"Hobie hyung, jom pergi supermarket. Beli sayur. Kook nak ikut ke??" kata Jin yang memegang kunci kereta nya.
"Wah, supermarket! Nak ikut. Tapi, Suga macam mana? Takkan dia nak tinggal dekat rumah sorang-sorang?" kata Jhope.
"Alah, kan ada Jimin dan Tae. Lagipun, dia dah besar. Kook nak ikut ke tak nak ni?" Jin.
"Erm, tak nak. Nak duduk dekat rumah. Lagipun ada filem yang Kook nak tengok pukul 3 ni." kata Jungkook sebelum meninggalkan Jhope dan Jin.
-----
S
ementara itu...
"Ish, berat jugak kau ni, Min. Berat berapa kilo??" keluh Taehyung yang mahu mengangkat Jimin tetapi tidak berjaya.
"Senang citerkan, aku seret kau masuk dalam stor. Apa-apa hal, aku boleh ubah sikit program cip yang dah hilang tu." ujarnya lagi.
-----
Jungkook melambaikan tangannya terhadap kereta yang baru sahaja keluar dari pekarangan rumah.
*lihat jam tangannya* "Ada lagi satu jam sebelum filem tu mula. Sediakan sneklah!" Jungkook bergegas berlari ke dalam rumah.
"Jimin! TaeTae! Jom teman Kook tengok filem! Filem Hindustan!! Ada Shah Rukh Khan!" jeritnya di dapur.
Namun, sahutannya tadi langsung tidak berbalas.
"Mana Tae, Min ni?? Mungkin dekat taman bunga Min kot." kata Jungkook.
Jangan pergi dulu, Jungkook. Belum masanya lagi untuk kau tahu semua ni.. Kau pasti akan terkejut..
"Eh? Suara apa tadi tu?" kata Jungkook sambil mengusap-usap telinganya.
°°°°°
Apa khabar readers semua? Baik sahaja ke? Sorry dah lama tak muncul. Exam pertengahan tahun lah katakan. Lagipun tahun ni author dah PT3, so tak boleh on sangat dekat sini.
Setakat baca cerita dekat sini ada lah masa sikit. Kalau nak menulis, hmm, mianhae.
Ok, cuba teka suara siapa yang cakap ;
"Jangan pergi dulu, Jungkook. Belum masanya lagi untuk kau tahu semua ni.. Kau pasti akan terkejut.."
Nanti ganjarannya dapat update part baru!
#PromoteIG Follow @maikaiyoo (author punya IG sebenarnya 😂) untuk pelbagai edit untuk semua artis. Boleh request artist dalam atau luar negara.
Ok, see you soon !! ❤
*sorry kalau chapter kali ni bosan*
YOU ARE READING
Aku Ada Sixth Sense [COMPLETED]
Fanfiction+Jimin : Hyung, Min takut... Tempat ni gelap.. +Namjoon : Takpe, hyung kan ada. +Jhope : Weh, ada nampak Taehyung tak? Dari pagi tadi aku tak nampak dia. +Suga : Kau, kau tak rasa sejuk ke? +Jin : Sejuk? Apa kau merepek? Sekaran...