Hoofdstuk 10

122 13 0
                                    

          

Adiya

Het is al een maand verder... en in die maand heb veel pijn geleden.

Mijn vader is weer terug gevallen in zijn gewoontes en mijn moeder... met haar gaat het ook slechter.

We hebben haar opgenomen in het ziekenhuis en ze heeft een hartinfarct.

Toen ik het nieuws hoorde stopte mijn hart gewoon en mijn leven.

Mijn moeder... mijn liefdevolle moeder heeft een pijnlijke en dodelijke ziekte waar ze dood aan kan gaan elke moment van de dag... elke minuut... elke seconde vrees ik dat ze misschien stopt met leven.

Ik ben sinds kort me gaan verdiepen in de islam.

Ik draag een hoofddoek en bid elke dag.

En het voelt zo goed... wallah mensen keken me eerst raar aan ookal is het heel normaal dat je een hoofddoek draagt.

Maar ze hadden het niet van me verwacht want nou ja... ik heb me nooit echt beziggehouden in het geloof.

Maar Allah heeft me op het rechte pad gezet.

Alles met de wil van Allah.

En daar ben ik Allah elke dag dankbaar voor.

Ik doe elke dag smeekbedes voor mijn familie dat Allah hun het rechte pad op zal sturen.

Inshallah!

***

Ik doe mijn schoenen zet mijn hoofddoek recht ik pak wat geld van mijn moeder.

Ik geef haar nog een kus op haar voorhoofd en loop de deur uit naar de supermarkt.

Daar aangekomen haal ik alle boodschappen.

Ik loop naar de kassa en leg alle producten op de band en krijg de schrik van mijn leven als ik die jongen zie die ik niet maar ook weer wel wilde zien achter de kassa.

"Assalamoe alaykoem Adiya." Zegt Samir.

Hij is zo... zo mooi.

"Lang niet meer gezien" Zegt hij vervolgens"

"Ja..."

Ik probeer niet te verdwalen in zijn oh zo mooie ogen maar te laat...

We verdinken alletwee in onze ogen.

Na een tijdje kijk ik met een rood hoofd omlaag en rekent hij alles af.

Ik geef hem het geld en loop snel uit de winkel.

Ik hoor voetstappen achter me ik draai me om en zie Samir achter me.

Verbaasd kijk ik hem aan.

"Adiya ik hou van je"

Ik kijk hem met grote ogen aan.

"Ik wil geen haram relatie dus wil ik je hand komen vragen volgende week"

Ik kijk hem met grotere ogen aan.

En spring een gat in de lucht.

Dat was de mooiste moment van mijn leven.

Dat was ja... Zoals ik al zij de hell komt nog...

"Wat..."

"Ik ben sirieus Adiya ik hou van je al vanaf het eerste moment tot nu en zal altijd van je houden"

"Ik... hou ook van jou"

Hij glimlacht en geeft me een kus op mijn hoofd.

"Zoals ik al zij jij wordt de mijne en daar hou ik me ook aan"

Geen Vrijheid (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu