"Hi"

634 82 1
                                    

Lilin yang mengelilingi mereka satu persatu. Perlahan-lahan, seperti sedang ditiup sesebuah lemvaga, tetapi tidak mengetahui apakah dia.

"Ish, kan membazir masa jer... " bisik Jimin.

-----

Badan Suga seperti disentuh sesuatu selepas ke semua lilin terpadam.

"Argh!! Tolong!!!" jerit Suga yang hilang entah ke mana, melepaskan gengaman tangannya antara Jhope dan Jungkook.

Kelima-lima orang yang sememangnya mendengar jeritan tersebut, terus bergegar kepala lutut masing-masing.

-----

Tiba-tiba sahaja,

"Yaah, ja, janganlah! Jangan tarik aku, jangan! Argh!!!" jerit Jhope.

Perkara yang sama juga berlaku kepada Jin dan Jungkook.

-----

Semua berpeluh sejuk. Mana tak nya, satu persatu hilang ditarik oleh sesuatu yang misteri.

Kini, hanya Namjoon dan Jimin sahaja tinggal di bilik itu.

Mereka berdua duduk. Penat. Penat mendengar jeritan dan penat kerana telah lama berdiri dengan lutut yang bergetar.

-----

"Hyung, Min takut... Tempat ni gelap.. "

"Takpe, hyung kan ada. :)"

Selepas sahaja conversation di atas tamat, keadaan yang dialami oleh Jhope terkesan kepada Jimin.

Jimin mulai menangis ketakutan.


"Mon,"

"Kalau Min ada buat Mon terasa kerana perbuatan atau kata-kata Min telah menguriskan hati Mon, Min minta maaf."

"Min, jangan lepaskan tangan Min.."

"Selamat tinggal, Mon hyung :')."

Jimin melepaskan tangannya dari pada genggaman tangan Namjoon.

"JIMIN !!!!!!"

-----

"Kenapa, kenapa semua ni terjadi ? Kenapa?!!"

"Mula-mula, Taehyung. Suga, Jhope, Jin, Jungkook menyusuli. Sebentar tadi, Jimin pergi meninggalkan aku."

-----

Tatkala Namjoon sedang melayan perasaan sayu (ketika itu, dia sedang memeluk badannya sendiri), lampu bilik tersebut terbuka sendiri, menerangi bilik tersebut.

Namjoon melepaskan pelukan tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Namjoon melepaskan pelukan tersebut. Dia memandang ke hadapan. Dengan pandangannya yang kabur ketika itu, dia dapat lihat satu kelibat hitam.

"Tae, Taehyung?"

"Hi, Namjoon hyung."

Pandangan Namjoon menjadi gelap gelita.

Aku Ada Sixth Sense [COMPLETED]Where stories live. Discover now