"Kau balik dorm tu, hati hati tau. Stor terbiar tu dekat je dengan asrama perempuan."
Pesanan Jennie masih terngiang-ngiang di telinga Wujin. Wujin mengeluh. "Pe bodohlah budak tu pergi membunuh. Daripada membunuh, baik baca cerita hantu. Hah, kan best tu. Bodoh... Bodoh..."
"Nyeong." bahu Wujin ditepuk membuatkan Wujin terjerit kejut. "BAGUS LAGI MINUM COLA DARI MEMBUNUH! Eh?"
Lelaki itu tersenyum memandang wajah ketakutan Wujin. "Kenal saya tak?"
"Ju-jungkook..."
Senyuman manis lelaki itu berubah menjadi senyuman sinis. "I'm glad that you're still remember me. :)"
~|||~
"I'M OUT!" Wujin yang terbaring di atas katil dorm nya terduduk tegak. Dia memandang sekeliling dorm itu.
Dia mengusap wajahnya lalu menampar lembut pipinya. "Mimpi..."
Wujin mengeluh lalu menggeleng kecil. "Kenapa aku mimpi dia tu?"
"Daripada aku mimpi dia, baik aku mimpi nenek aku dating dengan EXO Chen." Wujin melihat katil sebelahnya, Ahreum masih tertidur lena sambil memeluk bantal peluknya.
Jam tangannya ditilik.
Pukul 4.54 a.m.
"Sambung tidur lah."
~|||~
"WU WU WU!" jerit seseorang dari belakang Wujin. Wujin mengerutkan dahinya. Siapa pula yang terjerit jerit macam dolphin pagi pagi ni?
"Wu!" suara tadi semakin dekat dan tangan tuan suara itu menepuk bahu Wujin. "Apa dia, Lena?"
Lena menghela dan menghembus nafasnya seketika. Mungkin penat berlari semata-mata hendak mencari Wujin. Mata mereka bertembung. "Ini aku nak bagitau ni. Baik kau hati-hati."
"Hati-hati? Kenapa pula?" Wujin memandang Lena dengan pandangan keliru. Pagi-pagi dah buatkan orang pening, apahal dia ni?
"Semalam time aku balik dorm, aku ada lalu dorm kau, Ahreum, Jisoo, dan Myunjoo. Yang aku terkejut ni, aku nampak budak nerd tu tengah perhati seseorang dari tingkap dorm korang. Aku tak pasti lah dia perhati kau ke, Jisoo ke, Ahreum ke, Tae ke, tak kesah lah! Asalkan kau hati-hati jelah. Aku rasa dia ada minat salah sorang dari kamu lah weh." kata Lena panjang lebar namun tiada sebarang respon dari Wujin.
Wujin kelihatan seperti seorang yang tiada perasaan. Wajahnya yang 'blank' itu memandang Lena tidak faham. Mulutnya yang ternganga itu ditutup oleh Lena. "Lalat masuk nanti. Oklah, chaw lu."
"Budak nerd? Banyak jugalah nerd di sekolah ni. Tapi perkataan hati-hati tu macam referring to Jungkook. Hm."
~|tbc |~
+Vomment
+Typo jangan ditegur especially when I'm not in my mood. Abai je typo tu.
+Sorry sebab ff ni makin bosan.
YOU ARE READING
Ⓒ the nerd is a pycho ↬ jungkook bts
Mystery / Thriller" Dia, seorang nerd yang amat DIGERUNI, bukan nerd yang selalu DIBULI. " ©levright || 2017