Mahkemde İmparatoriçe aklandı. Yani suçsuz bulundu. Prens Zhonger yüzüğü gömdüğü yerden çıkardı. Yüzükteki zehir eşleşti. Hizmetçi Liu boşu boşuna ölmüş oldu. Prens Zhonger Meinang 'ın bütün planlarını bozdu.
Aklanmasının ardından İmparatoriçe Zhonger'ü evlat edindi. Zhonger 'ün konutu İmparatoriçe ' nin konutunun yanına taşındı.Zhonger aslında bütün her şeyin farkındaydı. Annesinin ölümünde hem İmparatoriçe hem de Zhaoyi Meiniang suçluydu. İkisinden de zamanı gelince intikam almak için yemin etti. Ama şimdi sadece susmalıydı ...
Meiniang ize büyük bir hayal kırıklığının içindeydi.
Zhansun Wuji bu olayın kapanmasını istemedi. Biliyordu ki , Hizmetçi Lufu bu kadar kapsamlı bir plan düşanecek kadar zeki bir kadın değildi. Bu işin arkasında başka birinin olduğu belliydi. Bir harem ağasından öğrendiğine göre ; hizmetçi Lufu ile son görüşen kişi Zhaoyi Meiniang 'tı. Belli ki bu işi Meiniang planlamıştı. Bunu İmparator Zhinu'nun öğrenmesini sağladı.
Meiniang İmparatorluk bahçesinde dolaşırken birdenbire yolu Merhum İmparatordan kalan mum dikilen konuta düştü. Uzun bir zamandır buraya gelmemişti. Yolu buraya nasıl düşmüştü. Belki de kader onu buraya getirmişti kim bilir. Hizmetçi Lufu 'nun ruhu için bir mum dikmeye karar verdi ve içeri girdi. İçerisi mum kokuyordu. Merhum İmparator öldüğünden beri belli ki buraya kimse girmemişti. Ruian 'dan ateş getirmesini istedi. Ruian ateş bulmak için konuttan çıktı. Meiniang orada yalnız başına kaldı ve ağlamaya başladı. Talihsiz kaderine üzüldü. Goryo 'dan geleli 18 sene olmuştu. Yıllar onu çok incitmişti. Artık geldiği memleketi unutmuştu. Babasının yüzünü unutmuştu. Kendisini sinir eden 3 .Prens Eun 'u bile unutmuştu. Acaba Goryo 'da neler olmuştu. Bildiği kadarıyla babası hala tahttaydı. Gerisini bilmiyordu. Peki Komutan Hyung... Komutan Hyung onun ilk aşkıydı. Karşılıksız olsa bile ona karşı derin duyguları vardı. Ama bu duygular karşılıksız kalmıştı. Goryo da kalsaydı. Hayatının nasıl olacağını düşündü. Kral babası onu sevmediği yaşlı bir adamla çıkarlar için evlendirirdi. Belki Zhinu ile Changan 'a kaçmakla en iyisini yapmıştı. Zhinu'yu çok seviyordu ve hayattaki tek dayanağı da oydu.Zhinu 'nun desteği olmasa belki şu anda yaşamıyordu. Hayatı Zhinu 'ya borçluydu ve hayatı boyunca Zhinu ' ya hizmet etmeye yemin etti.
Az sonra Ruian elinde kibritle geldi. Meiniang mumu yaktı ve dua etmeye başladı.
Az sonra Zhinu içeriye girdi ve biraz kızgın gibiydi.
imparator Zhinu : Meiniang bana o mumu Hizmetçi Lufu için yaktığını söyleme
Meiniang : Evet onun için yaktım Majesteleri.
Zhinu : Meiniang onun ölümünden sen mi suçlusun yoksa onu sen mi öldürdün. Bunu söylerken Zhinu'nun sesi biraz sesli çıkmıştı.
Meiniang ona hızlıca döndü.
Meiniang : Majesteleri onu tabi ki ben öldürmedim. İmparatoriçe onu zehirledi. Bunu Hekim Zhoe 'ye sorabilirsiniz. Zehirden sonra zaten ölecekti. O hasta değildi. Bundan İmparatoriçe sorumlu. Ben değilim. Ona zehiri ben verdim fakat onu ben öldürmedim.
Zhinu Meiniang ' a doğru yaklaşarak : amacın ne Meiniang İmparatoriçe 'den neden bu kadar nefret ediyorsun.
Meiniang : Çünkü bebeğimizi o öldürdü.
İmparator sadece şaşkındı.
Meiniang 'a bir fenalaşma geldi. Bir anda durduğu yerde bayıldı. İmparator onu yere düşmeden kucakladı ve hekim çağırdı.Hekimler Meiniang 'ı muayene ettiler. Meiniang gebeydi. Zhinu bunu öğrenince sevinçten havalara uçtu. Changan'da bir şenlik yapılmasını emretti .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tang Efsanesi
Historical FictionGoryo krallığından Tang İmparatorluğuna kaçan prensesin yaşama tutunma hikayesi (Olay MS 650 yılında gerçekleşmektedir ve karakterler kurgudan ibarettir)