Saray

581 32 3
                                    

Cariye Xiu Hui doğru söylüyordu. Saray bu hemen herkes ayağını kaydırmaya çalışacaktır. Dikkatli olmak gerekiyordu. Ruyi ,Xiu Cece (cece :abla demek) ile iyi anlaşmıştı. Sarayda ona artık cece bile diyebiliyordu. Birlikte uyuyorlardı. Birlikte saraydaki derslere giriyorlardı.Saraya ayak uydurmakta Ruyi'ye yardım etti.Bir nevi kardeş gibilerdi. Haremdeki diğer kızlar onların arkadaşlığını kıskanıyordu.
Ruyi, Xiu Hui 'ye güveniyordu.

Zhinu uzun süre Ruyi'nin yanına gelmedi. Ruyi unutulmuş gibi hissediyordu. Bir yana burada Goryo 'da olduğundan daha mutluydu. Artık Tang 'daydı. Cariye Xiu çok iyi biriydi. Onula günlerini geçiriyordu. Birlikte saraydaki salıncakta sallanıyorlardı. Çok eğleniyorlardı.
Birkaç gün sonra bu sarayın çok neşeli olmadığını ölümün kol gezdiğini anladı.

Ruyi geldikten bir kaç gün sonra cariyenin biri kendini asmıştı. Akşam o cariyenin ağlama seslerini duydular. Sonra sabah bir çığlık sesiyle uyandılar. Cariye kendini asmış... Ama kendini asma sebebini kimse bilmiyordu. Xiu Hui 'ye göre asıl sebep Consort Wei 'nin işine bulaşmaktı.

Consort Wei (kralların ya da kraliçelerin yönetimindeki bazı monarşilerde kralın ya da kraliçenin eşine denir. güçleri semboliktir ve eş öldükten sonra taht üzerinde hakları kalmaz.) çok katı kurallarla haremi yönetiyordu. İmparatorun eşi İmparaoriçe Wende 3 yıl kadar önce hastalıktan ölmüştü. O yüzden sarayda haremi Consort Wei yönetiyordu. O kadın çok zeki ve kurnaz bir kadındı. Haremde kimse onunla boy ölçüşemiyordu. Buna cesaret etmek bile tehlikeliydi.

Ruyi haremde sıkılıyordu. Canı sıkıldığı zaman saray kütüphanesine gidiyordu. Belki orada Zhinu 'yu görebilirdi. Fakat umduğununu bulamadan geri dönüyordu.Ruyi her gittiğinde kalbi kırık bir şekilde geri dönüyordu.
Ruyi o gün yeniden saray kütüphanesine gitti. Çince karakterlere bir süre çalıştı. Sonra gözleri Zhinu'yu aramaya başladı. Gelen giden olmadı. Bir süre sonra uyuyakalmıştı. Uyanınca başının ucunda bir meyve tabağı gördü. Tabağın içinde elma ve üzüm vardı. Ruyi çok şaşırdı. Bunları buraya kim getirmişti. Kasedeki meyveleri aldı. Etrafı aramaya başladı. Etrafta kütüphane görevlisi bile yoktu. Meyveleri bırakıp korkuyla dışarı çıktı. Meyvelerin zehirli olduğunu düşünüyordu.

Ruyi bu korku ile haremdeki en büyük kiraz ağacının yanına gitti. Kiraz ağacının onda önemli bir yeri vardı. Goryo 'da iken saraydaki konutunun bahçesinde de bir kiraz ağacı vardı. Bu ağacını Ruyi'nin annesi Kraliçe dikmişti. Ruyi yeni doğduğunda .O ağacın Ruyi'deki yeri ayrıydı. Prenses Ruyi kiraz ağaçlarını çok severdi. Bu yüzden saraydaki en büyük kiraz ağacının yanına gittimişti. Altına oturdu. Bir süre ağaca baktı. Ruyi'nin bahçesindeki ağaçla alakası yoktu. Bir an hafif bir rüzgar esti. Ağacın küçük yaprakları havalandı. O an Ruyi'nin içi huzur doldu. Ayağa kalkıp ağaca dokundu. Kafasını ona yasladı. Kendini huzur içinde hissediyordu ki biri Ruyi'nin elini tuttu. İşte o an Ruyi çok korktu. Ecelin geldiğini sandı. O kişi Ruyi'yi tutmaya başladı. Arkasını döndüğünde elini tutan kişinin Zhinu olduğunu anladı.
Zhinu : Özür dilerim Ruyi . Seni görmeye gelmediğim için özür dilerim. Ama bunu yapmak zorundaydım. Çünkü İmpartor babam seni Goryo 'ya geri gönderebilirdi.
Ruyi ise sesini çıkarmadı. Sadece ona baktı. Aslında ona kırgındı. Çünkü Ruyi'yi görmeye gelmemişti. Ama kırgınlığı geçti.
Kiraz ağacının altında bir süre oturdular.
Zhinu : Ruyi, alışabildin mi saraya? Ruyi : Zhinu, bu saray Goryo Sarayı'ndan farklı. Alışmam biraz zaman alabilir. Sende beni anla.
Zhinu başını salladı.
Zhinu : Ruyi eğer senin bir Prenses olduğun anlaşılırsa bu diplomatik bir sorun haline gelebilir. Bu yüzden savaş bile çıkabilir.Sen bunu ...
Ruyi : Merak etme Zhinu bundan kimseye bahsetmedim. Prenses olduğumu bilmelerini istemiyorum.
Zhinu kafasını salladı. Gözlerine baktı.
Zhinu : Gel, Ruyi seni güzel bir yere götüreceğim.
Zhinu ,Ruyi'yi sarayın gizli bahçesine götürdü. Ruyi çok mutlu olmuştu. Burada binbir türlü çicek vardı.

O akşam İmparator Taozong Cariye Xiu 'yu yatak odasına çağırdı. İmparator'un yatak odasına Xiu 'yu çağırmak için kalabalık bir harem ağası grubu geldi. Cariye Xiu 'yu tahtıravana oturttular. Xiu giderken çok mutlu gözüküyordu. Sonunda duaları kabul oluyordu.

Cariye Xiu sabah hareme geri döndü. İmparator Taozong Xiu 'yu 6.dereceden Consort ilan etti. Sabah Xiu 'ya ferman geldi. Xiu bu fermanı büyük bir mutlulukla kabul etti. Ruyi de mutluydu. Haremdeki en yakın arkadaşı Consort' luğa yükselmişti. Xiu'ya haremde özel konut açıldı.

Tang Efsanesi Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin