniang seni görmeye ihtiyacım vardı. Meiniang, ben evleniyorum.
Meiniang, Zhinu 'nun gözlerinin içine büyük bir acıyla baktı. Kendini bir süre toparlayamadı. Dudaklarını ısırdı. Ağlamak istedi fakat ağlayamadı.
Meiniang : Zhinu sen bir velihat Prenssin tabi ki evleneceksin.
Zhinu : Evet, Meiniang
Meiniang : Kimmiş Zhinu ile evlenecek şanslı kız
Zhinu : Tanımıyorum bile .Gelecek hafta evleniyorum.
Meiniang' ın gözleri kızardı. Diyecek bir şey bulamıyordu. İmparator bunu bilerek yapmıştı. İmparator Meiniang 'ın canını yakmak istemişti bu belliydi.
Zhinu çayının son yudumunu içip kalktı.
Meiniang Zhinu gidince ağlamaya başladı.Kalbi acıyordu. Bu nasıl bir kaderdi. Bu işi öğrenmeliydi. İmparator niçin böyle bir girişimde bulunmuştu. Velihat Prenses adayını kim belirlemişti. Hepsini öğrenmeliydi.Consort Xiu grip olmuştu. Meiniang ona kar giesengi yollamak istedi. Ruian ile kar giesengini yolladı. Ruian Consort Xiu 'nun konutuna gitti ve kar giesengini bıraktı.
Consort xiu : Ruian demek bunları Meiniang gönderdi, teşekkürlerimi ilet.
Ruian tam gidiyordu ki Consort Xiu;
Ruian hala Wennian 'ın ölümünü araştırıyormuşsun.
Ruian : Evet Consort Xiu
Consort Xiu : Sana yardım etmek isterim Ruian çünkü ben de Wennian ' ın öldürüldüğünü düşünüyorum.
Ruian : Teşekkür ederim Consort Xiu
Az sonra Consort Xiu 'nun nedimesi gelip onun kulağına bir şeyler fısıldadı.
Consort Xiu : Ruian birazdan geleceğim sen odada bekle dedi.
Ruian : Tamam Consort Xiu
Consort Xiu ve nedimeleri gidince Ruian konutta yalnız kaldı. Ruian etrafa göz gezdirdi. Gözleri bir an Consort Xiu 'nun çalışma masasında duran mumluğa takıldı. Ruian için alışkanlık olmuştu artık mumlukların altına bakmak Ruian önce yanam mumu söndürdü sonrada mumluğun altına baktı. Mumluğun altında Wennian yazıyordu. Ruian inanamadı. Tekrar tekrar baktı. Wennian yazıyordu. Ruian mumluğu orada bırakıp Meiniang ' ın konutuna doğru var gücüyle koşmaya başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tang Efsanesi
Historical FictionGoryo krallığından Tang İmparatorluğuna kaçan prensesin yaşama tutunma hikayesi (Olay MS 650 yılında gerçekleşmektedir ve karakterler kurgudan ibarettir)