"Hobie hyung!" Jungkook.
"Nae?" Jhope.
"Ada dengar pasal Jimin tak?" Jungkook
"Jiminnie?? Why?"
"Dia ada supernatural power! Hebat giler! Dia boleh angkat barang guna minda dia je."
"Wow! Tapi, rahsia ni nak bagitahu dekat member lain ke?"
"Tak payah."
-----
Pada masa yang sama..
Jimin baru sahaja selesai mandi. Tuala berwarna kelabunya diletakkan di atas kepala.
Dia menuju ke meja soleknya.
"Hensem aku hari ni. Muka berseri-seri. Boleh ngorat awek. Kih kih kih." Omel Jimin sendirian.
Jimin mengambil sikat lalu menyisir rapi rambutnya yang kusut masai itu.
Satu kali sisir,
Dia kali sisir,
Tiga kali sisir.
Setiap kali dia menyisir rambut, pasti akan ada beberapa helai rambut gugur dalam kuantiti yang banyak.
"Peliknya? Aku ada masalah keguguran ke? Ke sebab aku dye rambut banyak sangat?"
-----
Jimin keluar dari rumah menuju ke kebun untuk menjenguk pokok peliharaannya.
"Wah, dah besar kamu ya, Joon!" kata Jimin kepada pokok itu.
Sebagai memperingati pemergian Namjoon, dia menanam pokok bunga matahari yang di nama kan Joon.
Kerana Jimin suka menanam sejak kecil, sudah banyak pokok yang dijaganya, terutama pokok epal kegemarannya, yang diberi nama Mochi.
Dikatakan pokok epal yang diberi nama Mochi ini merupakan pokok yang membawa tuah kepada Jimin (?) berdasarkan keadaan pokok pada hari tersebut.
Mochi tumbuh dengan subur, pokok nya gemuk seperti mochi. Tetapi hari ini, Mochi semacam layu. Daunnya kekuningan. Ada yang sudah gugur ke tanah.
"Kenapa dengan kamu, Mochi?? Kamu sakit ke? Baja tak cukup? Air siraman berlebihan ke?" Risau Jimin.
Jimin berdiri. Daun-daun kering kepunyaan Mochi terbang ke udara, menuju ke arah Jimin. Daun tersebut berpusing perlahan mengelilingi Jimin. Jimin hanya menutup matanya.
Seketika kemudian, daun-daun tersebut jatuh ke tanah semula. Jimin membuka matanya. Jimin menghela nafas panjang.
Tiba-tiba ada seekor rama-rama putih terbang hinggap di bahu kiri Jimin.
"Cantik nya kamu, wahai rama-rama."
Selepas dia bercakap demikian, rama-rama tersebut rebah dan mati.
-----
"Aish, peningnya kepala ni. Pandangan aku kenapa kabur semacam ni? Aku memang tak sihat ke?" kata Jimin.
-----
Taehyung ke balkoni tingkat atas rumah dengan membawa secawan kopi panas.
"Bosannya duduk dalam bilik. Kena uruskan itulah, inilah. Haih. Ni lah masanya aku nak rehat." omel Taehyung sendirian.
Taehyung ternampak Jimin sedang memandang bahu kirinya.
"Apa dia buat tu?"
Tiba-tiba, Jimin rebah.
Taehyung berlari turun mendapatkan Jimin yang rebah itu. Dia melihat pergelangan kiri Jimin.
"Tercabut? Cip aku tercabut? Habislah. Jimin akan rosak nanti." kata Taehyung.
•×•×•×•×•×•×•×•
Yohohoho! Readers mesti ingat Taehyung yang psycho tu tak takde perasaan kan?
No, no. Taehyung ada perasaan. Tetapi sifat psycho nya lebih tinggi dari sifat dalaman diri Taehyung.
#KalauTakPaham_TanyaJer
#SayaSudiMenjawabPertanyaanAnda
YOU ARE READING
Aku Ada Sixth Sense [COMPLETED]
Fanfiction+Jimin : Hyung, Min takut... Tempat ni gelap.. +Namjoon : Takpe, hyung kan ada. +Jhope : Weh, ada nampak Taehyung tak? Dari pagi tadi aku tak nampak dia. +Suga : Kau, kau tak rasa sejuk ke? +Jin : Sejuk? Apa kau merepek? Sekaran...