*Skip acara pengebumian Namjoon*
Debuk!
Jimin menghempaskan badannya di atas katil.
Dia membuka perlahan butterfly tie dan batang baju kot dan kemeja (bukak dalam 3 butang dah lah) dengan teliti.
-----
"Aish, panasnya. Oh patutlah. Air-conditioning tak bukak." kata Jimin sambil jari telunjuknya menuju ke arah air-conditioning.
Selepas selesai sahaja tangannya berbuat demikian, alat pendingin bawa tersebut hidup!
Jimin terkejut, tetapi akibat terlalu penat, dia tidak menghiraukan perasaan terkejutnya, tetapi hanya meneruskan tidur nya.
-----
24 jam selepas Taehyung mencucuk cecair hijau ke tangan Jimin.
Tiada kesan yang berlaku terhadap diri Jimin yang sedang lena tidur. Tetapi, masa sekelilingnya terhenti secara tiba-tiba.
Di kala suasana tersebut berlaku, Taehyung mula melangkah masuk ke dalam bilik Jimin bersama perlatan yang digunakan untuk menanam cip di pergelangan Namjoon dahulu.
-----
"Nasib baik kau tak gerak sekali. Nanti lagi banyak aku kerjakan kau." kata Taehyung sambil memasukkan cip tersebut ke dalam pergelangan tangan kiri Jimin.
Selepas dia selesai buat demikian, dia keluar dan masa yang terhenti kini bergerak semula seperti biasa.
-----
Hiarghhhhh.
Bangun Jimin dari lena tidur nya.
"Eh, sudah pukul 2? Ingatkan pukul 6 tadi. Lama siot aku tidur. Rasanya siap berdengkur kot." Kata Jimin sambil mengusap matanya yang dipenuhi tahi mata.
"Kejap. Sejak bila aku bukak pendingin hawa ni?" Jimin rasa pelik.
-----
Dia menurunkan kaki nya dari atas katil.
Peliknya, selipar bilik yang elok berada setelah tong sampah bilik nya bergerak ke arah nya. Mencicit-cicit macam anak itik pulang petang.
"Ahh, mungkin khayalan aku saja."
-----
"Jin hyung... Ada masak apa-apa ke hari ni??" Kata Jimin sebelum membaca nota yang tertampal dekat pintu petir sejuk.
"Jimin-ah, makan spaghetti yang ada dalam tudung saji. Jin, Suga dan Hobie hyung nak uruskan hal tentang Namjoon. P/S Kalau nampak Taehyung, suruh dia makan sekali. Dah lama dia tak makan dengan kita. K Bye."
"Aigoo, pergi jalan tak ajak. Hmmph. Taehyungie! Yaaa, Taehyungie! Where are you, my little brother?? Let's eat together with me! I'm feel bit lonely here." Kata Jimin.
Namun, hanya bunyi cengkerik yang menyahut. Krik krik krik krik.
"Ok! Never mind! I will eat alone!!!"
-----
*Dikala sedang sedap makan*
"Aduh, nak tercekik pulak rasa. *Hulur tangan ke arah pintu petir sejuk* Aku nak air sejuk."
Zappp. Air sejuk sampai dekat tangannya. Dia langsung tidak bergerak dari tempat duduknya.
"Eh, lagi sekali?"
Jimin menghulurkan tangannya sekali lagi. Kali ini, dia mahu memegang pisau.
Zapp. Pisau terbang dan mendarat di tangannya.
Jimin dengan rasa terkejut nya telah melepas kan pisau tersebut dari tangannya. Dia berlari keluar dari dapur dan keluar dari rumah.
"Tak, tak mungkin. Gila, mana mungkin aku boleh kawal peralatan guna minda aku jer?"
YOU ARE READING
Aku Ada Sixth Sense [COMPLETED]
Fanfiction+Jimin : Hyung, Min takut... Tempat ni gelap.. +Namjoon : Takpe, hyung kan ada. +Jhope : Weh, ada nampak Taehyung tak? Dari pagi tadi aku tak nampak dia. +Suga : Kau, kau tak rasa sejuk ke? +Jin : Sejuk? Apa kau merepek? Sekaran...