Menunggang motosikal sememangnya memenatkan. Nasib baik sempat sampai rumah sebelum awan mendung yang tebal ni dapat mencurahkan segala apa yang terkandung di dalamnya.
Aku letakkan kasut but milikku di sebelah rak kasut lalu melangkah masuk ke dalam rumah.
"Ah Jimin hyung!" sapa kusetelah melihat Jimin dihadapan ku.
"Ada masak apa-apa tak? Kook lapar lah -_-' " soalan pertama yang meluncur laju keluar dari mulutku.
"Eh, balik-balik je terus tanya makan? Pasal hal tu, takpe. Hyung dah siapkan. Tinggal makan dan cuci pinggan je."
Sewaktu mereka sedang berbicara, tiga ketukan pada pintu utama yang kuat didengari oleh mereka telah menamatkan perbualan mereka.
"Biar Min pergi tengok. Kook makan lah dulu."
_____________
Jimin membuka pintu utama yang tingginya lebih kurang 6 kaki 8 inci berwarna coklat.
Rasa hairan menyelubungi Jimin. Dia hanya menggangap budak-budak nakal sengaja mengetuk pintunya beberapa kali, sekadar hanya menggangu ketenteraman mereka. Tetapi, anggapan tersebut jauh menyeleweng setelah dia mendapati sebuah bungkusan sederhana yang dibalut rapi berwarna hitam berada di atas alas kaki rumahnya.
Jimin mengambil bungkusan tersebut lalu memasuki rumah perlahan-lahan.
____________
Jimin meletakkan bungkusan tersebut di atas meja, lalu ditenungnya lama-lama, barangkali mencari ilham siapa yang menghantar bungkusan tersebut ke rumah. Mungkinkah tersalah alamat? Mungkinkah itu bungkusan yang bakal membawa bencana kepada isi rumah ini?
Jimin terdengar bunyi semak yang berhampiran dengannya yang menyebabkan dia memandang ke luar tingkap. Dia terlihat suatu lembaga hitam berlari keluar meninggalkan semak tersebut dengan kelajuan tahap lipas kudung!
Jimin menggunakan kuasa telekinesis untuk menarik lembaga hitam itu kembali. Lembaga hitam itu perlahan-lahan ditarik ke semak tempat dia bersembunyi tadi. Namun begitu, dia berjaya melepaskan diri pada saat-saat akhir Jimin mahu menangkapnya.
"Ish, tak guna! Jungkook! Meh sini! Bungkusan ni barang yang kau order semalam ke?"
"Semalam? Order? Order apa?"
"Tu yang kau order PS4 dekat online semalam tu apa?"
"Ish, baru je semalam order kot. Takkan hari ni dah sampai. Apa benda yang kau merepek Jimin? Mungkin abang posmen salah hantar. Who knows?"
"Mana ada posmen tadi. Memang dah ada dekat depan pintu rumah. Ntah-ntah..."
"Bom? WEH AKU BANYAK DOSA, JIMIN! AISH, AKU TAKUT TAK SEMPAT NAK TAUBAT JE NI"
"JEON JUNGKOOK! SILA BAWA BERTENDANG. Ni mungkin orang hantar nak minta tolong ke? Jom bukak sesama!"
Jungkook :
YOU ARE READING
Aku Ada Sixth Sense [COMPLETED]
Fanfiction+Jimin : Hyung, Min takut... Tempat ni gelap.. +Namjoon : Takpe, hyung kan ada. +Jhope : Weh, ada nampak Taehyung tak? Dari pagi tadi aku tak nampak dia. +Suga : Kau, kau tak rasa sejuk ke? +Jin : Sejuk? Apa kau merepek? Sekaran...