İdam

314 15 4
                                    

(Resimdeki kişi İmparatoriçe Wang Yuyan)
Liangdi zehirle idam edildi. İmparator Zhinu onu Zhaoyi Türbesine defnettirdi. Liangdi'nin son isteği buydu. Onurlu bir yere gömülmek. Prens Suije ise ülke topraklarından sürüldü. Fakat Meiniang 'ın planına göre ölmesi gerekiyordu. Yoksa dert olabilirdi. Suije daha 12 yaşındaydı. Bazı şeyleri kavrayabilecek yaştaydı. Meiniang tedbir için bir suikastçi de gönderdi. Suikastçiden haber kısa süre içinde geldi. Suikastçi, Prens Suije 'nin kesilmiş parmaklarını gönderdi.
Meiniang yine Merhum İmparatordan kalan tapınağa iki mum dikti. Birisi Prens Suije için diğeri ise Liangdi içindi.

已然亿獰笑堂堂堂上寫狢旡食岥鵮揱
( Aylar sonra)

Meiniang yine gebeydi. Bu saray için yine mutluluk demekti. İmparator Zhinu yine büyük bir mutluluk içindeydi. Saray çalışanları bu sefer daha bir dikkatliydi. İmparator Zhinu her ay halka ziyafet düzenliyordu. Halkta doğacak çocuk için heyecanlanıyordu. Meiniang için dokuz ay daha bir zor geçti. Sonunda çocuk doğdu. Cinsiyeti bir kızdı. Meiniang başta üzüldü. Ama buna alıştı. İmparatoriçe Wang Yuyan bu sefer daha da bir ilgisizdi. Kız çocuğunun acı gerçeği buydu. İlgi azalırdı.
Doğan bebeği en çok sevinen Prenses Gaoyangtı.
Zhinu da çok sevinmişti. Kız çocuğunu çok sevmişti. Bu çocuk Zhinu 'nun ilk kız çocuğuydu. İmparator Zhinu bebeğin adını Anding koydu. Anding çok tatlı bir bebekti. Prenses Gaoyang onun başından ayrılmıyordu.
Bir gün Meiniang , Anding 'in yanına gitti. Başınd Prenses Gaoyang 'ı görünce şaşırdı.
Meiniang : Gaoyang, sen hala burada mısın? Fang Konağı'na gitmedin mi?
Prenses Gaoyang : Evet, o pısırık eşimin yanına gideceğime biraz Prensesle ilgilenmek istedim Meiniang. Bu bebek çok tatlı. Üstelik Majesteleri kardeşimin ilk kız çocuğu
Meiniang onu başıyla onayladı. Gözü bir anda Gaoyang 'ın taktığı yüzüğe gitti.
Meiniang : Barbar kabilelere yüzük bağlılığının simgesidir. Bu üzerinde gül deseni olan yüzüğü eşin mi verdi. Artık onu önemsiyor musun?
Gaoyang : O aptal beni etkilemek için çok şey yapıyor. Bende biraz onu ödüllendirmek istedim.
Meiniang yüzüğü beğenmişti. Zhinu da böyle bir yüzük hediye etse hoşuna giderdi. Ama böyle bir şeyin olmayacağını biliyordu. İmparatorların bir çok eşi olurdu

陷臍學崩劫支考麡小子他存陷賣賣壛鉅助

O korkunç günde Meiniang , Ruian ile yürüyüşe çıkmak istemişti. Saray onu boğmuştu. Bamboo konutuna doğru yürümeye başladılar. Bu yürüyüş Meiniang 'a huzur vermişti. Sonuçta Bamboo konutu saraydan ayrı bir mevkideydi ve olabildiğince çiçeğin arasındaydı. Fakat bir anda Meiniang'ın içine bir kurt düştü. Bir anda nefes alamamaya başladı. Kötü hissetmişti. Ruian hemen endişelendi.
Prenses Anding 'i odasında yalnız bırakmıştı. Honger ve Xian 'ın yanında hizmetçiler vardı çünkü onlar Prensti ve mutlaka yanlarında biri bulunmalıydı , fakat Prenses 'in yanında kimse yoktu. Ruian 'a geri dönmek istediğini söyledi.

(2 saat önce )

Prenses Gaoyang Prenses Anding 'in odasındaydı. Anding beşiğinde sessizce yatıyordu. Bir an aklına Meiniang 'tan intikam alma isteği geldi. Bebeği oracıkta boğmak istedi fakat bu anlaşılırdı. Suçu başkasına atmalıydı ama kime...
Bir harem ağasını İmparatoriçe 'nin konutuna gönderdi.

İmparatoriçe Wang Yuyan tahtında bildirimlerini okuyordu. Bir harem ağası odaya aniden girdi.
Harem Ağası : İmparatoriçem, İmparatorumuz sizi Zhaoyi Meiniang 'ın konutuna çağırıyorlar. Dediklerine göre acilmiş.
Wang Yuyan 'ı bir telaş aldı. En sadık hizmetkarını alıp Zhaoyi Meiniang 'ın konutuna koştu.
Konuttan içeri girdiler. Wang Yuyan etrafa bakıyordu. Kimseler yoktu. Hizmetkarı telaşlı bir şekilde odaları aramaya başladı. Bu sırada Wang Yuyan'ın gözüne beşikte yatan Prenses Anding takıldı. Onun yanına gitti. Bebek uyanmıştı ve etrafına şaşkın şaşkın bakıyordu. Wang Yuyan elini ona doğru uzattı. Eliyle boğazını sıkmak istedi. Boğazı küçük ve incecikti. Prenses ,Meiniang' ın her şeyiydi. Onu hemen oracıkta öldürmek... Wang Yuyan onun boğazını sıkmayı düşünürken Anding gülümsedi. Wang Yuyan'ın içindeki bütün nefret düşüncesi gitti. Bebeğin gülümsemesi onu bu kötü fikirden vaz geçirdi. Koynundan tavus kuşu oyalı bir mendel çıkardı. Mendil İmparatoriçeliği temsil ediyordu. Bu mendille Anding 'in ağzından akan salyayı nazikçe sildi. Onu öptü. Başını okşadı.Küçük kel kafasına baktı. Bu sırada hizmetkarı nefes nefese :
İmparatoriçem bu bir tuzak olabilir. Konutta kimse yok.
Wang Yuyan : Hemen gidelim o zaman, diyerek telaşla dışarı çıktı.

Prenses Gaoyang saklandığı yerden sinsice dışarı çıktı. Prenses Anding 'in beşiğine doğru yaklaştı. İmparatoriçe 'nin mendilini Anding 'in üstüne koydu. Daha sonra da zavallı küçük Prenses'i yastıkla boğdu...

Tang Efsanesi Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin