5 Oktober.
Jimin masih tidak menyedarkan dirinya.
Jin, Jungkook, Jhope dan Taehyung sahaja yang datang melawat. Suga langsung tidak hadir untuk melawatnya.
"Ah, apa kata kita suruh doktor putuskan talian bantuan hidup Jimin? Aku lagi reka lihat dia hilang berbanding hilat dia menderita macam ni. Sakit hati aku ni, tahu tak?!" kata Jhope, bengang melihat keadaan Jimin.
"Tidak! Jangan! Aku percaya Jimin masih hidup. Kita cuma perlu tunggu dan sabar. Aku tak nak kehilangan sesiapa lagi!" Kata Jin.
Jari Jimin mula bergerak-gerak selepas perbalahan antara Jin dan Jhope.
"Hyung... Jimin... Jari dia bergerak tadi... Dia macam dengar apa yang kita bualkan tadi..." Kata Jungkook yang duduk di sisi katil Jimin.
"Mana?" Jin meluru ke arah Jimin.
Jimin mengerakkan tangannya perlahan-lahan.
Taehyung menekan butang memanggil doktor.
-----
Doktor Oh selesai memeriksa Jimin.
"Keadaan dia sudah kembali pulih dari 20% kepada 70%. Perubahan yang mendadak. Dia boleh tinggal di hospital dalam 3 hari lagi dan kamu boleh bawa dia balik ke rumah." kata Doktor Oh.
"Yeah! Akhirnya Jimin dan kembali pulih!" kata Jhope dengan riangnya.
-----
8 Oktober.
"Home sweet home, Jiminnie!" kata Jungkook selepas membuka pintu rumah.
Jimin duduk di atas kerusi roda dan dipandu oleh Jin.
"Eh, terima kasih! Sekejap mana Suga hyung? Min langsung tak nampak dia." tanya Jimin.
Semua terdiam sebentar.
"Ahh, Suga hyung, dia pergi balik kampung. Dia nak lawat mak dia. Haritu dia ada kata sorry sebab tak dapat nak melawat Jimin." tipu Taehyung. Hanya Taehyung sahaja yang tahu kemana kehilangan Suga.
"Ooo... Jimin hari ni macam nak makan bubur ayam. Jin boleh masakkan untuk Min tak?" kata Jimin sambil membuat agyeo dengan mata sepetnya.
"Yelah, yelah. Hyung akan masakkan. Order is open! Semua nak makan apa?" Kata Jin sambil mendapangkan tangannya.
Semua ketawa berdekah-dekah melihat telatah Jin yang lucu itu.
°°°°°
Ok, satu berita sedih. Cerita ni dah nak tamat.
In about 3 or 4 part left, then the story of this book is over.
Maka, segala salah silap dalam penulisan cerita ini amat saya kesali.
🌊🌊🌊
YOU ARE READING
Aku Ada Sixth Sense [COMPLETED]
Fanfiction+Jimin : Hyung, Min takut... Tempat ni gelap.. +Namjoon : Takpe, hyung kan ada. +Jhope : Weh, ada nampak Taehyung tak? Dari pagi tadi aku tak nampak dia. +Suga : Kau, kau tak rasa sejuk ke? +Jin : Sejuk? Apa kau merepek? Sekaran...