Psychické problémy a poruchy osobnosti

309 40 39
                                    

Už delší dobu tady na wattpadu pozoruji, že se zde rozlézá velmi nebezpečná nemoc způsobená virem pozerus pozornuschtějus, který napadá osoby ve věku především 12 a 13 let.

Naneštěstí pro nás se vyskytuje hned v několika formách a o to je zákeřnější a nebezpečnější.

Postižení jedinci mají tendenci předstírat, že trpí nějakou závažnou nemocí, a upoutávat na sebe pozornost dalších lidí.

Samozřejmě, že ve skutečnosti jsou zdraví (Pokud tedy nepočítáme výše uvedený vir.), protože nemocný člověk by si mnohokrát ani nepřiznal, že danou nemocí trpí a rozhodně by se s ní nechlubil na internetu.

Velmi ráda bych se věnovala výzkumu a léčbě této nepříjemné nemoci, ale postižení jedinci se do laboratoře zavřít nedají a jediný známý lék je čas.

My si ale dnes projdeme tři nejznámější formy a pokusíme si je trochu přiblížit...

3. místo - Anorexie aneb krása je štíhlá

Tady si myslím, že nejde vždy jenom o přitáhnutí pozornosti, ale často je to spojeno s přesvědčením, že krásný = štíhlý.

Většina dívek, které si tady na wattpadu vedou své deníky, kde si stěžují, že je matka donutila sníst oběd, by nepotřebovala ani tak skutečnou léčbu, jako spíše vysvětlení, že si tím akorát ničí zdraví a že si jich ten jejich vysněný kluk nebude vážit víc, když budou mít 30 kilo i s postelí. (A pokud jo, tak je to debil, který si je nezaslouží.)

Ovšem některé, které zde publikují návody, jak správně začít s anorexií a ještě u každé kapitoly dodávají, že pokud nejsou dívky hubené jako ony, tak zůstanou samy a nenáviděné, by si zasloužily facku zprava, facku zleva a cihlou po hlavě.

2. místo - Deprese a sebepoškozování aneb budeme emaři

Tato forma se vyskytuje především u druhu kidus emus, který zde na wattpadu publikuje různé depresivní a emo povídky, které jsou však často dost přitažené za vlasy. (Např. když hlavní hrdinka přijde domů, práskne taškou a jde se okamžitě do koupelny jen tak for fun řezat.)

Většinou tyhle děti chtějí působit ,,emo", protože si myslí, že je to zatraceně super, a chtějí si vytvořit takovou tu nálepku, takže se snaží nesmát, být pesimista a oblékat se výhradně do černé.

Samozřejmě se zde pak nachází takové holčiny, které depresi a sebepoškozování používají jako argument v hádkách tady na wattpadu:

,,Kvůli tvému komentáři propadnu depresi a půjdu se řezat. A až skončím v nemocnici, tak to bude tvoje vina!"

Ano, takovéhle ,,argumenty" jsem zde taky objevila... Bohužel.

1. místo - Psychopatie/Sociopatie aneb pojďme se opičit po našich oblíbencích

Přesně tak, první místo si zasloužily tyhle dvě poruchy, které bývají našimi drahými postiženými jedinci často zaměňovány a různě deformovány.

Ve spoustě případů mají naši drazí nemocní nějaký oblíbený charakter s touto poruchou - Sherlock Holmes, Joker, Loki, popřípadě Harley (Která ve skutečnosti není nemocná, ale pouze je neskutečně vypatlaná... Ano, četla jsem komiksy, takže kdo mi tady bude argumentovat filmem ,,Suicide Squad", tak dostane po hlavě Pravidly českého pravopisu.) a připadá jim to strašně moc cool a drsňácké.

A tak si řeknou: ,,Hej, vždyť já jsem jako on/ona! Taky dělám to a to!"

Potom si tedy na profil napíšou něco stylem ,,psycho" a začnou s publikováním příběhů jako například ,,Problémy psychopatů"... A ani se nenamáhají s nastudování této nemoci. - Vždyť jako vzor jim přece dokonale poslouží jejich oblíbený charakter, ne?

Nebo přeskočí fázi se vzorem, protože o tom uslyší třeba ve škole či si to přečtou někde na internetu.

A pak se začnou chovat tak i v reálu a velmi si zakládají na svojí image ,,psychopata"/,,sociopata".

A kdokoliv, kdo se jim to pokusí vyvrátit, je okamžitě poslán do hlubin pekelných nebo je mu vyhrožováno redroomem.

A proč že to vlastně sepisuju? Protože mě tihle lidé neskutečně vytáčí a myslím si, že by si s nimi měl někdo promluvit... A popřípadě je majznout něčím po hlavě, aby se konečně vzpamatovali a přestali s touhle nesmyslnou pózou.

Co myslíte vy?

GarbageKde žijí příběhy. Začni objevovat