"Amboi, sedapnya aroma masakan hyung! Masak apa tu?" usik Jungkook.
"Sedap, ya? Hari ni hyung masak nasi, deonjang jjigae (Korean soybean paste stew),
Jjajangmyeon,
dan disajikan bersama air jus fresh orange." kata Jin sambil menghidangkan sajian tersebut di atas meja makan.
"Uish, sedapnya!" Kata Jungkook.
-----
"Semua turun makan!" Kata Jin.
Zap! Semua macam pelesit bila bab makan ni. Semua dah sedia dengan sudu dan garfu di tangan masing-masing. Kecuali Taehyung yang sedang sedang menonton cerita kegemarannya, Ghost Hunters.
*Suga still takde ok*
"TaeTae! Nak makan ke tak?" Jerit Jungkook dari jauh.
"Nak, tapi, hantar makanan dekat atas, dekat dalam bilik. Nanti Tae makan. Nak habiskan marathon cerita Ghost Hunters ni. Best!" kata Taehyung yang sedang melepak depan TV.
"Ok!" Jawab Jungkook.
-----
Kriuk.... Pintu bilik Taehyung dibuka oleh Jungkook.
"Di mana patut saya letak lunch dia ni?? Oh di atas meja tu kosong. (:" kata Jungkook sambil memegang dulang berisi lunch milik Taehyung.
"Ok, siap! Duduk kejaplah." keluh Jungkook.
Dia memandang sekeliling bilik tersebut.
"Eh, kenapa pintu almari tu lain macam je rupanya..." Jungkook mara ke arah almari tersebut.
Jungkook membuka pintu almari perlahan-lahan.
"Pintu rahsia?"
Jungkook melangkah masuk dengan lebih dalam. Dia melihat sekujur badan yang dipenuhi wayar terbaring di atas katil.
"Tak, tak mungkin. Pasti ini semua mimpi..." Jungkook berlari keluar dari bilik Taehyung, segera ke bilik nya.
-----
Jungkook bersembunyi di sebalik katil. Dia menutup mulutnya dengan kedua-dua belah tangannya.
"Tak, tak mungkin. Tak mungkin Taehyung dalang sebalik semua perkara ini berlaku. Kejadian kematian Namjoon hyung, Jimin yang hampir mati, Suga yang hilang tiba-tiba, semua angkara Taehyung? Tak, tapi kenapa mesti dia? Apa motif dia? Aku lihat Taehyung itu baik jer. Seperti seorang innocent. Aku kena bagitahu dekat Jin hyung. Aku tak mampu handle benda alah ni seorang diri." desis hati Jungkook.
YOU ARE READING
Aku Ada Sixth Sense [COMPLETED]
Fanfiction+Jimin : Hyung, Min takut... Tempat ni gelap.. +Namjoon : Takpe, hyung kan ada. +Jhope : Weh, ada nampak Taehyung tak? Dari pagi tadi aku tak nampak dia. +Suga : Kau, kau tak rasa sejuk ke? +Jin : Sejuk? Apa kau merepek? Sekaran...