"Kita berjumpa lagi, Heo Wujin."
~|||~
"Awak nampak lelaki kat sana tu?" soal Jennie sambil menjuihkan bibirnya ke arah seseorang yang berada agak jauh dari tempat yang diduduki oleh Wujin dan Jennie.
Wujin mengangguk perlahan sambil menghirup milo suamnya itu. "Nampak. Wae?"
"He is cute , right?" Jennie tersenyum nipis memandang Wujin. Wujin mengangkat bahunya sambil mencebik. "Boleh lah..."
"Dia nerd, tapi yang bagusnya, tiada sesiapa pun pernah buli dia," kata Jennie lalu menjilat aiskrim susunya sambil memandang lelaki tadi.
"Oklah tu. Kan selalunya nerd dibuli. Kira untung lah dia tu," kata Wujin pula. Matanya diahlikan ke arah Jennie pula.
"Sebab..."
"Hah?" Wujin mengangkat keningnya tinggi. Sebab?
"Sebab dia tu psycho."
Psycho.
"Siapa nama lelaki tu?"
"Jeon Jungkook."
"Holy crap."
~|||~
"Omma, Wun takut lah sekolah baru Wun tu," kata Wunji di hujung talian. Kedengaran keluhan berat dari ommanya, Puan Heo.
"Kamu ni kan Wun, kenapa? Takut apa? Hantu? Tulah, setiap hari, setiap jam, setiap minit, baca buku hantu je. Memang lah macam tu. From now on, Horror story is banned for you!" kata Puan Heo agak tegas.
"Ani... Ani omma. Not about that. And, banned? Andwae omma..." Wunji merengek seperti budak kecil yang nakkan satu kon aiskrim tetapi tidak dibelikan.
Tanpa cerita hantu, hidup sehariannya tidak lengkap.
"Jadi? Apa yang kamu takutkan? Apa yang bahaya sangat kat situ? Ada buaya darat kat sekolah kamu tu? Hish kamu ni. Kalau ada apa apa , bagitau je lah cikgu. Tu pun susah ke? Dahlah, omma nak tidur, esok omma ada meeting. Sleep well," belum sempat Wujin menghalang Puan Heo dari matikan panggilan, Puan Heo telahpun matikannya.
Wujin mengeluh. "Harap Jungkook tu dah lupakan aku..."
~|tbc |~
+Vomment
+Typo jangan ditegur especially when I'm not in my mood. Abai je typo tu.
YOU ARE READING
Ⓒ the nerd is a pycho ↬ jungkook bts
Mystery / Thriller" Dia, seorang nerd yang amat DIGERUNI, bukan nerd yang selalu DIBULI. " ©levright || 2017