Mata Wujin tidak berganjak dari memandang seorang nerd yang sedang membaca bukunya di sudut perpustakaan itu.
"Tak mungkin itu dia. Jungkook yang aku kenal sekarang masih ditahan di hospital sakit jiwa. Dia belum sihat sepenuhnya. Mustahil dia dilepaskan melainkan dia larikan diri," Wujin memandang pensel di dalam genggaman tangannya lalu mencebik.
"Melainkan dia larikan diri," Wujin memandang semula ke arah nerd yang duduk di sudut perpustakaan itu dengan perasaan takut. Yang buatkan dia semakin takut, nerd itu telahpun menghilangkan diri.
"Ma-mana dia?"
"Hye, Wujin ssi," seseorang menyapahnya dari belakang membuatnya terkejut. "Kamjagiya!"
Lelaki itu tersenyum manis. "Mianhae. Oh ya! Lupa nak perkenalkan diri. Saya..."
Wujin berlari keluar dari perpustakaan itu dan masuk ke dalam tandas perempuan lalu memilih salah satu tandas lalu dikuncinya dari dalam. Wajahnya sudah menunjukkan bahawa dia amat gemuruh, matanya membulat besar.
"Di-dia tersenyum kat aku," Wujin meneguk air liurnya. Tapak tangannya di letakkan ke atas dada. Jantungnya berdegup kencang.
"A-aku..."
"OMAIGOD I AM HAPPEY!" jeritnya teruja. Dia tidak kisahlah jika ada yang mendengar suara 'gagak'nya itu namun yang penting sekarang ini, dia hendak menjerit kegembiraan sepuas hatinya.
"SENPAI NOTICE MEHHH!"
~|||~
Jennie memandang Wujin dengan pandangan pelik. Tersenyum macam kerang busuk. Apahal dia ni?
"Wujin, are you okay?" soal Jennie lalu meletakkan tangannya ke atas bahu Wujin. Wujin memandang Jennie lalu tersenyum lebar dan mengangguk. "10000 percent okay!"
"O...kay? Tell me why are you smiling all the time then," kata Jennie lalu meletakkan kedua belah tangannya ke atas meja. Wujin menarik nafas dalam lalu menghembus nya. Dia tersenyum memandang Jennie.
"My crush, dia tegur aku and paling penting. HE SMILE AT ME LIKE I'M DEAD BRUH!" jerit Wujin kegembiraan.
"Your crush? You mean, Kim Yugyeom?" Jennie mengangkat tinggi keningnya, dia tersenyum mereng .
Pantas Wujin mengangguk lalu menggenggam tangan Jennie. "Yup! Eh cuma tuhan je tau betapa happy nya aku wuhuuu!"
Jennie tersenyum manis. "Good for you then. Oh ya, ni aku nak bagitau kau sesuatu," Senyuman Jennie perlahan-lahan pudar. Dipandang Wujin dengan pandangan serius.
"Apa dia?" Wujin mengerutkan dahinya lalu mencebik. Seram pula tengok Jennie sekarang ni. Macam tengah bercakap dengan orang yang tak pandai nak senyum dan garang.
"Kau..."
"Kau kenal Jeon Jungkook tu kan?"
~|tbc |~
+Vomment
+Typo jangan ditegur especially when I'm not in my mood. Abai je typo tu.
+Sorry sebab ff ni makin bosan.
+Sorry late sikit haha.
YOU ARE READING
Ⓒ the nerd is a pycho ↬ jungkook bts
Mystery / Thriller" Dia, seorang nerd yang amat DIGERUNI, bukan nerd yang selalu DIBULI. " ©levright || 2017