- 29

1.8K 179 12
                                    

"In one, two, three!" pintu bilik yang berwarna biru laut itu ditendang. Mereka berlima pun menyerbu bilik itu.


Dua tubuh yang menjadi perhatian itu didekati mereka. Selimut ditarik dan dicampak ke atas lantai. "Jeon Jungkook!"

"Wujin!" Jennie memeluk kawannya yang tidak berpakaian walau sehelai benang pun itu. Pantas Wujin ditarik ke dalam bilik air.

Jungkook yang baru sedar itu memandang dingin tiga orang lelaki yang berdiri didepannya itu. Kyun dijelingnya tajam. "Apa? Nak tangkap ku? Silakan! Aku tak takut!"

"Baiklah, ikat dia," arah salah seorang daripada lelaki di situ dan pantas dua lagi lelaki itu mengikatnya.

Jungkook ketawa sinis sebelum menjerit untuk meminta dilepaskan. "Lepaslah sial!"

"Bawa dia ke van, palli!" arah lelaki itu tegas. Pantas mereka berdua berlari sambil memegang kuat Jungkook ke van.

Lelaki itu tersenyum nipis memandang Kyun. "Terima kasih atas kerjasama anda, kami pergi dulu."

Kyun hanya mengangguk perlahan lalu menuju ke depan pintu bilik air. Diketuk pintu bilik air itu. "Need some help?"

Pintu bilik air itu dibuka sedikit dan pantas Jennie keluar dari situ. "Awak jangan lah gatal sangat, pergi turun bawah! Saya nak urus Wujin ni."

Kyun mencebik lalu melangkah ke arah pintu bilik. "Saya bukan gatal, cuma nak menolong."

"Hah yelah yelah... Pergi turun sekarang," Jennie menolak Kyun keluar dari bilik dan dikunci tombol pintu bilik itu.

Almari di bilik itu didekati lalu dicari pakaian untuk Wujin.

~|||~

Jennie tersenyum awkward memandang Wujin dan Kyun bersilih ganti. "So... Wujin!"

Wujin memandang Jennie dingin. Kening diangkat sedikit. "Hmm..."

"Kau sihat?" soal Jennie dengan senyuman awkward masih dibibirnya.

Wujin mengangguk sambil tersenyum nipis. "Ok jugalah. Kau?" Jennie akhirnya tersenyum ikhlas, kepala diangguk. "Kau okay, aku okay juga."

"So macam mana dengan hubungan korang berdua? Much better?" soal Wujin berkenaan dengan hubungan Jennie dan Kyun pula. Mereka berdua memandang antara satu sama lain. Wajah Jennie berubah merah manakala Kyun tersenyum lebar. "Much better. Tahun depan lepas habis sekolah, kahwin lah. Haha!"

Bahu Kyun dipukul oleh Jennie. Jennie mencebik. "Better awak diam. Buat saya malu je!"

Kyun memandang Jennie dengan dahi berkerut. "Malu?" Matanya kini memandang Wujin yang sedang tersengih itu. "Malu pula dia. Haha."

"Congrats then," ucap Wujin sambil tersenyum mereng. "Thanks," jawab Kyun dan Jennie serentak. "Oh yea, korang lapar? Nak aku masak tak?"

Pantas Jennie menggeleng. "E'eh! No need! Kau kan sakit," kata Jennie, pantas dia menghalang Wujin yang mula berdiri dari duduknya itu. Wujin memandang Jennie keliru. "Sakit?"

"Err.." Jennie menggaru keningnya sebelum memandang mata kawan baiknya itu. "Kau tengok lah diri kau sekarang ni. Erm... Tak terurus. Rambut kau tadi, kat bilik, banyak gugur. Pipi kau, leher kau, kaki kau, semua lebam sana sini. Tu yang aku risau ni."

Wujin tersenyum nipis lalu mengeluh. "I'm okay."

"Tch. Diam ah. Biar aku yang masak," kata Jennie dan menuju ke arah dapur.

~|tbc |~

+Vomment
+Typo jangan ditegur especially when I'm not in my mood. Abai je typo tu.

Ⓒ the nerd is a pycho ↬ jungkook btsWhere stories live. Discover now