Gelap

676 83 8
                                    

"Mon, kenapa mesti keranda?" kata Jimin ketakutan.

"Lagi satu, dalam keranda itu ada satu ukiran nama, nama Taehyung berserta tarikh lahir Tae." kata Namjoon sambil matanya memandang buku yang berada di tangannya.

-----

Pada masa yang sama, pintu bilik yang misteri itu berbunyi, menandakan pintu bilik tersebut telah terbuka.

Beberapa detik kemudian, mereka terdengar suara Taehyung menjerit meminta pertolongan, sepertinya sedang diseksa oleh seseorang yang misteri.

Namun begitu, hanya Namjoon sahaja yang tidak mendengar jeritan tersebut.

-----

"Eh, tadi bukan ke suara Taehyung?" kata Jimin, terketar-ketar kerana ketakutan.

"Jom semua, kita siasat!" kata Suga, tanpa teragak-agak pergi ke bilik misteri itu bersama Jhope. (SOPE detected 😂)

"Oii, Suga! Tunggu kami!!" kata Jin bersama angkatannya, Jimin dan Jungkook.

Namjoon hanya mengikut mereka dari belakang dengan perlahan.

"Cis, Perangai macam budak kecik. Hmph."

-----

Mereka tiba di hadapan bilik misteri tersebut.

"Uish, besar jugak bilik ni kan, hyung?" kata Jhope.

"Eh, tengoklah siapa yang pilih [Emoji hidung tinggi] " kata Suga.

Mereka di kejutkan dengan kelawar yang tiba-tiba terbang di hadapan mereka.

Bilik itu hanya diterangi dengan satu lampu bilik yang malap, terletak di tengah sailing bilik. Bila-bila masa sahaja lampu tu boleh terpadam cahaya.

Sudah lah begitu, bilik ini dipenuhi dengan kelawar, lilin dan juga sebiji keranda yang di mention oleh Namjoon tadi.

-----

"

Bagi aku check bilik ni dulu." kata Namjoon sebelum kepalanya menjenguk ke dalam bilik tersebut, ingin melihat jika ada apa-apa yang boleh membahayakan mereka semua.

Namun, tatkala Namjoon sedang menjenguk ke dalam bilik tersebut, Jungkook terus-menerus memasuki bilik tersebut, dengan muka selambanya.

Ahli yang lain juga mengikut jejak langkah Jungkook.

Setelah mereka memasuki bilik tersebut, pintu tertutup secara tiba-tiba dengan kuat sekali. Lampu terpadam. Keadaan gelap gelita. Mereka semua saling berpegangan tangan kerana ketakutan.

Api lilin terpasang sendiri. Tapi, setiap kali satu lilin terpasang api, akan ada satu angin sejuk menganggu mereka.

-----

"

Nampaknya, api lilin dah habis dipasang." kata Jimin, memecah kesepian dalam bilik itu.

Lilin-lilin tersebut mengeliling mereka.

Lebih kurung macam ni lah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lebih kurung macam ni lah. Di edit oleh Author sendiri. Jangan marah...

Aku Ada Sixth Sense [COMPLETED]Where stories live. Discover now