" abang, breakfast.. "
Laung Syuhada dari dapur. Pagi pagi lagi dia sudah berada didapur untuk menyediakan sarapan pagi buat Haikal. Lincah tangannya menuang teh panas ke dalam cawan. Berkepul kepul asapnya naik bersama aroma yang menyelerakan.
" nasi goreng kampung! favourite! "
Kerusi terus ditarik, tak menunggu lama untuk Haikal yang sudah siap berpakaian ke pejabat, laju melabuhkan punggung dimeja makan. Teh yang masih suam suam panas dituangkan oleh Syuhada dia sisip sedikit. Sedap!
Tangan isterinya menyeduk nasi goreng kedalam pinggan dan ke dalam pinggannya.
" aku balik lewat. Jangan tunggu aku balik petang ini.. "
" Tak kuasa la saya nak menunggu.. "
Syuhada mencebik bibir. Eleh tak ingin pun dia menunggu Haikal pulang. Lebih baik dia menghabiskan masa menonton korea drama, itu lebih baik.
" elok sangat cakap begitu dengan suami kau sendiri... "
Syuhada muak, sejak bergelar isteri Haikal ayat itu selalu Haikal gunakan, bertujuan mengugutnya. Selama seminggu ayat itu sudah menjadi tagline buat suaminya.
" suami atas kertas right? sampai masanya abang akan lepaskan Syu kan?"
Haikal berhenti menyuap makanan. Entah sebab apa Syuhada selalu mempersoalkan hal itu. Baginya hal itu bukan yang perlu dibangkitkan. Tapi Syuhada.. dia tidak pernah cuba mengerti.
" selagi aku, masih suami kau yang sah dan kau masih isteri aku yang sah, aku takkan lepaskan kau. Baru seminggu kahwin dah nak mintak cerai? biar betul Syuhada?.. "
"soon or later... kita tetap akan bercerai Haikal Amirul.. "
Sudu tadi dihempas kuat ke dalam pinggan oleh Haikal. Seketika suasana pagi yang sepatutnya menyegarkan, berubah jadi tegang tiba tiba.
" if i say no, that means no. That it's! "
Haikal sudah bingkas bangun. Beg kerja diambil secara kasar, tanda protes. Laju dia mengorak langkah untuk keluar. Selera makannya sudah hilang, yang ada hanya rasa geram yang membuku dalam hati.
Bamm!
Haikal menutup pintu atau lebih tepatnya dia menghempas pintu kuat. Tanpa ada sebarang cium tangan.
Lantak la! Aku tak kesah pun! Kepala aku sembam atas meja. Keluhan kedengaran. Kenapa mulut ni lancang sangat Syuhada? Kenapa isu cerai tu jugak kau selalu bangkitkan?
Baru seminggu lelaki itu hadir dalam hidupnya, tapi Syuhada belum yakin, belum yakin untuk membuka tembok besar yang dibina sejak dulu. Dia takut, rasa sakit itu kembali lagi.
Samsung note 4 yang berada diatas meja dicapai.
" eh missed call dari mama..."
mesej yang dihantar mama dibuka.
MamaSayang💗
malamni datang dinner kat rumah mama okay? I have something to discuss with both of you. Mama dah call Haikal tadi
Tumpuannya beralih pula pada whatsaap. Ruangan mesej dari Haikal dibuka.
Husband Ekpress
Sharp, 8:00.
Aku balik kita terus pergi
Jangan mekap!😒
Jangan over boleh tak?😒
Pakai elok elok😒
I still mad at you
Bye😑
YOU ARE READING
"Jadi Wife Aku. ( Revisi )
Romance" Tolong aku Syuhada, kau satu-satunya yang boleh tolong aku... " Cinta lama yang dikubur dalam-dalam kembali mekar. Hanya dengan satu persetujuan sebagai 'pengantin ganti' dengan Haikal Amirul setelah Nur Ainni hilang tanpa khabar berita dihari p...