Namjoon terjaga dari lamunan tidurnya.
Dia diikat. Dia berada di atas katil. Dia lihat sekeliling. Dia berasa dalam sebuah bilik. Bilik itu dipenuhi bau ubat. Kini dia berasa di dalam sebuah hospital.
-----
"Saya ada dekat mana ni?"
"Hello? Ada sesiapa di sini?"
-----
Pintu bilik Namjoon di buka.
Kriiiiiiiiuutttttttttt
(Ok, ok. Author saja letak effect bunyi.)Seorang lelaki masuk dengan membawa troli ubat. Dia memakai topi dan memakai baju hitam beserta jaket berwarna biru laut dalam.
-----
"Hey! Apa yang awak nak buat dekat saya? Kenapa saya ada dekat sini?!"
Lelaki itu tersenyum. Dia mengambil picagari yang mengandungi cecair berwarna hijau highlight. Dia mencucuk jarum picagari ke lengan Namjoon.
"Tidur dengan aman, ya? Kejap lagi ketua akan datang jenguk awak."
Pandangan mata Namjoon menjadi semakin kabur dan gelap. Badannya lemah longlai.
-----
Namjoon terjaga dari lenanya apabila mendengar bisikan yang kuat berdekatan dengan tilamnya.
"Eh, dia dah bangun!"
"Mungkin kita cakap kuat sangat, agaknya?"
Namjoon membuka perlahan matanya.
-----
"Hi, hyung. Ni Tae."
"Tae? Tae? Tae, kenapa hyung ada dekat sini? Ke mana Tae hilang selama ni?"
"Tae tak pernah ke mana pun, hyung. Hyung yang selalu hilang."
"Hah? Hyung? Selalu hilang?"
"Hyung mesti dah lama tak ingat peristiwa tu, kan?"
"Peristiwa apa pula ni??"
*Namjoon memicit kepala kerana kepalanya sakit*"Heh, peristiwa bagaimana hyung dapat kuasa sixth sense hyung tu."
"Hyung melalui pelbagai ujikaji. Hyung adalah spesimen. Ketika itu hyung tak boleh nak buat apa-apa. Hanya mampu terdiam dan mengikuti prosedur sebagai spesimen ujikaji."
"Hyung dicucuk sana sini. Menjerit meminta pertolongan. Seperti tikus yang tidak dapat melepaskan diri dari jerat. "
"Dan, hyung nak tahu siapa yang jadikan hyung sebagai spesimen ujikaji tu?"
"Siapa?"
*Sambil mengurut kepalanya*"It's me. Taehyung."
"Tapi, apa kena mengena dengan hyung yang selalu hilang?"
"Hyung hilang sebab selalu nak cari Tae. Kononnya, mahu meminta penawar. Malangnya, Tae menghilangkan ingatan hyung. Itulah sebab hyung boleh hidup sampai sekarang."
"Lagi satu, hyung ada dekat hospital ni sebab, cari Tae."
"Maksudnya? Hyung tak paham."
"Ingat masa Tae hilang? Itu hanya ilusi. Ilusi Namjoon hyung dan semua member. Mereka semua tertipu dengannya. Tak sangka."
🎸✌🎸✌🎸✌🎸✌🎸✌🎸✌🎸✌🎸✌🎸✌
Readers, sorry kalau part "Tae's Secret" agak pening kepala. 🙇
Sebenarnya, Namjoon dapat sixth sense bukan dengan cara semula jadi, tetapi selepas Taehyung melakukan ujikaji terhadap dia.
Taehyung ni dulu pyscho. Semua bende dia nak buat ujikaji.
Jadinya, Namjoon akan sentiasa mengikut Taehyung untuk mendapatkan ubat penawar. Malangnya, Taehyung pergi hilang kan ingatan dia.
Selepas hilang kan ingatan Namjoon, Taehyung cuba buat ujikaji dengan menghalusinasikan Namjoon dan member lain, supaya rahsianya tidak terbuka.
Sebab Namjoon ada dekat hospital itu adalah kerana Taehyung mahu meng'upgrade' software Namjoon yang lama.
Dah paham? Kalau tak paham, boleh tanya :').
YOU ARE READING
Aku Ada Sixth Sense [COMPLETED]
Fanfiction+Jimin : Hyung, Min takut... Tempat ni gelap.. +Namjoon : Takpe, hyung kan ada. +Jhope : Weh, ada nampak Taehyung tak? Dari pagi tadi aku tak nampak dia. +Suga : Kau, kau tak rasa sejuk ke? +Jin : Sejuk? Apa kau merepek? Sekaran...