Arkk, arkk! //Bunyi burung gagak//
Jin berlari keluar dari rumah sambil membawa penyapu.
"Ya, yah! Shuh, shuh! Pergi lah burung gagak! Tahu berak dekat kereta orang jer! SHUHHHH!" kata Jin sambil menghayun-hayun penyapu ke kiri dan ke kanan dengan harapan burung gagak tersebut akan pergi dari situ.
Sebaliknya, burung gagak tersebut hanya membawa lebih masalah. Lebih banyak tahi burung berwarna putih pekat melekat pada cermin kereta Jin.
"ARGHHHHHH!!!! SAYA SUMPAH AWAK BURUNG GAGAK!!! *dah macam cerita Phineas and Ferb*" Jerit Jin.
-----
"ARGHHHHHH!!!! SAYA SUMPAH AWAK BURUNG GAGAK!!!"
"Eii, siapa yang jerit pepagi buta ni?? Aku nak tengok Fairy Tail pun tak senang." kata Suga dengan muka bengis.
Taehyung, Jungkook dan Jhope sedang menikmati sarapan.
"Eh, mana Jimin? Tak turun ke?" kata Jhope.
"Entahlah, Hobie hyung." Taehyung membalas.
"Eh, siapa yang menjerit tadi? Bukan kah itu suara Jin? Ada masalah ke?" Jhope menghentikan suapannya.
"Jom tolong dia! Tae, tolong cuci pinggan tau! Nanti kalau nampak Jimin, suruh dia makan sekali. Bye!" Jungkook dan Jhope serentak meninggalkan meja makan untuk mendapatkan Jin.
-----
"Jin hyung, kenapa tadi menjerit?" kata Jungkook.
"Ni, tengok ni. Tahi burung punya lah banyak. Mana tak sakit hati. Hah, disebabkan Hobie dengan Kook ada dekat sini, meh tolong hyung basuh kereta." kata Jin sambil tersenyum sinis.
"ALAH.... "
-----
"Hobie pergi ambil baldi dekat sana, lepas tu isikannya dengan air. Kook pulak amik sabun cuci kereta dekat stor belakang."
"Yelah ו×"
Jungkook ke stor belakang. Pintu dibuka dengan perlahan-lahan.
"Aish, gelapnya. Bukak lampulah."
Jungkook membuka lampu. Didapatinya Jimin dengan muka pucat sedang terbaring dekat lantai stor.
"Jimin? JIMIN!!!"
°°°°°
SELAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA MUSLIM DI LUAR SANA. SEMOGA JANGAN TERPENGARUH DENGAN NAFSU MASA BELI MAKANAN UNTUK BERBUKA. 🌙
YOU ARE READING
Aku Ada Sixth Sense [COMPLETED]
Fanfiction+Jimin : Hyung, Min takut... Tempat ni gelap.. +Namjoon : Takpe, hyung kan ada. +Jhope : Weh, ada nampak Taehyung tak? Dari pagi tadi aku tak nampak dia. +Suga : Kau, kau tak rasa sejuk ke? +Jin : Sejuk? Apa kau merepek? Sekaran...