"Eh, Jin. Ada nampak Mon tak? Dari pagi tadi takde lah." Kata Jungkook sambil menghirup kopi panas yang dibuat oleh Jin tadi.
"Haah lah. Mon takde. Patutlah makan tengah hari ni lauk tak habis."
Taehyung berjalan di hadapan mereka.
"Tae, nampak Mon hyung tak?" kata Jungkook.
"Tadi rasanya dia keluar. Pergi dekat hospital terbiar berdekatan. Tapi, entahlah." kata Tae sebelum meninggalkan mereka.
"Hah?! Hospital terbiar tu? Biar betul Mon ni.." kata Jimin yang baru sahaja memasuki ruang keluarga sambil membawa sebungkus biskut ChipsMore dan senaskah surat khabar.
"Apa kata kita pergi check petang nanti? Mungkin memang betul Mon hyung ada dekat situ. Siapa tahu?" kata Jungkook.
"Siapa jer yang nak join?" Jin.
"Kita bertigalah!" Jungkook.
-----
Jam 4 petang.
Jin, Jungkook dan Jimin tiba di hospital terbiar tersebut dengan menaiki basikal.
"Jap, nak telefon Jhope dan Suga. Suruh diorang jaga rumah. Aish, line takde pulak. Ah, lantaklah. Diorang dah besar panjang." kata Jin sebelum turun dari basikal.
-----
"Wah, besarnya hospital ni!! Kenapa lah ditinggalkan macam ni jer? Banyak kemudahan telah disediakan." Tanya Jimin.
"Dah, dah. Jom cari Mon hyung!" kata Jungkook penuh semangat!
-----
Mereka tiba di hadapan bilik dimana mayat Namjoon terletak.
"Hey, bilik ni macam masih beroperasi." kata Jin.
*Membuka pintu sliding dan menutup semula #memasuki bilik tersebut*
"O M G !!!! NAMJOON YAAAA!!" terkejut mereka apabila melihat sekujur mayat Namjoon yang berbalut dengan pakaian orang gila sedang tersandar pada rangka katil yang di alas dengan sebuah bantal.
"IREONNA, IREONNA HYUNG!" Jungkook.
"YAA, MONIE. JANGANLAH TINGGALKAN KAMI MACAM NI!! [air mata mula mengalir] " Jin.
Jimin jatuh terduduk. Dia langsung tidak percaya dengan kenyataan bahawa Namjoon telah meninggal dunia, meninggalkan mereka.
-----
Taehyung hanya mengekori mereka dari belakang. Dari rumah ke hospital.
Dia tersengih apabila semua mangsanya berasa dalam bilik bersama mayat Namjoon.
Dia membuka sedikit pintu sliding tersebut. Jimin berada berdekatan.
"Senang kerja aku, Min. Makin dekat lagi bagus." Bisik Taehyung dalam hati.
Taehyung menyuntik tangan Jimin dengan cecair hijau highlight yang sama digunakan semasa menyuntik Namjoon tempoh hari.
-----
"Aish, kenapa tangan aku gatal ni?" kata Jimin.
-----
Taehyung meninggalkan Jimin perlahan-lahan. Dia bersandar pada dinding hospital selepas berlari meninggalkan mereka bertiga
"Dalam tempoh 24 jam, kau akan rasa anggota badan kau lumpuh. Masa tu, aku akan buat ujikaji special dekat kau. Lebih kurang macam ujikaji Namjoon." Taehyung hanya tersengih.
YOU ARE READING
Aku Ada Sixth Sense [COMPLETED]
Fanfiction+Jimin : Hyung, Min takut... Tempat ni gelap.. +Namjoon : Takpe, hyung kan ada. +Jhope : Weh, ada nampak Taehyung tak? Dari pagi tadi aku tak nampak dia. +Suga : Kau, kau tak rasa sejuk ke? +Jin : Sejuk? Apa kau merepek? Sekaran...