037 | Childhood memories part 2

4.1K 154 3
                                    

" kau tak perasan aku suka kamu , dari dulu lagi , kau simpan hatiku dari 5 tahun , 5 tahun ... "

Dan kali ini air mata aku benar benar jatuh . Selama ini dia langsung tak pedulikan aku . Dan dia kejam sebab buat aku begitu . Teresak-esak aku menahan tangis

" kenapa abang tak cakap ? kenapa arwah Harris langsung tak bagitahu ? kenapa biarkan Syuhada benci-----"

" why should i ? kalau abang bagitahu pun tak berubah pun keadaan kita . Syuhada still benci Haikal kan ? sampaikah terus buat abang tak wujud.. And arwah Harris tak bersalah . Dia sanggup bagi Syu kat abang.. " kedua tangannya menekup pipiku membuat wajah aku mengembung ketika memandangnya

" eiyy ingat Syu barang ke nak bagi bagi . Syu bukan hak milik umum ya----- "

" of course you not . Syu hak milik mutlak abang je tau ! Abang dah cop kat dahi kecik nih ! " kali ini dahiku ditampar . Dasar ! mujur kini aku sedang membawa 2 nyawa jikalau tak memang mati anda .

"hisssss suka kutuk dahi orang ! "

aku jegil mata padanya yang tergelak . Eiy bahagia je dia ni kan . Pantas tangannya bergerak ke bahagian bawah daguku .

" sayang ingat tak parut ni ? "

" ingat.. "

"Harris ? cantik tak Ifa pakai baju kurung ? heheheh "
Syuhada yang tiba dengan baju kurung pink yang agak besar untuk tubuh kecilnya menari bebas dihadapan Harris dan Haikal
" alaaa cantiknya Ifa ni . Cam princess "
Pujian dari Harris buat Syuhada ketawa
lalu berpusing
"Ifa .. Hati hati .. "
Haikal hanya diam namun dia memerhati
tiba tiba tangan kanan tersangkut dan almari yang menempatkan barangan kaca dan frame keluarga menimpanya .
" arghhhhh ! "
" eh Kal , Ifa ! Oke tak weh ? "
"Sa-sakit.." bahagian dagunya yang terluka dipegang .
Haikal melepaskan pelukan . Wajah polos Syuhada Haifa dipandang .
" lain kali jangan jadi bodoh boleh tak ? Fikirlah sebelum buat benda ! Asyik menyusahkan orang je reti ! Bodoh ! "
Tertunduk gadis itu saat ditengking kasar oleh Haikal yang merengus .
" ma-maafkn Ifa... "
" kal ! Jangan kasar sangat boleh tak ? she is just 10 year old . Stop being rough to her "
" haa backup la lagi ! Habis macam mana nak dia nk berdikari ? You pampers her to much Ris ! "

" baik ! Ifa akan tunjukkan yang Ifa boleh berdikari but first , leher abang Kal . Luka . "

"Abang marah Syu teruk masa tu ! Sampai hati kan ? "

" i have to . Sampai bila Syu nak berharap kat orang lain ? I did it for you darling .. " sekali lagi pipi aku dielusnya lembut .

" heyy , asal nangis ni ? Cengeng la Ifa ni ish ish "

Aku geleng perlahan . Entah mengapa aku rasa sebak . Ya Tuhan , selama ini aku sudah berburuk sangka padanya .

" terimakasih abang ... Terimakasih untuk semuanya . Ianya terlalu sukar untuk sayang balas .. " tangannya aku raih lalu aku kucup lama . Dapat aku rasanya dia memcium ubun ku berulang kali .

" no no , abang nak mintak maaf untuk semua kelakuan buruk abang . It's so bad for me if you gonna hates me . I dont want it.."

" tak . Sayng tak ambik hati . Cuma tolong jangan ambil Haikal Amirul ini dari aku Ya Allah . Cukuplah aku kehilangan Harris Ariff "

"Jadi Wife Aku. ( Revisi ) Where stories live. Discover now