3.Kapitola

1.1K 73 0
                                    

Môj vodič... teda taxikár smeruje na letisko v Prahe. I keď mám už stuhnutý zadok z 7 hodinového sedia vo vlaku zo Slovenska, ktoré smerovalo do Prahy,  stále ma neopúštalo nadšenie. Do New Yorku priletím zajtra 25.5. Zo začiatku som mala problém si nájsť ubytovanie, či hotel. Ale vďaka Bohu ma zachránil môj strýko Peter.
Je to skvelý pocit, keď si postupne plnim sen. Sen malého dievčatka menom Lena, ktoré pochádza zo Slovenska. Študentka školy, ktorá patrí medzi tie naprestížnejšie. Julliard. Och áno, presne tak. Hudba. Hudba je to, čo napĺňa moju dušu. Keď som bola malá, vždy som si vravela: Príjmu ťa na Julliard, vystupuješ a zapíšeš sa do dejín hudby. Možno bláznivé pre 18-ročnú babu. Ale nie pre mňa.
Odmala ma lákala klasická hudba. Spev a nástroje. Po tomto som túžila najviac.
Na klavíri som vyhrávala od 6-stich. Postupne ma premkla zvedavosť a vyskúšala som si aj violončelo, ktoré ma taktiež veľmi napĺňa. Avšak od začiatku to bol klavír. A tak som sa rozhodla.

Niečo Vám poviem. Nenávidím lietanie. Vždy som mala pred tým rešpekt, ale o to tu teraz nejde. Po prvé: neskutočne ma bolí zadok. Po druhé: nemala som miesto na nohy.
Unavená a dolámaná z niekoľko hodinovej cesty sedím a čakám Peťa na letisku. Jemne si poklepkávam nohou a uvažujem nad tým, čo budem robiť. Peter tak skoro nepríde. Čakanie ma prestalo baviť a preto som vzala kufor a rozhodla sa, že sa pôjdem prejsť. Každým krokom míňam rôzne fast food-y, ľudí, ktorý nedočkavo čakajú na svoj let, ľudí, ktorý svoj let možno zmeškajú. Keď zájdem ďalej, zbadám lásku svojho života. Nádherne čierne krídlo s nápisom "Play me". Mama som v siedmom nebi alebo je to skutočné?
Ja si na ňom musím zahrať.
Nie Lena. Nie. Určite ťa už Peťo hľadá. ozval sa môj vnútorný hlas.
Ale aspoň jednu pieseň.
Ach, čo už s tebou ženská.
Prikročila som ku tomu zlatíčku a sadla si.

Nadýchla som sa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nadýchla som sa. V hlave mi vírila jedna skladba, jedna z mojich najobľúbenejších.
John Williams Buckbeaks Flight.
Prsty som jemne položila na klaviatútu. Automaticky som privrela oči. To robím vždy. Robím to preto, aby som nerozmýšľala nad realitou. Prvá.. druhá.. tretia.. štvrtá. Vždy sa to začne prvým tónom a končí príbehom plných emócii.

Vo chvíli ako som dohrala som otvorila oči a skoro som odpadla. Okolo mňa bol obrovskí dav ľudí, ktorý ma pozoroval a niektorí ma dokonca aj natáčali. Ich potlesk sa niesol po budove letiska. Príde mi až neuveriteľné koľko ľudí upútalo moje hranie. Vstala som zo stoličky a so smiechom sa poklonila. V dave som zbadala môjho usmievajúceho sa strýka, ktorý už držal môj kufor. Pribehla som k nemu a tuho ho objala.

"Už sa nečudujem, prečo si sem prišla," zasmial sa.

"Aj ja ťa rada vidím." povedala som s náznakom irónie v hlase.

"No poď. Je čas ísť k nám domov," povedal s úsmevom.

Shawn
,, Takže. O 14:00 máš naplánovaný obed. Od 15:00 do 17:00 si na hoteli a... Shawn ty ma vôbec nepočúvaš," otočil som sa smerom k Sarah. Jej pohľad naštvaného buldoga ala keď nahnevaná učiteľka zistí, že nemáte domácu úlohu nebol teda veľmi príjemný. Aj keď je odo mňa len o 3 roky staršia je veľmi autoritatívna, zodpovedná a veľmi dobrá organizátorka a manažerka. Venoval som jej ospravedlňujúci pohľad. Pokrútila hlavou a pokračovala: ,,A o 19:00 máš teda ten koncert na Time Square a potom..."
"Počuješ to?" prerušil som ju.

"Shawn, zase si ma prerušil. Už ti to znovu opakovať nebudem!" bola ešte viac nahnevaná ako predtým.

"Počuješ to?" opýtal som sa znovu. Po letisku sa rozliehal zvuk klavíru.

"Čo mám počuť?" povedala nabrúsene. Ďalej som už nerozmýšľal, rozbehol som sa za hudbou. Keď to bude vyhrávať niekde v rádiu, tak už som asi úplne mimo. Počul som, ako na mňa Sarah kričí, ale neotáčal som sa. Len som ďalej bežal po letisku. S veľkou nedočkavosťou som sa dostal ku výsledku. Veľký dav ľudí obklopoval dievča priam magicky hracie na klavíri. Tá pieseň je z Harryho Pottera. Je to ona. Ona je tá, čo so mnou pôjde na tour. To ako to dokázala precítiť ma úplne dostalo. Ľúbozvučnú hudbu prerušila bežiaca Sarah.

"Tak toto Shawn mi už nerob," povedala zadychčane a prehla sa v pase. Som celkom prekvapený, že ma dobehla. Mala totižto na sebe sukňu a lodičky.

"Ona. Ona musí ísť so mnou na tour. Vybavíš to?" opýtal som sa a stále nespustil z tej neznámej dievčiny oči.

"Neboj sa. Vybavím ti s ňou stretnutie," usmiala sa a niečo si zapísala do tabletu.

Dievčina však vstala so smiechom sa poklonila a stratila sa v dave ľudí.
Je to ona. Viem to.

Melódia tvojho srdcaWhere stories live. Discover now