"Sevda teyze Orcun'un butun anlattiklarini yari saskin yari mutlu bir sekilde dinledi ve hicte bekledigim gibi karsi cikmadi. Sevda teyzeyi hallettik ama geride daha uc kisi var, Onur amca, babam ve annem. Orcun, annem devreye girer babam sesini cikarmaz diyor ama ben kendi ailemden o kadar emin degilim. Sevda teyzenin isi oldugu icin restauranttan bizden once cikmisti."
Or-Bosuna korktun iste, artik rahatla.
-Orcun beni anlamiyorsun.
Or-Anliyorum.
-Hayir anlamiyorsun, anlasan kolay kolay rahatla demezsin.
"Orcun bana cevap vermeden hesabi istedi ve odedi. O onde ben arkasinda restauranttan ciktik, kapinin onunde valenin arabayi getirmesini beklerken Orcun bana dondu."
Or-Seni anlayabiliyorum, sen bayansin ben erkek. Biz rahatiz siz degilsiniz.
-Dalga gecme Orcun!
"Arabaya binip yola koyulduk. Yine evin iki sokak asagisinda inip yurudum."
annem-Hemen yanima geliyorsunuz kucuk hanim.
"Korka korka yanina gittim ve oturdum."
annem-Nereden boyle?
-Okuldan anne.
"Rahat olmaya calisirken bile kendimi kasiyordum."
annem-Bana soylemek istedigin birsey var mi? Benim baskasindan ogrenmemem gereken birsey?
"Sagol Sevda teyze vallahi sagol."
-Anne soyleyecektim, yemin ederim soyleyecektim.
annem-Acikcasi kizimin erkek arkadasinin oldugunu erkek arkadasinin annesinden ogrenmek tuhafima gitmedi degil.
-Korktum anne. Babamin isinden olmasindan ve bizim yine tasinmamizdan korktum.
annem-Orcun'u gorememekten de korktun?
"Kafami asagi yukari salladim."
annem-Sevda, Orcun'a nasil baktigini anlatti. Sanki butun hayatini Orcun'a baglamis gibi dedi, hem korkuyor hem de korkutuyor dedi. Dogru mu?
-Anne bak.. Biz zaten Orcun'la ya..
annem-Yaz tatilinde tanistiniz.
-Sevda teyze FBI ajani falan mi?
annem-Hayir. Sadece oglunu adam eden kizi merak eden bir anne.
"Annemin bu dedigine gulsem de annemin otoriter bakislari arasinda tekrar ciddilesmistim."
annem-Babana ne demeyi planliyorsun?
-Soylemeyecegim.
annem-Babadan gizli erkek arkadasin olacak oyle mi? Hemde babanin arkadasinin ogluyla.
-Sende babami dedeme soylememissin ama.
annem-Deden babani tanidiktan sonra bile sevmedi ki.
-Anne biz evlenmiyoruz sadece cikiyoruz.
annem-He birde evlenseydiniz Gulce. Vallahi babanin kalbine iner benden soylemesi.
"Gozlerimi devirip odama gittim. Orcun'a Sevda teyzenin benim ona nasil baktigimi anlattigi kisim haric herseyi anlatan uzuuuunca bir mesaj attim. Yaklasik yarim saat sonra 'Sana soylemistim, bak buyultulecek bir tepki vermemis. Geriye sadece baban kaldi ama onu da agirdan agirdan zaman gectikce soylersin. Dayak yemek istemiyorum.' yazmisti. Bir yazin tanidigim Orcun'a bakin, birde simdi ki. Ciddi anlamda birbirimizi degistirmistik. Sevda teyzenin anneme soyledikleri aklima gelince ister istemez guldum ve yatagima oturdum.. Aksam yemeginde annem igneleyici ve mesaj veren cumleleriyle iki defa su icerken az kalsin suyu agzimdan puskurtmeme neden oluyordu. Ama neyseki babam birsey cakmamisti."
...
"Sabah apar topar evden cikmistim, bugun quiz vardi ve benim okula gidip kutuphanede kitap karistirmam gerekiyordu. Orcun'a bile sarilmadan arabaya binip kemerimi taktim."
Or-Ne bu uzaklik?
-Ya ne uzakligi? Bugun quiz var ve ben hic calismadim.
Or-Sana dersleri asmamani soylemistim sanirim?
-Evet soylemistin.
"Elimdeki kitaptan quiz konularini bulup okumaya basladim."
Or-Babamla konustum.
"Kitabi aceleyle kapattim ve torpidonun ustune koydum."
-Ne dedi? İyi mi dedi, kotu mu? Kotuyse soyleme iyi diye salla uydur kafanda birseyler, quizde bunu dusunmek istemiyorum.
Or-Susarsan anlaticam.
"Cenemi kapatip pur dikkat onu dinlemeye basladim, hem araba kullaniyor hem de dikkatini dagitmadan benimle konusuyordu. Allah nazardan saklasin, masallah."
Or-Once bir guzel bagrindi.
-Sana kotuyse soyleme dedim degil mi?
Or-Ya bi dur da anlatayim! Sonra annem devreye girdi ve babam da onayladi. Yani senin panik ataklar bosa cikti. Ne baban isinden olacak, ne de ben senden.
"Gulumseyip Orcun'un vitesteki elini tuttum ve kaldirip yanagima dayayip optum. Kampusun onune geldigimizde ikimizde arabadan indik. Ellerini belime koydugunda butun kampus halki pur dikkat bizi izliyordu."
Or-Quiz de beni dusun tamam mi? Basaracagini biliyorum, iyi sanslar :)
"Dudaklarini kisa kisa ve ardarda uc defa opup sıkica sarildim. Sonra ayrilip yuzumde aptal siritisla kutuphaneye gittim. Hilal'de oradaydi."
-Hilal?
H-Hosgeldin, bak konulari buldum otur da calisalim.
-Hilal iyi misin?
H-Hic olmadigim kadar hemde. Bu quizin puanini iyi tutturursak onumuzdeki egitim gunlerimiz garantiymis. Goze girebilmemiz icin ilk ve son firsat.
"Duyduklarima gulerek Hilal'in masaya yığdigi uc dort tane kitabin alti cizili yerlerini iki saatte aklima kazimistim. Evde tutsan bu kadar calismam ama konu garanti meselesi olunca isler degisiyor."
Ay asklarim bu bolum biraz aceleye geldi. Cildiye kontrolum vardi bugun birde odevim vardi oglende yazamadim yani verdigim sozu tutamadim. Affedin. Ama yarin okuldan gelir gelmez uzun bir yeni bolum yazacagim, desteginiz icin cok tesekkur ederim :)