Cariye

294 14 0
                                    

(Resimdeki kişi Consort Weifeng)

İmparatoriçe Meiniang artık çekilmişti. Kendi konutundan dışarı çıkmıyordu. Saraylılar onun yenik düştüğünü konuşuyordu. Bakan Li yifu ise bunun olmasını istemiyordu.
Bakan Li Yifu onunla görüşmek istiyordu.
Ruian: Majesteleri Li Yifu sizinle görüşmek istiyor.
İmparatoriçe Meiniang : Gelsin.

Bakan Li Yifu : Göklerin İmparatoriçesini selamlarım.
İmparatoriçe Meiniang : Benimle görüşmek istemişsiniz Bakan.
Li Yifu: Majesteleri durumunuzdan endişeleniyorum. Prens Beiji ve Hekim Ying'in ölümü sizi etkiledi. Lütfen kendinize dikkat edin. Saraydaki Consort Weifeng sizin için büyük bir tehlike oluşturuyor Majesteleri. İmparator'u size karşı kışkırtıyor. İmparator Prensi sizin öldürdüğünüzü düşünmeye başlamış. Consort Weifeng ortadan kaldırılmalı Majesteleri. O kadın Tang'ı tehdit ediyor.
İmparatoriçe Meiniang : Peki seninle birlikte kaç Bakan böyle düşünüyor.
Li Yifu: Majesteleri Batı Taiji memurları.
İmparatoriçe Meiniang : Li yifu,  bu planını biraz ertelemelisin. Benim bir önceliğim var. Oğlumun katilini bulmalıyım daha sonra Consort'un icabına bakacağım. Şimdilik sessizliğinizi koruyun. Consort Weifeng'in İmparator'u bana karşı kışkırtığını biliyorum. Fakat bu şimdilik beklemeli. Çekilebilirsin.
Li yifu: Fakat Majesteleri.
İmparatoriçe Meiniang : Sözümü ikiletmeyin.
Li Yifu : Siz yine de düşünün Majesteleri.

臂學學爭床學子為類力與賣學功和為際學

Meiniang oğlu Velihat Prens Xian'ı Jinle Sarayı'na çağırdı. Oğlunu görmek istiyordu.

Prens Xian : Majesetelerini selamlarım.
İmparatoriçe Meiniang : Kardeşini öldürdüğümden mi şüpheleniyorsun.
Prens Xian : Cüret edemem!
İmparatoriçe Meiniang : Tahtını alacağımdan mı korkuyorsun?
Prens Xian : Majesteleri tek bir konudan eminim ki Prensler arasında askeri ve edebiyat konusunda başarılı olamama rağmen hiçbir zaman beni övmedin. Velihat Prens olmama rağmen hala sizin karşınızda korkuyorum.
İmparatoriçe Meiniang o görkemli tahtından indi. Oğlunun yanına geldi ve onu ayağa kaldırdı.
İmparatoriçe Meiniang: Belki sana haksızlık ettim. Ama bilmelisin ki dikkatli olmazsan yetenek ve övgü verimli toprak gibi güç hırsı ve tutkusu verecek. Tang Diyarında yetenkli Prensler hep vardı ama birbirleriyle huzur içinde yaşayan kardeşler çok az. Sana sert davrandım çünkü kardeş katlinin tekrarlanmasını istememiştim. Umarım sen ve kardeşlerin huzur içinde yaşayabilirsiniz.
Prens Xian : Anne
Meiniang : Bunca yıldır İmparatorluk ve insanlar için endişeliyim. Sonumun ölü evlatlar ve dağılmış bir aileyle olacağını düşünmemiştim.
Xian : Anne, itaatsizliğim için özür dilerim. Lütfen beni cezalandır.
Meiniang : Gel ! Cezaya gerek yok aptal. Farklılıklarımızı çözdüğümüz sürece çok memnun olacağım. Xian bugünden itibaren sabah toplantısına katılmayacağım. Hekim Ying öldü. Onun cenazesine katılıp ailesini yatıştıracağım. Artık vekil sensin. Odaklanmalısın.
Prens Xian : Hekim Ying demişken bir keresinde tarihte uzman olan bir arkadaşından bahsetmişti. Son Han'ın Kitabı'nın derlemesi için onu Edebi Salonu'na almak istiyorum. Artık o öldüğü için arkadaşını bulamam.
Meiniang : Adı ne
Xian : Sun Wusheng. Onu tanıyor musun?

Meiniang bunu duyunca kaskatı kesildi. Oğlunun katilini artık bulmuştu. Prens Beiji'yi, Prens Xian öldürmüştü.

Meiniang : Onu tanımıyorum.
Artık gidebilirsin
Prens Xian : Evet.
Xian selamını verdi. Arkasına dönüyordu ki
İmparatoriçe Meiniang : Xian artık tek başınasın. Seninle yürüyemem. Kendine dikkat etmelisin.
Xian başını salladı. Jinle Sarayı'nı terk etti.
İmparatoriçe Meiniang : Ruian, Di Riengji'ye söyle artık Prens Beiji'nin katilini aramasın. Bu meseleyi devralmanı istiyorum.

Meiniang oğlunun katilini bulmuştu. Katil kendi öz oğluydu. Sessiz kalmamalıydı.

Prens Xian Jinle Sarayı'ndan çıkar çıkmaz Consort Weifeng ile gizlice görüştükleri yere gitti.

Consort Weifeng : Geç kaldın.
Prens Xian : İzlenmediğimden emin olmalıydım. Sende dikkatli ol. Annem senden de şüpheleniyordur.
Consort Weifeng : Yaşlanıyor. Oğlunun ölümü onu şaşırttı. Beni kandırmaktan başka ne yaptı. Sence kendiliğinden vaz geçecek mi?
Prens Xian: Ne demeye çalışıyorsun.
Annemi öldürmek mi istiyorsun.
Consort Weifeng : Anne mi, yine mi yumuşayacaksın.
Prens Xian: O ve babamın arası zaten açık bu kadar ileri gitmek zorunda mıyız
Consort Weifeng : Majesteyi tutmak için elimden geleni yaptım ama bu sadece bir kere işe yaradı. Wei Sarayı'na her gece gelmesine rağmen bana hiç dokunmadı. Kalbi hala o kadına ait. Hayata olduğu sürece onun sevgisini kolayca kazanacak. Göklerin İmparatoriçesi başımızda bir kılıç. O bugün seni denemek için çağırdı. Bizim için...  Yaşayıp yaşayamamam buna bağlı. Geri dönüş yok. İmparatoriçeye Mending Çayı göndereceğim.

Consort Weifeng bunu söylerken pisçe sırıttı. Göndereceği çaya zehir katacaktı.

Tang Efsanesi Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin