034 | Kawan's Gathering

4.8K 146 3
                                    

" baju ini nampak gemuk ! "

" yang ni"

" yang tu nampak sayang pendek "

" ni ? cantik nampak kurus tau "

" tak nak , fake la abang ni

" yang pink ni okey je abang tengok  , nmpak cam anak dara la sayang-- "

" oh kiranya abang nak kutuk sayangla ? sebab sekarang sayang buncit ? macamtu ? "

Haikal menepuk dahinya . Sakit kepalanya memikirkan perangai mak buyong sorang ni . Dah hampir setengah jam kami 4 beranak menunggunya semata mata untuk memilih baju .  Sudah kemas kemas di Adam memakai pakaian ala hipster semata nak jumpa si Lisa .  Disuruh memberi pendapat namun semuanya mengikut kepalanya saja . Babap kang budak pendek ni . Sabar Haikal sabar , dia mengandungkan anak kau ya ? pembawaan anak anak kau yang perangainya dari kau ? okey sekarang tenang .

" tak sekarang ni , kenapa Syu ni jadi cerewet sangat ? rimasla abang ! "

kepala terasa berdenyut denyut saat ini . Haih penatla adoi .

Syuhada tersentak . Perlahan dia duduk dibirai katil sebaik saja aku berkata . Wajahnya kosong . Okey , dari reaksinya dia memang merajuk . Sedarlah aku bahawa kata kata tadi mungkin terlalu menyakitkan untuk wanita mengandung ? kenapalah aku begitu alpa melupakan fakta yang dia sekarang isteri aku yang sedang mengandungkan anak aku ?

" sayang saya mintak maaf , abang tak----"

" tak apalah , abang tunggu kat luar . Sekejap je . Saya janji tak cerewet dah dah dah "

aku menghela nafas berat . Sempat aku perhati gerak geri tangannya yang lincah membuka almari tanpa sebarang suara . Merajuk aih . Tombol pintu aku buka dan terus keluar . Maafkan abang , sayang . Sorry .

Klackk .

sebaik pintu ditutup dari Haikal , aku merebahkan tubuh dibirai katil . Tak tahu mengapa air mata aku keluar saat ini . Keterujaan untuk berjumpa dengan Almeera dan sahabat yang lain hilang begitu saja . Mungkin benar , aku terlalu cerewet . Cengeng . Tapi aku benar benar terasa hati dengan Haikal . Dia sepatutnya tahu keadaan aku yang hurm okay aku tahu aku mengada . Maaflah tapi aku tak salah . Haikal yang salah .

Aku bangun dan terus bersiap . Tak apalah . Mungkin Haikal sudah bosan dengan aku kan ?

" sayang ? semua dah siap ? "

sebaik saja aku menutup pintu kereta , Haikal sudah menegur dengan senyuman diwajahnya . Aku angguk saja . Bluetick kah ?

" mama , papa . We better hurry okay ? Uncle Khalis dah berapa kali call Dam tau ? tak pepasal Dam jadi mangsa keadaan hm . dia sumpah Dam tahu!  "

"Jadi Wife Aku. ( Revisi ) Where stories live. Discover now