Polis!!

533 73 6
                                    

Jam 3 pagi.

Niiiii Nooooo Niiii Nooo ! 🔊 (bunyi siren kereta polis)

Kereta polis memenuhi ruang halaman rumah.

"Cepat! Cepat! Lakukan tugas semua dengan cermat! Kamu berempat, ikut saya masuk ke dalam rumah. Yang lain kepung rumah!" kata seorang polis bernama YoungBin dari unit polis SF9 tegas tetapi dengan nada berbisik.

----------

"Unit SF9 RHDJ! HwiYoung, Dawon, Jaeyoon! Peralatan memanjat sudah siap dipasang?" jerit Rowoon.

"Sudah Tuan!"

"Jaeyoon! Khabarkan kepada ahli lain dan unit EXO9 untuk bersedia!" Rowoon memberi perintah kepada Jaeyoon.

"Baiklah!!"

----------

"Kami, unit SF9 RHDJ sudah bersedia, OVER." Zuho menerima voice mail daripada Jaeyoon.

"Mereka sudah bersedia Tuan!" Zuho.

"Mulakan operasi sekarang!" Rowoon.

----------

Unit RHDJ mula memanjat dinding rumah menuju ke bilik Taehyung.

"Nasib baik tingkap bilik terbuka." HwiYoung.

Mereka memecah masuk bilik Taehyung.

Rowoon memberi isyarat dua orang daripada mereka untuk memasuki bilik misteri di dalam bilik Taehyung.

Rowoon dan HwiYoung menghampiri kamar Taehyung dan membuka lapisan selimut yang menyelimuti Taehyung.

"Ok, dah siap menggari tangan penjenayah ni... Eh, mana Jaeyoon dan Dawon?" HwiYoung.

"Biar aku periksa." Rowoon memasuki bilik misteri tersebut.

----------

"Ja.. Jangan masuk.." Suara Dawon kedengaran lemah.

"Huh? Kenapa?"

"Tadi rasa macam kena serang dengan binatang buas, tapi kena dekat saya je. Tak kena dekat Jaeyoon. Kena hati-hati bila masuk." Dawon membalas dengan Nada rendah.

----------

Pukul 6 pagi.

"Aish, siapa pulak yang ketuk pintu bilik aku pepagi buta ni?" Bebel Jhope.

"Eh, terkejut mak aku mak kau pun sama terkejut dengan aku! Oh, encik polis rupanya. Kenapa?" tanya Jhope.

"Kami sudah berjaya menangkap Taehyung. Dia kini berada di dalam kereta kami di bawah jagaan unit EXO9. Mengenai Suga, kami sudah menghantarnya ke hospital untuk rawatan. Mahu berjumpa dengan Taehyung untuk kali terakhir, Tuan?" kata Zuho bersama 4 orang ahli lain.

"Yahhh, kenapa ni bawak pergi depan bilik Hobie?" Jimin, Jin dan Jungkook berjalan serentak ke bilik Jhope.

"Nak jumpa dengan Tae untuk kali terakhir?" kata Jhope.

"Mesti lah nak!"

----------

Kereta yang membawa Taehyung ke balai telah pun beredar dari halaman rumah. Hanya tangisan Jimin dan sahaja kedengaran.

----------

Sementara itu, Suga...

"AKU ADALAH RAKSASA YANG AKAN MEMUSNAHKAN HIDUP SEMUA ORANG! HAHAHAHA!" Jerit Suga.

Suga dimasukkan ke dalam unit rawatan tapi di hospital bahagia.

Namun begitu, selepas ujikaji yang dilakukan oleh Taehyung terhadap diri nya, sesuatu telah terjadi. Suga menjadi lebih kuat dan lebih menyeramkan.

TAMAT.

Aku Ada Sixth Sense [COMPLETED]Where stories live. Discover now