"Jimin? JIMIN!!!"
Jin dan Jhope berlari ke arah stor.
"Hyung, ke..kenapa Ji..Jimin ada dekat sini?" kata Jungkook sebelum Jin memeriksa nadi di pergelangan tangan kanan Jimin.
"Dia masih hidup. Tapi nadi dia sangat perlahan. Kita kena bawa Jimin ke hospital dengan segera!" Kata Jin. Nasib Jin dulu pernah belajar tentang pemeriksaan nadi.
"Kita nak pergi naik apa?" Jhope mengaru kepalanya yang tidak gatal itu.
"Kita semua naik kereta hyung. Pasal taik burung tu, takpe lah. Yang paling penting kesihatan Jimin. Aku tak nak kehilangan sesiapa lagi. Cukuplah dengan kehilangan Namjoon." Jin menghidupkan enjin kereta nya.
Jhope, Jungkook dan Jimin turut serta menaiki kereta itu.
-----
Di bilik Suga...
"Kau akan menjadi mangsa aku yang ketiga, hyung. Aku akan ubah personaliti kau, menjadi lebih teruk. Hihihi." Taehyung menekup mulut dan hidung Suga yang masih tidur.
Apa lagi, lemaslah Suga.
T
aehyung mengheret Suga yang lemas ke dalam bilik nya yang berdekatan.
"Nasib baik kau ringan sikit dari Jimin. Bilik pun dekat. Kali ni, eksperimen terhadap kau takde lah menyakitkan macam sebelum ni.." Taehyung tersenyum.
Pintu bilik ditutup.
-----
Jungkook, Jin dan Jhope duduk di luar wad dengan perasaan gelisah.
Jhope mula mundar-mandir di kaki lima, Jin menghela nafas panjang, Jungkook hanya mendiamkan diri.
Seketika kemudian, doktor yang merawat Jimin keluar dari wad tersebut.
Jin segera mendapatkan doktor tersebut.
"Bagaimanakah keadaan Jimin? Dia, dia ok sahaja kah?" tanya Jin. Dia terlalu cemas.
"Encik Jimin, dia, terlalu lemah. Dia kekurangan vitamin-vitamin yang diperlukan oleh badan. Dia juga kekurangan oksigen. Dia terhidrasi. Buat masa ni, tolong bagi dia masa untuk pulih. Kamu semua akan diberitahu masa yang sesuai untuk melawat dia. Saya, minta maaf, ya?" Doktor tersebut menepuk bahu Jin dan meninggalkan mereka.
-----
Annyeong! Kali ni, Taehyung menambah lagi mangsa eksperimennya, iaitu Suga. Bilalah TaeTae nak taubat ya?
Ada sesiapa dekat sini tengok konsert #EXOrDIUMdotINSEOUL ?? Author tidak menggalakkan anda untuk menontonnya semasa bulan Ramadan yang indah ini. 😂😂
Bye~
YOU ARE READING
Aku Ada Sixth Sense [COMPLETED]
Fanfiction+Jimin : Hyung, Min takut... Tempat ni gelap.. +Namjoon : Takpe, hyung kan ada. +Jhope : Weh, ada nampak Taehyung tak? Dari pagi tadi aku tak nampak dia. +Suga : Kau, kau tak rasa sejuk ke? +Jin : Sejuk? Apa kau merepek? Sekaran...