- 23

1.9K 192 35
                                    

"E-err... Ta-tak... Tak tau! Sumpah aku tak tau!" kata Soyu lalu mengangkat tangannya tanda bersumpah yang dia tidak tahu apa-apa pun tentang kehilangan Wujin. Dia meneguk air liurnya sambil memandang anak mata Jennie yang juga memandang anak matanya.

Jennie mengangkat tinggi keningnya. "Then, apasal kau macam ragu-ragu je?"

"Jennie, betul! Aku taktau apa-apa tentang kehilangan Wujin! Kenapa kau tanya aku? Aku bukannya rapat dengan dia pun," kata Soyu. Matanya meliar untuk memandang sekeliling. Kosong sahaja tempat itu. Dia kembali memandang Jennie dan Kyun lalu meneguk air liurnya.

"Ya, baik aku mengaku. Aku tau tentang kehilangan Wujin," sekali lagi matanya memandang sekeliling untuk memastikan memang tiada sepasang mata mahupun telinga menangkap perbuatannya.

Jennie menayangkan riak tidak percaya lalu menepuk bahu Kyun. "Kan Jen dah kata, mesti budak ni tau tentang kehilangan Wujin!" Kyun hanya menjawab dengan anggukan lalu memandang ke arah Soyu semula. "So, apa dah terjadi?"

"Wujin... Dia,










diculik oleh Jungkook."

~|||~

Wujin's POV

Aku dilepaskan.

Tanganku tidak lagi terikat.

Kakiku tidak lagi terikat.

Aku tidak lagi 24/7 duduk atas bangku.

Aku dibebaskan.

Tapi bukan dibebaskan sepenuhnya.

Aku mengeluh. Dah takdir, apa boleh buatkan?

Perutku yang berbunyi ku gosok perlahan. "Laparnya..."

Aku memulas tombol pintu bilik yang Jungkook sediakan untukku sejak kelmarin. Bilik tu agak...

Okay.

Daripada bilik yang kotor itu. Waktu aku masih belum dibebaskan.

I mean, tali yang mengikat tubuhku belum dileraikan.

Aku memandang ke kiri dan ke kanan. Orite, kosong.

Kakiku perlahan-lahan menuju ke arah tangga lalu melihat ke arah tingkat bawah. Sunyi sepi je.

Aku mula melangkah ke arah tingkat bawah dan menuju ke dapur untuk mencari makanan.

Yelah, lapar, makan.

Bukannya, lapar, buat bodoh.

Hm.

Tanganku membuka peti sejuk di dapur itu dan meneliti setiap makanan di dalamnya. Telur ku capai.

Kabinet di tepi peti sejuk itu ku buka lalu mencari ramen. Dan ya, there you have it. Aku mencapai sebungkus ramen dan juga kuali kecil untuk memasak ramen.

Dengan pantas, aku mengisi air ke dalam kuali dan memanaskan gas api. Aku mengoyakkan bungkusan ramen itu lalu memasukkan ramen ke dalam kuali.

Aku memandang ke arah ruang tamu, kalau-kalau ada Jungkook ke, nahas aku. Selepas memasukkan rempah(?) ke dalam kuali, aku menggaulnya sehingga sebati(?) lalu mematikan api.

Aku menuang ramen tersebut ke dalam mangkuk dan mencapai garpu dan sudu. Dengan langkah yang pantas, aku berlari ke tingkat atas lalu masuk ke dalam bilik dan mengunci pintu.

Aku pusing ke belakang dan seseorang sedang duduk atas katil bilik aku- oh wait, bilik Jungkook sambil tersenyum.

"I though you run away," katanya lalu mula bangun dan mendekati ku. "Masak ramen, hm?"

"Yelah, nampak macam aku masak itik ke?" soalku selamba. Dah takde istilah takut pada diri Jungkook dah, biarlah. Aku tak kisah. Harap-harap cepat-cepat jelah dia bunuh aku and,














boom!

The end.












Dia ketawa besar lalu mengusap kepalaku. Tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar sekolahnya. Aku menggosok kepalaku untuk menghilangkan bekas tangannya yang menjijikkan itu.

"Well, lepas makan. Masuk bilik aku," arahnya dan mula bergerak ke arah pintu bilik. "Kalau aku taknak?" soalku berani.

"Aku akan guna cara kasar," katanya lalu mengenyitkan matanya dan berlalu.

"Ugh!" hilang terus rasa selera nak makan ku. Aku meletakkan mangkuk yang berisi ramen itu ke tepi. Aku menghempas badanku ke atas katil.

"I hope my life gonna end now."










"Seriously, now."

~|tbc |~

+Vomment
+Abaikan typo, jangan ditegur especially when aku takde mood.

Ⓒ the nerd is a pycho ↬ jungkook btsWhere stories live. Discover now