- 17

772 102 7
                                    

"Jen?" Wujin memandang Jennie dengan pandangan yang keliru. Dari tadi kawannya yang seorang ini tersenyum seperti disampuk.

"Jen!"

"Yes Kyun oppa?" sahut Jennie seperti orang yang baru bangun dari mimpi siangnya.

"Pfft, Kyun 'oppa'? Mwoya? Dah couple ehh?" soal Wujin sambil menaik-naikkan keningnya nakal.

"Aniyo..." Jennie mencebik. Lengan Wujin dipandang lalu dicubitnya geram. Wujin menjerit kesakitan lalu memandang Jennie geram sambil menggosok lengannya selepas cubitan Jennie dilepaskan.

"Tadi kan, Kyun ada confess, tapi aku suruh dia tunggu," kata Jennie lalu tersenyum malu-malu. Kedua belah pipinya berubah sedikit merah.

Panas?

Haha, ya memang cuaca hari ni panas.

"Asal kau tolak? Kan kau yang selalu sangat berangan nak couple dengan dia? Nanti dia cari perempuan lain, baru kau nak jeles lah, marah-marah dengan aku yang tak bersalah ni lah," kata Wujin sambil memandangn Jennie yang tersenyum sendiri itu dengan pandangan penuh kekeliruan.

"Ish," bahu Wujin dipukul. "Aku bukan tolak lah, aku cuma minta dia tunggu, not 'tolak', ok?" Jennie menjeling Wujin lalu sambung berangan.

Berangan masa hadapannya bersama Kyun.

What da hekeu-

"Siapa cepat dia dapat," kata Wujin lalu mengangkat bahunya dan mencebik. "Better kau cepat hm." kata-kata Wujin diabaikan, Jennie yang masih berangan iu dipandang geram. Dia tengah bercakap, boleh pula si Jennie ni 'bluetick' dia? Huh!

"Hampir kau mati aku kerjakan, new boy."

~|||~

"This is the time..."

"Heo Wujin, my girl," Jungkook tersenyum memandang Wujin yang duduk di bangku taman sekolah itu sambil membaca novel. Barangkali novel hantu. Dia mula berjalan mendekati nya dan menyerahkan sekotak coklat susu kepada Wujin.

Wujin memandang pelik kotak coklat itu lalu mendongak untuk memandang orang yang ingin memberinya coklat itu. Wajahnya serta merta berubah pucat. "Ju-jungkook..."

"Wae? Awak pandang saya seperti awak pandang hantu je, haha," tawaan yang keluar dari mulut Jungkook membuatkan Wujin semakin takut. Jungkook memandang wajah Wujin lalu tersenyum




















manis. "Neo yeppeo."

Pujian yang kedengan ikhlas dari Jungkook itu senang-senang sahaja membuatkan Wujin tersenyum. Bukan kerana pujian itu sahaja, senyuman manis Jungkook itu,










membuatkan senyuman Wujin semakin lebar dan manis.

~|tbc |~

+Vomment.
+Typo abaikan.
+Sorry for the late update.

Ⓒ the nerd is a pycho ↬ jungkook btsWhere stories live. Discover now