24 | Thunderstorm

185 14 0
                                    

" Hujan ribut yang tidak dijangka telah melanda di Seongbuk-dong, menyebabkan banyak kesusahan kepada orang ramai "

Suara dari pembaca berita di televisyen kedengaran. Bunyi titisan-titisan hujan yang lebat semakin kuat dan membuatkan sayup-sayup kedengaran sahaja.

" Pakcik ok ke? " tanya Taehyung, dia menjengukkan kepalanya di dalam bilik Jimin.

Akhirnya, Taehyung memasuki bilik lelaki tersebut tanpa menunggu jawapan darinya, sambil berkata;

" Hanya hujan ribut yang tidak disangka akan melanda di.. Seongbuk-dong " kata-katanya terhenti.

Jimin yang sedang berbaring sambil termenung dan memegang lututnya di tatap sebentar. Dia mula pelik. Mengapa pakciknya berkelakuan bergini?

" Eh kenapa pakcik baring macam tu? " tanya Taehyung.

Jimin mengeluh.

" Taehyung "

" Ah ye teruskan. Kenapa ada benda buruk jadi ke? " tanya Taehyung lagi.

" Sebelum pakcik bagitahu apa yang terjadi, ada sesuatu yang pakcik perlu bagitahu kamu ", jawab lelaki tersebut. Masih termenung.

" Ini adalah tentang rahsia dalam keluarga kamu, dan nasib pakcik yang buruk ", sambungnya.

Diam.

" Tolong jangan terkejut "

Jimin terdiam lagi. Taehyung pula mencekak pingangnya, menunggu jawapan dari pakciknya itu.

" Pakcik sebenarnya- "

" Goblin? " sampuk Taehyung.

Jimin terus membulatkan matanya. Terkejut dengan perkatan yang keluar dari budak lelaki itu. Dari mana dia tahu?

" Atau tentang benda lain? " tanya Taehyung lagi, kurang pasti.

Dengan pantas, Jimin terus bangun dari baringannya tadi lalu menghadap Taehyung di hadapannya sambil bersila di atas katil. Matanya masih terbeliak dek terkejut.

Mereka berdua terus terdiam. Memandang antara satu sama lain.

" Sejak bila kamu tahu?! " tanya Jimin, suaranya
dinaikkan.

" Um saya tahu sejak umur 8 tahun ", jawab Taehyung , sempat meletakkan jarinya seperti memikirkan tentang sesuatu.

" Saya sebenarnya rasa ragu-ragu masa umur 6 tahun-

" bila pakcik mabuk, mesti pakcik munculkan emas di hadapan saya ",

Terdapat banyak jongkong emas di atas meja  berhadapan Taehyung yang berumur 6 tahun pada ketika itu.

Jimin yang sedang memegang pedangnya di tangan belah kanan terus menutupkan matanya. Berhayal.

" Pakcik lupa ke? "

" Wahh " Taehyung yang berumur enam tahun itu teruja semasa melihat jongkong emas yang sangat benyak di hadapannya itu.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 25, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

❝GOBLIN❞Where stories live. Discover now