"Mulai dari hari ni, aku lepaskan kau. Tapi, bukan lepaskan kau dari sini. Hahaha!" kata Jungkook lalu ketawa sinis. Dia tersenyum mereng memandang Wujin yang terduduk lemah atas kerusi itu.
Tiba-tiba, rasa simpati menguasai diri. Pipi gebu Wujin diusap. "Awak ok tak ni?"
Wujin tidak menjawab. Dia membuat keputusan untuk hanya mendiamkan diri bila ditegur oleh Jungkook. Terserlah lah, Jungkook nak bunuh dia ke, dera dia ke. Dia hanya mampu menyerah diri.
Jungkook yang terasa hendak menampar pipi gebu Wujin itu menarik nafas dalam-dalam. "Relax Jungkook, relax..."
Matanya kembali memandang Wujin yang masih mendiamkan diri itu. "Now, tell me. Are you okay?"
Wujin mengetap bibirnya. ' Tak! Aku rasa nakmati dah sekarang ni! '
Jungkook menjerit kemarahan lalu menumbuk meja tepi Wujin itu. "Aku tanya, kau jawablah lah perempuan sial!"
"Aku dah tak larat lagi dah! Kalau kau nak aku, jangan harap! Aku lebih rela mati dari jadi hak kau! Aku lebih rela mati!" jerit Wujin membuatkan Jungkook terkejut. Dia terdiam sambil memandang Wujin yang memandangnya seperti hendak membunuh nya.
Jungkook tersenyum mereng lalu ketawa sinis. "Lebih rela mati eh..."
"Jangan harap. Malam ni, semua hak kau akan jadi hak aku,
too."
~|||~
"Oppa, Jen risau lah," tangan Jennie yang menggigil itu dicapai oleh Kyun. Kyun memandang Jennie dengan pandangan bersimpati. "Jangan risau, oppa yakin dia pulang ke kampung dia."
Jennie memandang Kyun geram. Dia menggeleng laju. "Tak mungkin! Kalau dia pulang kampung, dia mesti inform Jen dulu! Dia kawan Jen!"
Kyun mengeluh perlahan. Selepas dapat tahu yang Wujin tiada di dorm nya, Jennie hilang arah. Semua orang dia tanya, tapi semua menjawab dengan gelengan.
Tapi yang membuatkan Jennie hairan, seseorang yang tidak amat dikenalinya menjawab soalannya dengan teragak-agak seperti dia tahu sesuatu tentang kehilangan Wujin.
"Oppa, mungkin budak yang bernama... Ermm siapa ya nama dia tadi?" Jennie mengetap bibirnya sambil memikir nama pelajar yang ragu-ragu tadi itu. Dia memetik jarinya selepas mengingati nama pelajar tersebut. "Jin Soyu!"
"Jin Soyu?"
"Eo. Jin Soyu! Budak tu macam tengah sorokkan sesuatu dari Jen lah. Time Jen tanya dia kan, dia nampak ragu-ragu. Macam ada sesuatu tak kena," terang Jennie meyakinkan Kyun. Kyun mengangguk perlahan lalu ditariknya pergelangan tangan Jennie.
"Kajja. Cari budak tu."
~|tbc |~
+Vomment
+Typo jangan ditegur especially when I'm not in my mood. Abai je typo tu.
YOU ARE READING
Ⓒ the nerd is a pycho ↬ jungkook bts
Mystery / Thriller" Dia, seorang nerd yang amat DIGERUNI, bukan nerd yang selalu DIBULI. " ©levright || 2017