10 | 🌸-Pengakuan cinta

11.5K 307 10
                                    

Mata aku buka perlahan. Dan layar fikiran mula terbayang kejadian yang terjadi semalam.

Haikal. Aiskrim. Comot. Bibir. Ciu---- okay kenapa dengan diri sendiri ni?Syuhada segera mengeleng. Malu. Terasa panas pula pipi ini bila mengenangkan kejadian semalam. Sebenarnya bagi Syuhada, kejadian semalam memang bahaya. Ciuman itu melemaskannya, membuat dia hilang kewarasan. Dan pada akhirnya dia menolak tubuh Haikal menjauh bila lelaki itu mula meninggalkan lovebite dilehernya.

Dia duduk bersila diatas katil, memerhati sekeliling bilik hotel, mencari kelibat suami tercinta tapi hampa. Yang dijumpai hanya sekeping nota yang ditinggalkan bersama sekuntum bunga ros diatas meja kecil sebelah katil, membuatkan bibir Syuhada mula menguntum senyuman. Kenapa tiba tiba jadi romantik ni?

Meet me at lobby. I will waiting for breakfast together, as a happy couple. Be hurry, please cause i already missing you .
Mr pro kisser : Haikal kacak

Aku ketawa kecil lalu mencapai tuala. Langkah diatur menuju ke kamar mandi untuk membersihkan diri. Pandai jugak encik suami ambik hati pagi pagi sebegini. Romantik tapi chessy kononnya. Mr pro kisser? hm.

Langkah aku atur menuju ke arah lif. Aku hanya memakai blouse labuh corak bunga bunga hitam merah jambu dipadankan dengan jaket jean dan tudung siffon putih. Belum sempat menekan butang lif, tiba tiba ada seorang staff hotel menghulurkan sekeping nota kecil.

Selepas hujan yang lebat dan sejuk
muncul jua pelangi yang
menyinari bumi.
Selepas perselisihan faham
antara kita bersama,
Menerbitkan jua rasa sayang
yang mula terdetak dihati.

" Meet me at cafelobby, table 31.
Your husbaby Haikal ganteng

Aku tersenyum lalu memasuki lif dan perlahan lif menuju ke level ground. Sebaik saja sampai di cafe, aku melabuhkan punggung tepat dimeja bernombor 31. So, where is Haikal?

Dia memerhati sekeliling cafe hotel. Namun kelibat Haikal langsung tidak kelihatan. Tak ada pun suami aku?

" Puan Syuhada Haifa right? Your special order.. " aku angkat kepala, bertemu mata dengan seorang pelayan wanita. Bila aku order? Pelayan itu meletakkan segelas smoothie chocolate bersama nota berwarna biru pula. Again Haikal?
Eh bunga ros pun ada?

"Iya. Saya Syuhada tapi siapa order ini? Saya baru sampai.. "

Aku bertanya sekilas menatap wajah pelayan wanita tersebut. Umairah, itu nama yang tentera pada nametagnya.

" encik Haikal, suami puan sendiri .. "

Dia tersenyum manis walau aku still lagi bingung. " maksudnya? "

" puan beruntung boleh encik Haikal. He' is perfect one .. "

sekali lagi dia tersenyum lalu memalingkn tubuh dan beredar. Aku? bingung hingga ke sudah.What kind of this Haikal? ..

" our last meet, jumpa abang kat hall. kalau sayang abang.. Be hurry, lama abang tunggu sayang datang sini... Come here, i in hurt"

Jap, apa semua ni? Haikal sakit?
Terus aku berlari menuju ke arah dewan utama. Aku perlukan penjelasan dari Haikal. Apa maksud dia sebenarnya? tunggu Syu abang.. Sudah ada cairan panas yang mengalir dari mata luasnya. Abang sakit apa?

Pintu dewan ditolak kasar, Syuhada menghela nafas kasar, penat.
" abang? "

Dewan utama yang dimasuki rupanya gelap gempita. Peluh yang memenuhi dahinya dilap.
" abang kat mana? Abang Kal? "

"Jadi Wife Aku. ( Revisi ) Where stories live. Discover now