Surlar

389 20 0
                                    

Meiniang o gece yaşananların kimsenin öğrenmesini istemiyordu. Özellikle Consort Xiu 'nun ...

O gece olanlardan sonra Meiniang kendini konutununa kapattı. Dışarı çıkmak istemiyordu. Kimseyle görüşmedi. Zhinu'yu bile geri çevirdi dışarı çıkmak istemiyordu.

İmparator Taozong Consort Xiu 'yu 1.dereceden Consort olarak atadı. Consort Xiu artık haremi yönetiyordu. Haremde bazı şeyler düzene girmeye başladı. Ama Consort Xiu, Consort Wei kadar gaddardı. Daha şimdiden beğenmediği saray memurlarını Yeting 'e sürdürmüştü. Emrine uymayan hizmetçilerin dillerini koparttırıyordu. İmparator Taozong ise iyice yaşlanmaya başlamış hastalığı daha çok artmıştı. İmparator belli etmiyordu ama hastaydı. En azından bu belliydi. Consort Xiu yelpazesini Carien Feng 'e hediye etti. 1 hafta içinde Carien Feng öldü hekimler ölüm sebebini bulamadılar. Ama Carien Feng 'in ölüm sebebi belliydi. Onu Consort Xiu zehirlemişti.Tıpkı onu zehirlemeye çalışan Consort Yang (İmparator Taozong 'un 2.dereceden eşiydi )gibi

Meiniang ise konutundan dışarı çıkmıyordu. İmparatorluk Çalışmalarına da katılmıyordu. Bunun yerine İmparator'a Consort Xiu yardım ediyordu. Consort Xiu haremi ele geçirmişti. Meiniang ortalıkta fazla gözükmüyordu. Zaten dışarı çıkmak istemiyordu. Zhinu Doğu Sarayı 'ndaydı. Tek dert ettiği kişi Zhinu 'ydu. Onu görememişti. Zhinu ise her gece Meiniang 'ın konutunun önüne geliyordu. Bakınıyordu içeriye. Meiniang 'ın orada bulunması ona güven veriyordu.Ama yine de Meiniang'ı göremiyordu.Meiniang 'a ne olmuştu böyle. Sanki hayata küsmüştü.
Meiniang 2 ay konutundan dışarı çıkmadı. Haremde herkes onun ibadet ettiğini söylüyordu.
Meiniang konutundan dışarı çıktı. İlk gittiği yer Consort Xiu oldu. Consort Xiu artık Able Consort 'tu. Haremde ondan başka Consort 'ta yoktu. Artık harem ona kalmıştı. Bütün haremi o yönetiyordu.
Ama İmparator ise iyice yaşlanmıştı. Geleceğini düşünüyorsa Doğu Sarayı 'na (Zhinu 'nun konutu) yatırım yapması gerekiyordu. Yoksa İmparator Shimin ölünce saraydan atılırdı.
Consort Xiu : Meiniang sonunda döndün ve kendine gelmişsin
Meiniang : Evet Xiu Cece
Consort Xiu hizmetçisine dönerek :Bize soğutulmuş eşek eti getir, dedi.
Hizmetli : Tamam efendim.
Consort Xiu : Meiniang birden ortalıktan kayboldun senin için endişelendim.
Meiniang : Biraz yalnız kalmaya ihtiyacım vardı.
Az sonra hizmetli eşşek etini getirdi.
Consort Xiu eliyle yemeğe elledi.
Consort Xiu : Bu yemek hala sıcak yeteri kadar soğutulmamış.
Hizmetli : Consort 'um bizi bağışlayın, cezayı hakediyoruz.
Consort Xiu : Git bunu değiştir ve bize yenisini getir. Senin adın ne
Consort xiu bu sırada hizmetlinin yakasını tutyordu.
Hizmetli : Yang Fei ,dedi titreyerek
Consort Xiu : Çıkabilirsin.
Hizmetli odadan çıktı.
Consort Xiu : Ne kadar aptal bir hizmetçi değil mi Meiniang
Meiniang bir şey diyemedi. Sadece şaşkınca başını salladı.
Consort Xiu : Meiniang haremde benim hakkımda ne diyorlar. Kötü mü olduğumu söylüyorlar yoksa Consort Wei 'den daha kötü olduğumu mu
Meiniang bir şey demedi.
Consort Xiu : Benim hakkımda ne dediklerini tahmin edebiliyorum. Ama kendimce haklı sebeplerim var Meiniang. İlk Able Consort olduğumda hizmetliler beni ciddiye almıyorlardı. Bir işi yapmalarını istediğimde yapmıyorlardı. Bu benim canımı çok sıkıyordu. Bende Consort Wei kadar kötü olabilirdim. Ve yaptım da o hizmetlilerin dillerini kestirdim.
Meiniang : Kendince haklı sebeplerin varmış. Xiu Cece
Az sonra aynı hizmetli odaya girdi ve sustu.
Consort Xiu ona sertçe baktı.
Hizmetlisine : Meiniang yabancı değildir. Ona da bana davrandığın gibi davranabilirsin.
Hizmetlisi Consort Xiu ' ya bir kağıt verdi. Li yifu dan geldiğini söyledi.
Consort Xiu mektubu aldı ve okumadan yakmaya başladı.
Meiniang : Kardeşim, neden mektubu okumadan yaktın.
Consort Xiu : Meiniang Li Yifu fakir bir aileden geliyor. Ayrıca acı geçmişi düşünülünce bu önemsenemez. Saraydaki her cariyenin amacı saraylılar (yüksek dereceli imparatorluk memurları)  ile bir ilişki içinde olmak ama Li Yifu 'nun durumu düşünülünce onun için kendimi riske atamam.
Meiniang : Anladım Xiu Cece  Şunu da anladım ki biz artık saraya ilk geldiğimizdeki Ruyi ve Xiu değiliz.
Consort Xiu: Geçen zaman ve yaşanılanlar değişmemize neden oldu.
Consort Xiu : Bu arada Ruian ' a fazla güvenme o çok genç ve deneyimsiz dikkatli olmalısın.
Meiniang : Tavsiye için teşekkür ederim Xiu Cece

Meiniang artık Xiu 'nun değiştiğini anlamıştı. Ruian için neden böyle söylemişti. Ruian saraydaki tek güvenebileceği kişiydi.

Ruian ise hala Wennian 'ın ölümünü araştırıyordu. Saraydaki bütün mumlukların altına bakıyordu. Bu tıpkı samanlıkta iğne aramak gibiydi .Ruian Wennian 'ın öldürüldüğnü ve Wennian'ın kafasına işaretli mumlukla vurulduğunu düşünüyordu.

Tang Efsanesi Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin