Wujin menekup hidungnya menggunakan sapu tangannya lalu memandang Jennie dengan dahi yang berkerut. Jennie mencebik lalu mengangkat wajahnya. "Wae?"
"Kau takde hidu something ke?" soal Wujin dengan wajah tidak percaya. Punyalah busuk tempat yang mereka lalu itu, takkan Jennie tak dapat hidu?
Jennie menghidu persekitaran tempat itu lalu menutup hidungnya. "Bau bangkai betul! Fuh!"
"I know right? Aish. Baik kita cepat-cepat blah dari sini," Wujin menarik tangan Jennie lalu menuju ke arah kelas mereka.
"Fuh."
~|||~
"Kau chat dengan siapa tu, Wujin? Nanti saem nampak, kena rampas fon kau tu. Baik kau sorok cepat," kata Jennie sambil memandang fon yang berada di genggaman Wujin itu.
"Someone that you might know," jawab Wujin tanpa memandang Jennie lalu tersenyum memandang chat diantara seseorang dengannya.
"Hmm... Yeoja?" Jennie cuba menjawab dan dibalas dengan gelengan dari Wujin. Senyuman masih di bibir.
"Nam- Oh like, really? Who?" soal Jennie agak teruja. Matanya memandang mata Wujin dengan mata yang bersinar.
"Kyun," jawab Wujin teruja lalu memandang ke arah skrin fonnya semula. "Kyun sweet orangnya. Siapa je tak be'crush' dengan orang yang macam ni kan? Buat hati perempuan cair."
Senyuman Jennie yang tadinya melebar, kini melorot(?) ke bawah. Matanya memandang ke arah papan putih kosong di depan kelasnya itu. "Kyun ada cakap tak, yang... Dia sukakan kau?"
Wujin tersenyum memandang Jennie. "Belum. Tapi dia ada ajak aku date. Kau nak join?" Jennie tersenyum hambar lalu menggeleng. "Taknak lah. Ganggu je korang date."
"Ok, then?" Wujin mengangkat bahunya lalu memandang ke arah skrin fon nya semula.
kyunchangkyun__
Awak jangan salah faham pula, date ni bukan date macam kita ni couple tau! Haha!wujinieheo
Yelah! Saya tauu 😁 Just a friendly date.kyungchangkyun__
Kalau kawan awak nak ikut, ajak dia sekali tau. Rindu pula, haha.wujinieheo
Wokay~Wujin mengeluh perlahan. Jari-jemarinya pantas menari di atas keypad fonnya.
wujinieheo
Jennie taknak join lah, takpe ke?kyunchangkyun__
Takpelah, mungkin dia tak rajin. Lain kalilah hmm 😩Wujin memandang Jennie disebelahnya yang termenung jauh itu. Oh ya, baru dia ingat. Jennie sukakan Kyun! "Jennie, kau... Jeles eh?"
Jennie memutarkan bebola matanya. "Nampak macam aku ni tak jeles ke?"
"Kalau kau nak ikut, kau ikut lah. Kyun yang ajak," kata Wujin, menepuk bahu Jennie namun pantas Jennie elak. "Tch. Takpa, aku penat. Nanti lepas sekolah aku nak balik rumah dan terus rehat."
"Oklah kalau macam tu."
"Looks like someone is disturbing my line."
~|tbc |~
+Vomment lah. Makin lama aku perhati ruang komen ff ni, makin sikit orang komen and akhirnya, kosong.
+Abaikan typo, please.
+Sorry ff ni makin merapu dan membosankan. Kalau bosan, takpa. Komen je bawah, aku boleh delete ff ni ;")
YOU ARE READING
Ⓒ the nerd is a pycho ↬ jungkook bts
Mystery / Thriller" Dia, seorang nerd yang amat DIGERUNI, bukan nerd yang selalu DIBULI. " ©levright || 2017