- o5

2.6K 298 32
                                    

"Psst... Kau ada dengar cerita tak tentang Daniel tu? Dia ditemui mati dalam stor yang terbiar tu."

"Ah jinjjayo? Kau rasa kerja siapa? Aku syak budak nerd tu."

"Rasanya lah weh."

Wujin memandang ke arah tuan punya suara itu. Dia mengetap bibirnya. Mati? Daniel? Hmm.. Bahunya diangkat lalu mencebik. Who care tho.

"Saem datang!" jerit Hoseok dengan suara 'kuda'nya sambil berlari ke tempatnya.

"Ehem!" Sejun Saem berdehem sebelum membuka mulut untuk memberitahu perkara yang hendak diungkapkan.

"Mungkin sesetengah dari kamu tahu, Kang Daniel, pelajar kelas kita meninggal dan mayatnya ditemui di dalam stor sekolah kita yang telah lama dibiar oleh seorang pelajar tingkatan 3. Pihak polis belum dapat menemui suspek yang membunuh--"

Wujin dengan mulutnya yang ternganga kecil itu pantas menggeleng lalu menutup mulutnya dengan tapak tangannya. 'What a weird school. Kes kes macam ni pun boleh ada.'

~|||~

"Jen, I want to ask you something." Wujin menggigit bibir bawahnya. Dia risau kalau apa yang sedang berlegar-legar di kepalanya sekarang ini dijawab dengan 'betul'.

"Yea, sure." jawab Jennie sambil mengangkat bahunya lalu memandang wajah Wujin yang serius itu.

"Jungkook tu, psycho eh?" soal Wujin lalu memandang mata Jennie, lama dan serius.

'Please say no... Please say no...'

"Betul. Dia seorang yang psycho," jawab Jennie lalu memandang Wujin pelik. "Macam mana kau tau eh?"

Wujin tidak menjawab soalan yang diajukan olehnya itu tetapi dia hanya menayangkan riak terkejutnya. "dAFAK--"

"Pe kau ni? Memaki tetiba," Jennie memukul perlahan kepala Wujin itu.

"Ta-tak lah. Aku cuma takut kalau dia-- Errm.. Takde pape lah! Kita pergi perpustakaan, jom?" pantas Wujin menarik tangan Jennie dan kakinya mula menapak untuk menuju ke perpustakaan yang terletak di Blok F.

"I need to do something toward you, dear crush."

~|tbc |~

+Vomment
+Typo jangan ditegur especially when I'm not in my mood. Abai je typo tu.
+Sorry sebab ff ni makin bosan.


Ⓒ the nerd is a pycho ↬ jungkook btsWhere stories live. Discover now